[XP] Memory Parity Error

Pagina: 1
Acties:

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het probleem

Laptop, Acer 1692WLMi. De IDE controller is een week geleden kapot gegaan, dus hij is naar Acer teruggegaan. Mobo en HDD zijn daar vervangen en hij is vandaag weer teruggekomen. Ding bootte, maar met Windows XP Home NL. Dus ik knal de Acer XP Home English recovery disks erin. Ding boot weer en meteen een BSOD: memory parity error.
*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

NMI: Parity check / Memory Parity Error

*** System has halted ***
:?

Verdere specs: P-M 740 Dothan 533Mhz, 2x 512MB PC4200-DDR2, 100GB HD

Wat heb ik geprobeerd

Herinstallatie met de 2 andere Windows XP recovery disks, zelfde probleem, meteen die BSOD. Dus toen heb ik een XP Prof English SP2 van MSDN geprobeerd, weer die BSOD. Vista RC1 build 5728, weer die BSOD.

In de bios settings is niets te vinden over parity. Google heb ik afgezocht en alles duidt op kapot RAM.
Dus heb de strookjes even omgewisseld, en elke dimm afzonderlijk in beiden bankjes geprobeerd, nog steeds hetzelfde probleem. Met de search kan ik geen concreet recent gepostte oplossingen vinden dus vandaar mijn topic. Ook in de FAQ's in Windows Clients en PMG kan ik ook geen oplossing vinden, behalve een nieuwe SO-DIMM halen..

Gisternacht om 3 uur maar gestopt en memtest86 cd gestart. Wordt zojuist wakker, 6 uur non-stop gedraaid met beide DIMM's, 14 passed, 0 errors.

Wie heeft er een idee wat ik nog kan proberen?

[ Voor 18% gewijzigd door the_tWiStEr op 07-10-2006 10:13 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Opnieuw bellen met Acer. Ik denk dat je een defect product hebt ontvangen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)