Toon posts:

Samsung sp2004c maakt lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een Samsung sp2004c (200GB) hdd gekocht, maar vind eigenlijk dat hij nogal wat lawaai maakt.. Het gaat om een donker, diep, ratelend geluid, zelfs als de pc (win xp erop) 'niks' doet...

is dit normaal of moet ik hem toch terugsturen om na te laten kijken (heb hem 2 maanden geleden gekocht)??

wat zijn jullie ervaringen er mee??

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Win XP doet vaak toch wat.

Zet de indexing service eens uit in services.msc

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gaat er me niet om dat windows op de achtergrond bezig is, maar dat mijn harde schijf maar geluid blijft maken.. en dus de vraag of het normaal is dat je deze schijf duidelijk hoort, ook als je geen hdd-intesieve taken uitvoert...

• smvs
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat hij ratelt als hij niet actief is. Je kunt natuurlijk eens testen met alleen een stroomkabel er aan dan weet je zeker dat hij niet aangesproken wordt. Maakt hij dan nog ratelgeluiden dan zou ik hem eens testen met de tool van de fabrikant en hem eventueel rma-en.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, als de hdd echt net gebruikt wordt hoor ik hem niet..

het gaat mij erom dat bij alles wat er op de hdd gebeurt (dus niet alleen kopiëren e.d, maar ook gewoon het achtergrondwerk dat window uitvoert, als je neit achter de pc zit) hij maar blijft ratelen./. endat terwijl deze samsung bekend staat als een van de stilste schijven..

mijn vraag dus: is dit 'ratelen' normaal, of stel ik me aan en bestaan er tegenwoordig geen echt stille schijven meer??

• smvs
  • Niet online
Nou ik heb er laatst ook één ingebouwd en ratelen doen die dingen zeker wel ja, dat viel mij ook op. Was gewoon verre van stil te noemen. Of ik daar problemen mee heb is een 2e maar dat is persoonlijk natuurlijk. Vind ratelen wel fijn, hoor je dat er wat gebeurt :) Het probleem is dat de seektimes gewoon enorm omhoog gaan om hem stil te krijgen. De seektime laag krijgen is met die hoge datadichtheden van tegenwoordig sowieso al erg lastig. Echt stille schijven zoals bepaalde modellen van de barracuda reeks zijn dan ook baggertraag.

[ Voor 64% gewijzigd door smvs op 07-10-2006 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus kortom: dit ratelen is gewoon normaal, ook al schijnen dit de stilste schijven te zijn die er zijn (ook bij ikbenstil.nl wordt deze schijf aangeraden, dus dat doen ze ook niet zomaar..) ???
Pagina: 1