Hey,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een onboard NIC in mijn server die ik niet aan de gang krijg.
Processor: AMD 2000+, Socket A
Geheugen: Twinmos 2x512MB DDR Dual Channel 400Mhz
Moederbord: Asrock K7S41GX
NIC: Onboard (SIS900 Chipset)
NIC2: Intel 1000GT PRO (geconfigureerd als eth0, tijdens installatie)
Ik heb Ubuntu 6.06 server geinstalleerd. (gebaseed op debian linux)
Aan de hand van een handleiding heb ik het volgende gedaan:
lsmod | grep sis900
Dit gaf geen resultaat dus de module was niet geladen.
modprobe sis900
Vervolgens heb ik met lsmod gecontroleerd of de module was geladen en dat is het geval. Het volgende heb ik toegevoegd aan /etc/modules
alias eth1 sis900
Het bestand opgeslagen en de pc opnieuw opgestart.
Met ifconfig gecontroleerd of eth1 geladen was dat was dus niet het geval.
NIC ingesteld met ifconfig eth1 192.168.1.55
Nu is hij wel geladen zo lijkt het maar ik heb geen MAC-ADRES waarde 00:00:00:00:00 en als ik de pc opnieuw opstart heeft hij weer niets geladen dus ik denk dat het al fout gaat bij /etc/modules.
NOTE: de NIC is op dit moment niet aangesloten op een Router/Switch. Ik weet niet of dat misschien een deel van het probleem is. Daarbij heb ik dit uit een linux gebruikers handleiding en ben ik geen expert in linux dus alle help is welkom maar graag stap voor stap
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een onboard NIC in mijn server die ik niet aan de gang krijg.
Processor: AMD 2000+, Socket A
Geheugen: Twinmos 2x512MB DDR Dual Channel 400Mhz
Moederbord: Asrock K7S41GX
NIC: Onboard (SIS900 Chipset)
NIC2: Intel 1000GT PRO (geconfigureerd als eth0, tijdens installatie)
Ik heb Ubuntu 6.06 server geinstalleerd. (gebaseed op debian linux)
Aan de hand van een handleiding heb ik het volgende gedaan:
lsmod | grep sis900
Dit gaf geen resultaat dus de module was niet geladen.
modprobe sis900
Vervolgens heb ik met lsmod gecontroleerd of de module was geladen en dat is het geval. Het volgende heb ik toegevoegd aan /etc/modules
alias eth1 sis900
Het bestand opgeslagen en de pc opnieuw opgestart.
Met ifconfig gecontroleerd of eth1 geladen was dat was dus niet het geval.
NIC ingesteld met ifconfig eth1 192.168.1.55
Nu is hij wel geladen zo lijkt het maar ik heb geen MAC-ADRES waarde 00:00:00:00:00 en als ik de pc opnieuw opstart heeft hij weer niets geladen dus ik denk dat het al fout gaat bij /etc/modules.
NOTE: de NIC is op dit moment niet aangesloten op een Router/Switch. Ik weet niet of dat misschien een deel van het probleem is. Daarbij heb ik dit uit een linux gebruikers handleiding en ben ik geen expert in linux dus alle help is welkom maar graag stap voor stap