Toon posts:

bittorrent probleem: Firewall OSX of Airport Express ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MacBook i.c.m. de Airport Express en heb altijd een bittorrent probleem gehad. Ik gebruik Tomato en Azureus, maar voor beide proggies blijf ik 'unconnectable'. Azureus geeft een NAT probleem aan. Ik heb heel veel forums doorgelezen maar ik kom er echt niet uit of het probleem de Firewall van OSX is, of dat het probleem door de Airport Express wordt veroorzaakt.
Ik kan echter niet 'alle poorten opengooien' omdat sommige torrentsites dit verbieden, daar zijn sommige poorten niet toegestaan.

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en hoe kan ik het oplossen?
Ik kan dus wel torrents downloaden maar trager omdat ik 'unconnectable' ben.
Ik heb OSX 'standaard' ingesteld, zoals dat door Apple voor mij is gedaan en ook de Express heb ik niks anders ingesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 11:30 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
wat dacht je van portwarding? ik weet niet welke router je hebt, maar bij elke router is het wel mogelijk
in azureus kun je de port instellen waarop die moet luisteren, neem een poort met minimaal 5 cijfers, ik heb hier bijvoorbeel 10086 ingesteld. die werkt altijd
de firewall van os x zal het probleem niet zijn, tenminste bij torrents heb ik er geen last van

unconnectabel duidt trouwens op het niet forwarden van je bittorrent poort

PSN: djmurcielago

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 12:22
Je moet het op beiden configureren inderdaad.

De Airport Express staat waarschijnlijk met NAT ingesteld. En op je laptop moet je ook de firewall configureren als je die aan hebt staan.

Hier bij mij werkt het allemaal prima.

Verwijderd

Topicstarter
The - DDD schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:24:
Je moet het op beiden configureren inderdaad.

De Airport Express staat waarschijnlijk met NAT ingesteld. En op je laptop moet je ook de firewall configureren als je die aan hebt staan.

Hier bij mij werkt het allemaal prima.
Ik heb dus die draadloze 'router/muziekdraaier/draadloze printer' de airport express van Apple en heb standaard OSX erop zitten. Hoe ik de firewall uit kan zetten op OSX was me niet duidelijk. Ik kreeg inderdaad een 'NAT-melding' van Azureus en de smiley bleef geel. Ik gebruik nu Tomato maar daar kan ik geen deel-torrents mee downloaden.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:52
Ik heb hier een iMac, Airport Express en Azureus werkend zonder NAT fout. Mijn instellingen als volgt:

- bij de instellingen van Azureus heb ik een willekeurige poort gekozen, 60001 in mijn geval.
- in OSX de firewall instellingen het volgende: nieuwe poort toevoegen, in mijn geval dus 60001 met naampje 'bittorent'.
- Airport hulppprogramma erbij pakken; tabblad Poortkoppeling. Nieuw poort toevoegen, dus wederom 60001 in mijn geval, deze publieke poort naar het IP van mijn iMac (10.0.1.5 in mijn geval) naar private poort 60001.

Zo heb ik het voor elkaar gekregen :)
Pagina: 1