[Exchange 2003 + SBS2003] Mail verzenden via provider

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb nu een klein netwerk waar ongeveer 10 gebruikers aan werken die gewoon allemaal van het soort e-mail adres naam@domein gebruiken dit werkt gewoon goed met het verzenden en ontvangen.

nou is het de bedoeling dat er 1 gebruiker gewoon blijft werken via zijn mailbox van chello. Hiervoor wilde ik de pop3 connector welke in windows SBS2003 zit ingebouwd, tot zo ver werkt het nog goed maar als hij deze mail dan beantwoord in outlook geeft hij inplaats van het chello adres als afzender zijn naam@domein adres als afzender wat niet de bedoeling is.

Nou heb ik bij de desbetreffende useropties zo in gesteld dat er bij smtp servers nog alleen maar zijn chello adres staat en de updates naar de policies staan uit omdat hij het anders weer iedere keer naar de oude instellingen brengt. Met deze instelling komt er ook inderdaad de goede afzender bij te staan (het chello adres). Maar als deze instelling is gemaakt kan je geen mail meer ontvangen via de pop3 connector, de mail wordt wel van de chello server afgehaald maar verdwijnt dan gewoon en is nergens meer terug te vinden ook niet in de folder voor onbestelbare mail 8)7

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Avvd
  • Niet online
schopje

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Meer iets voor Windows Servers en Software, ik verplaats je topic dan ook even. :)

Signature

• Avvd
  • Niet online
schop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je:
Op een pc waar zowel AD Users and Computers en Exchange admintools aanwezig zijn:
Op het tabblad > E-mail Adresses als default het chello/gewenste adres instelt.
Hoe kan het dan nog verkeerd gaan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Avvd
  • Niet online
zo heb ik het ook ingesteld maar om 1 of andere reden kan hij dan geen mail meer ontvangen via de pop3 connector (ik snap heel de koppeling tussen die 2 dingen niet ???)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je binnen de POP connector ook een routing rule gedefineerd voor deze POP-mailbox?
Routing rule
Routing rules are used to deliver e-mail from POP3 mailboxes that do not directly map to an Exchange mailbox or distribution group. For example, if you receive e-mail from the Trey Research mailing list, the e-mail messages may be consistently sent to MailingList@TreyResearch.net. You would use this text from the To line to define the Text in To: or Cc: line, and select a user mailbox or distribution group from the Exchange mailbox list.
....
If the POP3 user name for the POP3 mailbox does not match the user name for the Exchange mailbox, you must define a routing rule. For example, if e-mail is sent to the POP3 mailbox using Chris@wingtiptoys.com, then the Exchange mailbox must be Chris.
Het kan dus zijn, dat na het aanpassen van het SMTP-adres deze "match" niet meer bestaat. Ik weet dit niet zeker, ik configureer nooit een POP connector :)

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 09-10-2006 18:42 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1