Auteursrechten FAQ's ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Mag men zinnen of alinea's van FAQ's van got copy/pasten
en deze op andere forum's, sites plaatesen zonder toestemming van de auteurs ?

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Op de FAQs zijn lijkt me de normale auteursrechten van toepassing, en zover ik weet wil dat zeggen dat je wel mag citeren met bronvermelding, maar verder niet dingen 'zomaar' mag overnemen :) .

Hoezo :) ?

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 07-10-2006 11:39 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Copyright

14. Alle rechten voorbehouden. Behalve het downloaden en printen van de geboden informatie voor eigen persoonlijk gebruik of anders voor zover dit expliciet door Tweakers.net BV wordt aangegeven, is het niet toegestaan om de inhoud van dit forum, zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV, over te nemen, te vermenigvuldigen of op welke wijze dan ook te distribueren of openbaar te maken. Het overnemen van nieuwsberichten of andere berichten van Tweakers.net BV zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is verboden. Het copyright van de berichten berust bij de individuele leden. Het lid draagt zijn auteursrechten in licentie over aan Tweakers.net BV voor zover deze betrekking hebben op de explotatie van Tweakers.net en Gathering of Tweakers en/of de daaraan gerelateerde site en/of databases en/of bestanden.
Nee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Het gaat namelijk over een stuk wat ik wil plaatsen op Wikepedia.

Dus als ik daar een stuk zou plaatsen, en als bron zou vermelden http://gathering.tweakers.net ,
dan is er niets aan de hand ?

Edit, Waar kan ik dat aanvragen dan ?

[ Voor 9% gewijzigd door Shiznit op 07-10-2006 11:43 ]

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbennn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 17:42
Ja er is dan wel wat aan de hand. Wikipedia valt onder GFDL, daarvoor heb je toestemming nodig van de rechthebbende. Kortom mag niet zonder meer.

</signature>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
gerbennn schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:47:
Ja er is dan wel wat aan de hand. Wikipedia valt onder GFDL, daarvoor heb je toestemming nodig van de rechthebbende. Kortom mag niet zonder meer.
Ja dankje, daar was ik al achter met de post van SmartDoDo.

Nu zou ik graag willen weten waar ik dat kan aanvragen bij tweakers.net B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Te zien aan de tekst "Het copyright van de berichten berust bij de individuele leden." zal je contact op moeten nemen met de auteurs van die FAQs voor toestemming :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
JHS schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:50:
Te zien aan de tekst "Het copyright van de berichten berust bij de individuele leden." zal je contact op moeten nemen met de auteurs van die FAQs voor toestemming :) .
Dat denk ik niet want er staat ook in, "Het lid draagt zijn auteursrechten in licentie over aan Tweakers.net BV".

Dus ik denk dat ik bij tweakers.net b.v moet zijn. Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Backstage schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:52:
[...]

Dat denk ik niet want er staat ook in, "Het lid draagt zijn auteursrechten in licentie over aan Tweakers.net BV".

Dus ik denk dat ik bij tweakers.net b.v moet zijn. Toch ?
Nee, de copyright ligt daadwerkelijk bij de auteurs/posters, maar ze geven een oneindige licentie aan Tweakers.net :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij FAQ's is de auteur trouwens soms nogal lastig te vinden aangezien een FAQ wordt gestart door de een, aangevuld door de ander, helemaal op de schop gegooid door een derde, etc. terwijl soms de originele post wordt herbruik.

Maar goed, inderdaad is de nette manier om het dan aan de desbetreffende mods te vragen. In een enkel geval is een FAQ geschreven door een user maar meestal kan dat via een algemeen adres zoals wosmods {ed} tweakers {punt} net.
Voor overname op wikipedia verwacht ik trouwens niet snel 'nee' als antwoord :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1