Toon posts:

Game systeem geen budget

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey hey

Ok dit heb ik nu dus besteld en komt eraan zodra het binnen is nu zit ik alleen met het moederboard en de videokaart tekloten.

BenQ DW1670, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 35,78
Lian Li PC-6070B Plus II, Zwart € 172,36
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 306,89
Tagan TG580-U15, 580 Watt, Retail € 117,05
Western Digital Raptor, 74 GB, 10000 rpm, 16 MB, Serial ATA150 € 159,16
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 2 x € 190,06
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader, Zwart € 22,59
Corsair TWIN2X2048-6400C4PRO, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 353,98
Asus PW201 20,1 inch 350 cd/m2 8 ms Zwart, zilver € 508,68

Als ik Nvida ga zat ik tedenken aan:

Asus P5N32-SLI SE Deluxe, Retail € 185,06
EVGA GeForce 7950 GX2, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16 € 540,57

Maar ik kan ook een andere mobo nemen en dan een niet sli kaart erin doen of:

Sapphire Radeon X1950XTX ATi Radeon X1950XTX 512 MB GDDR4 € 426,09
Asus P5B Deluxe/WiFi-AP Intel P965 1,066 GHz DDRII 800 € 190,75
Asus P5B-V DH Deluxe/HDMI Intel G965 1,066 GHz DDRII 800 € 202,19
Asus P5W DH Deluxe Intel 975X 1,066 GHz DDRII € 216,34

ATI kaartje met 1 van die 3 mobo's

Kwa games speel ik wel altijd de nieuwste wel company of heroes en BF2 en dat soort games
De 8800 serie begin ik niet aan tot ongeveer eind 2007 begin 2008 als ze wat beter zijn en dit systeem weer een upgrade nodig heeft.

Ook ben ik nog opzoek naar een hele goede cpu koeler die ook aardig stil is en hoeveel hij kost maakt me niet uit als hij maar goed is om me cpu koel tehouden als ik ga OCen.

Dus nog een x mijn vraag nvidia sli 7950 1 gig of single 7900 met de mobo of ati met 1 van die 3 mobo's en welke zou dan beste zijn.

Heb geen wifi en dat soort troep nodig opzich ik zit gelijk op me modem aangesloten of anders me linksys router.

En ja ik heb zowat alles al doorgelezen dus graag geen onnodige berichtjes van doe zelf eens wat blablabla troep. Als je wat weet of een goede mening hebt over mijn vragen hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Asus P5B-V DH Deluxe/HDMI Intel G965 1,066 GHz DDRII 800 € 202,19 wil je zowiso niet omdat hier waarschijnlijk een onboard videokaart op zit

Asus P5B Deluxe/WiFi-AP Intel P965 1,066 GHz DDRII 800 € 190,75 deze kan je doen omdat ie de goedkoopste van de 3 is maar is eigenlijk alleen interessant als je thuis WIFI gebruikt

let wel dit is MIJN mening

ik houd hier mijn dualcore 64 bit opteron clocked @2,25ghz op +/- 50 graden met een ARTIC FREEZER PRO, dit op 2x F@H, dus fully stressed (in mijn geval de 64 maar hij schijnt er ook te zijn voor intel)

zelf gebruik ik hier een 7900GTX512 en vind dit ruim voldoende voor de 2 games die jij zojuist noemt... bf2 draait hoe dan ook +/-50fps en CoH draait +/- 30fps average (50voor FPS en 30 voor RTS vind ik een goede deal)

maar de X1950 van ati is wel sneller als de single 7900GTX / ik dacht zelfs sneller dan de 7950GX2 (if im not mistaken) maar dat is meer persoonlijke voorkeur voor merk... ikzelf ben geen fanboy maar wil nog wel eens zitten klooien in linux dus ik heb daarom de NVIDIA genomen

maar als je toch een dikke gamebak gaat bouwen... waar blijft dan de losse soundcard??? (X-FI xtreme music vind ik supernais en draait hier ook toppie)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 03:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je berichtje.

Ik weet niet of ik daar nog ruimte voor over zou houden met de 7950 valt er een pci weg en ik heb nog een nieuwe raid kaart liggen en ik ben ook vanplan een : http://www.killernic.com/KillerNic/ zoja dan haal ik er een X-FI bij maar dat had ik als laatste op mijn lijstje staan.

Maar als ik de solo kaart haal zoalso ati of de 7900 dan kan hij er makkelijk bij ja.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Ik zou nog eens goed kijken wanneer nvidia de nforce 5 chipset voor intel gaat leveren. Ik meen namelijk gelzen te hebben dat de technology die op dat nicje zit, ook in die nforce 5 chipset zit.

Scheelt je weer een pci slot, waardoor je keuze niet beperkt blijft

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 05:15:
Ik zou nog eens goed kijken wanneer nvidia de nforce 5 chipset voor intel gaat leveren. Ik meen namelijk gelzen te hebben dat de technology die op dat nicje zit, ook in die nforce 5 chipset zit.

