Toon posts:

LG GSA-4166B ziet vaak geen 16x schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m'n GSA-4166B brander van ongeveer een half jaar oud.

Zodra ik met Nero (7.5.1.1) een DVD wil branden is de maximale schrijfsnelheid 4x. De DVD's die ik gebruik zijn Verbatim 16x mediacode MCC004. Mijn brander zou erg goed overweg kunnen met deze schijfjes, dit las ik in wat testjes op clubcdfreaks.

Hetzelfde probleem zie ik als ik nero infotool gebruik.

Het probleem is dus dat ik niet de maximale snelheid kan selecteren. Maar het vage van alles is dat zodra ik een paar keer een ander schijfje erin stop dat ie hem dan wel ineens op maximale snelheid kan branden. Dit is na verloop van tijd steeds erger geworden.

Ter informatie, de jumperinstellingen staan goed en ik heb een vrij frisse windowsinstallatie.

Iemand een idee?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27

The Third Man

The Third Jellyfish

Waarschijnlijk is er al een firmware update verschenen, waar overigens ook vaak reviews van in het cdfreaks forum is terug te vinden ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste firmware, 1.02, was ik er vergeten bij te zetten.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
*je moet zowieso niet hoger branden dan 8x, met 16x krijg je meestal corrupte bestanden

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
Kakulukia schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 10:49:
*je moet zowieso niet hoger branden dan 8x, met 16x krijg je meestal corrupte bestanden
Ik brand altijd 16 speed en ik heb nog nooit (300 stuks) corrupte bestanden gehad.
Dat is net zo'n onzin als dat je audio CD's ook maar op max 2 speed kan laten branden.
Wel heb ik wel eens gehad dat een cd of dvd mislukte
maar dat kwam altijd doordat de media niet 100% waren..(Platinum/Kruidvat rotzooi)

AMD 3900x@5Ghz intellkiller