Toon posts:

[Access 2003] veel-op-veel relatie

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit al een veel besproken onderwerp is geweest, maar de handleidingen die ik heb uitgevoerd werken allemaal niet.

Even wat meer achtergrond informatie over mijn Access database.

Voor school heb ik een opdracht gekregen om een ERD (entiteit-relatie-diagram) te maken en dat is mij allemaal gelukt. Nu moet ik deze ERD omzetten naar een access database. De meeste entiteiten heb ik met succes aan elkaar kunnen koppelen, behalve de twee entiteiten die overgebleven zijn.

Ik wil een relatie maken tussen de entiteiten werknemer en klant. Een klant kan meerdere werknemers hebben en een werknemer kan meerdere klanten hebben. Kortom, een veel-op-veel relatie is vereist. Nu weet ik dat je een koppeltabel moet maken met de sleutels van beide tabellen als primary key. Dit heb ik ook gedaan en de relatie was gelegd.

Als ik gegevens wil invoeren in een formulier die beide tabellen (werknemer en klant) aanspreekt, dan worden er geen gegevens opgeslagen. Als ik dan de koppeltabel bekijken, dan wordt er niets opgeslagen. Ik heb op Office online en andere sites gekeken, maar ik heb een relatie gelegd zoals deze sites het ook beschrijven, maar toch werkt het niet. Er zijn vast wel mensen die mij verder kunnen helpen en zeer zeker zijn er mensen die precies weten wat ik fout doe.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:34

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op het formulier moet je de koppeltabel aanspreken, niet de beide losse tabellen.

Bijvoorbeeld: op het klantenscherm een subformulier met de werknemers, of andersom.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Oke! dat zal ik proberen, maar wat doe je dan met de andere attributen die ook ingevoerd moeten worden?

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:08:
Op het formulier moet je de koppeltabel aanspreken, niet de beide losse tabellen.

Bijvoorbeeld: op het klantenscherm een subformulier met de werknemers, of andersom.
Maar het koppeltabel bevat alleen Klant_ID en Werknemer_ID. Ik probeer wel even wat.

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Voor een veel op veel relatie moet je altijd een koppel tabel gebruiken. Dit is de mooiste technische oplossing

Windsoft

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:08:

Je bent geweldig :) ik had de twee sleutels van mijn koppeltabel gebruikt, inplaats van de sleutels van de tabellen waar het om gaat.. en nu zie ik dat er een koppeling is gemaakt en dat ik gegevens kan invoeren.

Echt super bedankt!
Pagina: 1