Scheelt je weer een pci slot, waardoor je keuze niet beperkt blijft
ja maar is het niet dat alles wat op de chipset zit het van je cpu eist?? en de reden dat ik een losse kaart wou met zijn eigen processor zodat me c2d niet belast zou worden

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet uit mobo's kiezen en dan de vid kaart wordt nog wel even een probleem ik heb de kaart alleen maar nodig voor een maand of 6/12 en dan upgrade ik weer denk ik.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je voor zon korte periode een kaart neemt, doe dan een 7600GS ofzo. Beetje zonde van het geld anders.
En over je monitor: Waarom zon belachelijk dure 20"? Voor dat geldt heb je een imo prima 22" scherm. Of je moet al een echte kleurenfreak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:35:
Als je voor zon korte periode een kaart neemt, doe dan een 7600GS ofzo. Beetje zonde van het geld anders.
En over je monitor: Waarom zon belachelijk dure 20"? Voor dat geldt heb je een imo prima 22" scherm. Of je moet al een echte kleurenfreak zijn.
Het komt in de woonkamer testaan en je zukt dys de achterkan tezien krijgen hier en de asus ow201 ziet er gewoon gelikt uit en heeft ingebouwde speakers ook nog eens wat een plus is dan hoef ik niet met van die losse dingen tezitten ( gebruik meestenal een headset )
Picture in Picture vindt ik ook wel lekker. Zelf heb ik zon UPC box die ik dan kan aansluiten en terwijl ik moet wachten in me mmo ofzo gewoon tv blijven kijken als me vriendin wat anders zit tekijken en me xbox 360 kan ik erop gebruiken.

7600gs trekt die het een beetje met de nieuwste games dan ?? of moet je dan gelijk 2 van die halen en in sli plakken ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je weet dat interne speakers op een monitor bagger zijn?
Ik snap je punt van dat de monitor er gelikt uitziet, maar is dat de meerprijs van bijna 200 euro op bijvoorbeeld een Samsung 205BW waard?
Voor benchmarks van de 7600GS wil ik je verwijzen naar Google. Ik denk dat je met de 7600GS nog wel even vooruit kunt. Je zult zeker niet alles op max kunnen draaien, maar voorlopig zullen de meeste games het er wel op doen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:10:
Je weet dat interne speakers op een monitor bagger zijn?
Ik snap je punt van dat de monitor er gelikt uitziet, maar is dat de meerprijs van bijna 200 euro op bijvoorbeeld een Samsung 205BW waard?
Voor benchmarks van de 7600GS wil ik je verwijzen naar Google. Ik denk dat je met de 7600GS nog wel even vooruit kunt. Je zult zeker niet alles op max kunnen draaien, maar voorlopig zullen de meeste games het er wel op doen.
Ja dat kan best dat ze bagger zijn maar het is alleen maar om soms een filmpje telaten zien ofzo zal ook niet echt veel gebruikt worden.

Kwa bench van de 7600gs heb ik net even op toms hardware gekeken en ziet er niet echt slecht uit voor nu even. Dan zou ik opzicht paar maandjes na de release van de 8xxx serie als ik wat bench heb gezien kunnen upgraden al.

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 12:14
SO,wat een SHOWoff zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Niets nuttigs tevertellen post dan gewoon niet nu laat je alleen maar zien dat je een loser bent.
Omdat sommige mensen wat meer geld hebben en ook over hebben voor hun hobby betekend nog niet dat je moet gaan zeiken.

Ik zat even met iets waar ik nog niet echt uit ben en vroeg om wat meningen en dan krijg je dit weer.

Met vriendelijke groeten

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:39
Ik zou op zijn minst de 7900GS nemen, maar voor een kleine 40 euro meer heb je toch de 7900GTO, wat een undergeklokte 7900GTX is, en je kan met stock koeling de mem meestal wel naar GTX speeds OCen. Scheelt je videokaartkoeling, en kaart zelf is niet al te duur, hoewel je hiermee de huidige spellen geweldig goed aankan.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

BHQ

Druk even rechtsboven op 'logout' en log ook niet meer in.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 04:36:
bedankt voor je berichtje.
een nieuwe raid kaart liggen en ik ben ook vanplan een : http://www.killernic.com/KillerNic/
In mijn ogen een beetje waste of money, is 280 dollar niet wat veel voor een netwerkkaart? Je zal er heus niet beter door gaan gamen ;) Hooguit wordt je CPU wat van load ontdaan, maar dat is bij de huidige netwerkkaarten toch al praktisch 0.

[ Voor 8% gewijzigd door BHQ op 08-10-2006 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:29:
[...]

Druk even rechtsboven op 'logout' en log ook niet meer in.

[...]

