Vanwege het gemak en veiligheid van clark connect(printer server, firewall, virusscanner etc.) besloot ik dit op een oude pc te installeren.
De specs hiervan:
Intel Celeron 400MHZ
2x128MB SD-Ram
6,4GB HD
2x3Com 100MBIT nic's
De situatie bij ons thuis is als volgt:
Internet>USB Modem>Draytek Vigor 2200USB-Clark Connect>switch>clients
-Accespoint
Ik heb daarom Clark connect community edition 4.0 geinstalleerd met DNS&DHCP uit en als ip adres 192.168.2.1 opgegeven. Het installeren verliep allemaal vlekkeloos, alleen krijg ik bij het opstarten de volgende foutmelding:
Interface ETH 0 wordt aangezet [mislukt]
Nagaan IP informatie [mislukt]
Interface ETH 0 wordt aangezet [ok]
ETH 0 is dus de netwerkkaart die de verbinding verzorgd tussen CC en de router. Ik denk dus zelf dat het probleem is dat hij geen ip krijgt van de router. De clients achter CC geven ook aan dat ze geen ip krijgen en ik kan ook niet met de clients in de webinterface van CC komen.
Als hij eenmaal is opgestart staat er het volgende:
Interface IP Adres Link Rol
ETH 1 192.168.1.2 Ja Lan
ETH 0 \ Nee Extern
Weet iemand misschien wat er hier aan de hand is? De router geeft overigens geen statische ip adressen!
De specs hiervan:
Intel Celeron 400MHZ
2x128MB SD-Ram
6,4GB HD
2x3Com 100MBIT nic's
De situatie bij ons thuis is als volgt:
Internet>USB Modem>Draytek Vigor 2200USB-Clark Connect>switch>clients
-Accespoint
Ik heb daarom Clark connect community edition 4.0 geinstalleerd met DNS&DHCP uit en als ip adres 192.168.2.1 opgegeven. Het installeren verliep allemaal vlekkeloos, alleen krijg ik bij het opstarten de volgende foutmelding:
Interface ETH 0 wordt aangezet [mislukt]
Nagaan IP informatie [mislukt]
Interface ETH 0 wordt aangezet [ok]
ETH 0 is dus de netwerkkaart die de verbinding verzorgd tussen CC en de router. Ik denk dus zelf dat het probleem is dat hij geen ip krijgt van de router. De clients achter CC geven ook aan dat ze geen ip krijgen en ik kan ook niet met de clients in de webinterface van CC komen.
Als hij eenmaal is opgestart staat er het volgende:
Interface IP Adres Link Rol
ETH 1 192.168.1.2 Ja Lan
ETH 0 \ Nee Extern
Weet iemand misschien wat er hier aan de hand is? De router geeft overigens geen statische ip adressen!