Gezocht: bookmarklet om name-attribuut te negeren

Pagina: 1
Acties:

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 20:30
Hallo,

ik ben al een hele tijd op zoek naar een Bookmarklet voor FF waarmee ik het "name"-attribuut van een formulierveld kan negeren. De reden is als volgt:

Op unif moeten wij inloggen via een centrale login. Het probleem is dat het "name"-attribuut random gegenereerd wordt, zodat, als ik eenmaal het paswoord heb opgeslagen, ik het devolgende keer gewoon opnieuw moet ingeven (omdat het "name"-attribuut van dat formulierveld gewijzigd is). Vandaar ben ik dus op zoek naar een manier om in FF het paswoord op te slaan, zonder rekening te houden met dat "name"-attribuut, zodat devolgende keer het pw mooi wordt ingevuld.

Ik weet niet of het met een bookmarklet gaat, maar als iemand een andere manier heeft, is die natuurlijk ook altijd welkom!!

Verwijderd

In Firefox kun je voor dat soort dingetjes addons/extensions gebruiken. Misschien kun je op de daarvoor bedoelde sites vinden wat je zoekt: http://addons.mozilla.org. Mocht er niet zoiets bestaan kun je altijd een extension, die enigzins aan password management doet, zelf proberen aan te passen.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Als je het name attribuut negeert, snapt de ontvangende pagina dan nog wel wat jij ingevuld hebt? Daar heb ik een beetje mijn twijfels over eigenlijk.. dan heb je er nog niet veel aan ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Maar als je met een bookmarklet de name gaat veranderd komt je post wellicht ook verkeerd op de server aangezien die de velden met de betreffende name probeert uit te lezen. Dus ik zou eerst testen of het uberhaupt wel werkt.

Verder hebben ze die functionaliteit niet voor niets ingebouwd natuurlijk.