Parallel naar serieel convertor aansturen

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb op mijn laptop geen seriele poort, wel een paralle poort, en wou een convertorplugje ervoor maken (zo'n standaard serieel db-25 naar db-9 plug pakken, de hardware vervangen door andere stekkers, level converter ertussen).

Maar kan dit gaan werken softwarematig?
Dus een betrouwbare seriele poort door de paralle poort te bit-bashen ofzo.

Kan me herinneren ooit iets dergelijks tegengekomen te zijn in de kernel config, maar kan het niet meer terugvinden...

K, je hebt usb->serieel convertors, maar die zijn zoiezo best prijzig, en vind het toch niet altijd even goed werken, en het is leuk zelf wat te prutsen ;) ben toch tweaker.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

onder linux werken die usb2tty convertors prima.
dat is het enige wat ik kan melden over dit topic in NOS

>.< >.< >.< >.<

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
prima ja...
Als je er 10 haalt in een winkel, doen 8 het er, chipset staat er nooit bij, en alleen ft chipsets werken prima (prolific heeft nog wel 's timing-problemen met embedded app's).

En ze zijn gewoon (te) duur, zelfs de losse chipjes kosten het 5 voud van wat een max232 aan een printerpoort zou kosten, en dan heb je zelfs 2 tty's.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

met een max232 kan het prima ja.
alleen jij zit met het feit "hoe het softwarematig te doen"?

denk niet dat het standaard zo kan vrees ik voor je.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
[schop]

Er zit wel een serieele poort hardwarematig, maar die zit niet naar buiten gevoerd (wel met een port replicator, maar die zijn log en duur).
Kan daar niet iets mee gedaan worden? (zonder solderen graag, wil me dure laptop niet slopen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het via de port replicator naar buiten gevoerd wordt is het een kwestie van ontdekken welke pins op de port replicator connector gebruikt worden voor de seriele poort en daar dan een DB9 aan knutselen :z

Oslik blyat! Oslik!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
* SA007 heeft een dockingstation hier staan, dus das het probleem niet...

Het probleem is dat:
1. die connector aan de onderkant zit, dus die komt dan naar boven (tikt niet fijn vind ik)
2. ik geen contrastekker voor die gigantische connector heb, en er hoogstwaarschijnlijk niet aan te komen is
Die connector wordt er btw ook vanzelf uitgeduwd...

Als ik zelf wat pruts aan die connector zal het nooit echt stevig worden denk ik...

http://www.notebookreview.com/assets/4166.jpg << hier is die connecor enigsinds wazig op te zien.
Hijs zo'n 8x1cm 2 grote gaten aan de zijkant en een flinke lading aan pinnen (> 100 schat ik so)
Pagina: 1