In mijn ogen een beetje waste of money, is 280 dollar niet wat veel voor een netwerkkaart? Je zal er heus niet beter door gaan gamen ;) Hooguit wordt je CPU wat van load ontdaan, maar dat is bij de huidige netwerkkaarten toch al praktisch 0.
Mijn reden achter die kaart was als hij echt waar kon maken wat ze je willen wijs maken is dat ik al 8 jaar met dezelfde groep mensen game en ze wonen toevallig allemaal in Amerika dus ik speel altijd op de USA server dus als ik dan me ping wat naar benden kan halen zou dat wel lekker zijn.
In BF2 als ik ga snipen op een USA server merk ik echt het verschil met EURO servers daar mis ik super veel en op de EURO servers leg ik de 1 na de ander neer en daar heb ik wel wat extra geld voor over zit 99% op USA servers ook met WOW zit ik ook op USA.

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
die netwerk kaart is echt zijn geld niet waard..op anandtech.com staat er een review over, misschien dat die je verder helpt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:34:
[...]

Mijn reden achter die kaart was als hij echt waar kon maken wat ze je willen wijs maken is dat ik al 8 jaar met dezelfde groep mensen game en ze wonen toevallig allemaal in Amerika dus ik speel altijd op de USA server dus als ik dan me ping wat naar benden kan halen zou dat wel lekker zijn.
In BF2 als ik ga snipen op een USA server merk ik echt het verschil met EURO servers daar mis ik super veel en op de EURO servers leg ik de 1 na de ander neer en daar heb ik wel wat extra geld voor over zit 99% op USA servers ook met WOW zit ik ook op USA.
je zegt het zelf al het verschil tussen in Europa gamen of in de US gamen zit hem in het verschil in afstand tussen de 2. Dat ligt dus niet bij jou. Als je per se een goede netwerkkaart wil hebben zorg dan voor een intel of 3com van 30~40 euro die zijn goed zat!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Rotro schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:43:
die netwerk kaart is echt zijn geld niet waard..op anandtech.com staat er een review over, misschien dat die je verder helpt
Er zijn zat mensen die (veel) geld over hebben voor de "patsfactor" ;)
Qua prestaties is hij idd niet zo bijster bijzonder, maja... als TS er geld aan wil geven; dat hij z'n gang gaat :D

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:43

Theo

moederbord

Ik zou gaan voor een raptop van 150 Gb omdat deze sneller is dan de 74 Gb variant, ook omdat deze veel nieuwer is.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Ik zou gaan voor de snelste single kaart van nu ( doe ik ook altijd ) en date hem up als er een ( veel ) snellere uitkomt en op dit moment is dat id de ATI .
Als er een nieuwe generatie uitkomt verkoop ik altijd mijn oude kaart ( brengt meestal nog de helft van de aanschafprijs op ) en koop weer de nieuwste. Sli van 2 oudere kaarten levert meestal minder op qa prestatie's en dan heb je zo ie zo nog een oude generatie ( dx9 in dit geval ) en is meestal duurder.

Koop je een midrange kaart van nu 7900 bijv brengt die geen klap meer op over een jaar terwijl de snelste van nu los van de beter prestatie's wel nog goed in de markt ligt.

De rest van je systeem is supper, wel zou ik ook een x-fi kopen al is het alleen maar voor de eax bij bf2 / 2142 pfffffff heb ik ook dat scheelt echt veel ...........

ps
Draai op amd x2 4800 @ 2530
x1800xt @ 700/800
3dm 2005 10090

ik kan nog wel tot de dx 10 kaartjes uitkomen 8)

Verwijderd

ik wil een 7900 geen midrange kaart noemen :P

gewoon voor een 7600GT ofzo gaan (niet de gs, kan je voor minder geld een 512MB 7300GT kopen die vaak sneller is (512mb is idd wel overkill voor zo'n kaartje, maarjah het zit er nou eenmaal op he??? ;) misschien voor nog minder geld een 256mb versie)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 03:09:
En ja ik heb zowat alles al doorgelezen dus graag geen onnodige berichtjes van doe zelf eens wat blablabla troep.
Lekkere houding.

Je hebt zowat alles doorgelezen. Nog niet alles dus. Dat je nog niet alles hebt gelezen is ook te zien. Je zit nu met twee problemen. De videokaart en het moederbord.
Wat mij betreft zoek je eerst benchmarks op over de videokaarten. Prestaties, compatibiliteit, ervaringen (Tweakers.net Productsurvey) en features neem je mee. Benchmarks zoeken lijkt mij niet zo moeilijk :)

Vervolgens ga je uitzoeken welk moederbord het beste aansluit op jouw wensen. Ik zie dat je geen WiFi nodig hebt dus je hebt een ruime keus aan moederborden. Zoek dus een aantal leuke borden uit. Zoek hier benchmarks, reviews en ervaringen (Tweakers.net Productsurvey) van en maak een keuze uit de geselecteerde borden. Simple as that.

Wat betreft de koeling, daar zijn óók reviews over te vinden :)

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Het voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en er ontbreekt wat inzet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.