draadloze muis die het op AFSTAND doet

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 08:42
Thuis gebruik ik de pc om filmpies op te kijken, en dit doe ik via de TV. Maar als ik tv zit te kijken wil ik de pc kunnen bedienen: een muis dus; want een afstandsbediening werkt niet voor alle programma's (toch?).
Het punt is nu dat je voor die afstand (5 meter) niet maar zo een muis kan vinden. Volgens mij ben je dan afhankelijk van bluetooth muizen. Maar zelfs deze kunnen niet allemaal ver reiken. Die het wel gegarandeerd TOT 18 meter ofzo doen, zijn allemaal rete duur, of het is gelijk een desktop setje. En dat hoeft niet persé; tenminste: ik wil niet exra voor dat toetsenbord betalen.
Weet iemand een muis, die niet al te duur is, maar toch makkelijk 5 meter haalt? (in de praktijk; niet in theorie TOT) Is toch handig voor iedereen die zo'n media pc heeft?

Volgens mij moet die Logitech G7 het in de praktijk wel halen, maar 90 euro ofzo (200 gulden !!) voor een muis vind ik toch vrij veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 17:49
Ik heb zojuist mijn G7 op 10 meter geprobeerd, maar dat is niet optimaal. De muispijl beweegt wel, maar de nauwkeurigheid is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 13:54

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij is een bluetooth muis wel je enige serieuze mogelijkheid. Vergeet radiografisch. Ik zou er gewoon eentje halen, overleg even met de winkel of je hem terug mag brengen als je de 5 of 6 meter niet haalt.

Bluetooth maakt net als de G7 muis en het Trust pointerkeyboard welke ik zelf heb gebruik van de 2.4GHz band. Deze deelt ie met je wireless netwerk, gigavideo sets en je magnetron. Het gelijktijdige gebruik van deze apparaten kunnen dus de totale reikwijdte van de muis negatief beinvloeden.

Edit: wat wil je eigenlijk? 5 meter of 18 meter? Zo'n G7 zal het misschien op 5 meter nog prima doen, terwijl 10 meter kantje boord is. Het theoretische maximum voor Bluetooth zal je om bovenstaande redenen niet halen.

Edit2: ik zie die G7 muis vanaf 67 euro verkrijgbaar: pricewatch: Logitech G7 Laser Mouse (USB) , maar 2.4Ghz of bluetooth muizen moet je al veel goedkoper kunnen vinden. Waar heb je een laser muis voor nodig als je alleen mediaplayer wil bedienen...

Edit3: Check de V200, voor zo'n 35 euro!

Edit4: Bedankt mjax? Ik zit al een kwartier te googlen en te editten!

[ Voor 84% gewijzigd door SeatRider op 07-10-2006 12:05 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
bedankt Mjax.
Maar als het niet te veel moeite is, zou je het dan ook ff op 5 a 6 meter willen proberen?
Of aangeven waar bij jou ongeveer de grens ligt bij waar ie het nog goed doet?
Uiteraard is bij iedereen de situatie anders, maar het is toch een goede indicatie. En ondanks dat de G7 zo duur is. Als het de enige is die het doet, wil ik m best kopen.
edit:
- Ik game ook veel, dus vandaar dat ik eventueel wel wel betalen voor de preciezie.
- Mijn wens is dus: een muis die in de praktijk 5 meter haalt.

En die V200 lijkt idd ok. Maar er wordt weinig over de afstand gezegd (behalve 5x sterker), en bij de G7 durven ze te zeggen: TOT 18 meter (in theorie). Dus dacht ik dat deze misschien toch een sterker signaal had. Oftewel: dat niet alle bluetooth muizen hetzelfde bereik hebben. Vandaar deze topic. Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door elmertje op 07-10-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik zo'n aldi medion muis/toetsenbord md40287 setje en de muis doet het wel op een meter of 5.
Rond de 7 begint die te haperen, het helpt wel als die de ontvanger kan zien, geen obstakels ertussen...
Kostte iets van 25 euro lang geleden...

[ Voor 9% gewijzigd door bouwfraude op 07-10-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:15

aerofreak

Steve Jobs

mijn microsoft intelli mouse doet het best nauwkeurig :) op 4 meter halt de 5 meter wel denk :)

[ Voor 17% gewijzigd door aerofreak op 07-10-2006 12:12 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
sorry seatrider.... bedankt!. Maar die dank je wel voor mjax was al helemaal in het begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik heb bij mijn notebook een Logitech V270 BT-muisje, die werkt op zelfs 10 meter nog probleemloos.
Zo'n muis (in desktopformaat) gecombineerd met een goed BT-stickje zal dus prima werken :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 09:40
Welke mobiel heb je? Rare vraag wellicht, maar ik bedien regelmatig mijn pc met m'n mobiel op meters afstand. Ik kan winamp bijvoorbeeld vanuit de tuin nog bedienen en dat is toch zeker 5 meter verder incl twee dikke vloeren en een dikke muur verder.

Oftewel, als je al bluetooth hebt en een mobieltje dat "afstandsbediening" ondersteunt heb je wellicht eigenlijk alles al in huis voor wat jij ermee wilt :) Is maar een idee.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over dat mobieltje, ik gebruik hier een SE T630 gsm en met het progje fma kan ik via BT gewoon mijn gsm als remote gebruiken. Zo kan je een groot aantal programma's zelf besturen. Maar er is ook een mogelijkheid om de muispointer te besturen, wat dus de mogelijkheden wat groter maakt.
Het vereist wel wat handigheid, maar het is misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 13:34
extra muis met usb draadloze ontvanger?
en dan de usb kabel verlengen?

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
ik heb net een logitech mx 610 gehaald.
Die doet precies wat ik wou,nl op 5 m afstand nauwkeurig muizen. Blijkt dus dat 2,4 Ghz (of bluetooth) in dit geval in elk geval wel werkt op die afstand)
Maar nu heb ik het probleem dat ik de extra knoppen niet kan installeren omdat setpoint de muis niet detecteerd. Ik kan niets instellen. In setp krijg ik alleen tabblad 'extra'. Maar daar zal ik ff nieuwe post van maken.
Allen bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 17:49
Ergens tussen de 7 en 8 meter begint de nauwkeurigheid van de G7 merkbaar snel slechter te worden.
Pagina: 1