Toon posts:

Geen videosignaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC geupgrade met 512 MB extra geheugen en een EVGA 7600 GS AGP (aangeschaft bij pardigit)

Probleem is dat ik na het installeren van de nieuwe videokaart geen videosignaal krijg.
Ik heb vervolgens de oude kaart FX 5200 er weer in gehangen en dit werkt gewoon (Geheugen is nu 1 gig).

- Hij krijgt wel power want de fan draait, en hij lijkt normaal te booten, ook geen 'piepjes'.
- in BIOS staat onboard videocard niet aan (logisch, want er zat al een videokaart in)
- kan het toch aan de voeding liggen. PC heeft een oude voeding, maar bij pardigit verwachte men dat 'dit nog wel ging werken' (de fan werkt!)
- ik heb nog een normale VGA kabel aan mijn flatscreen hangen en sluit deze aan op betreffende uitgang van de nnieuwe videokaart
- in het faq troubleshooting zie ik een hoop zaken staan die ik niet in mijn BIOS kan vinden

Iets dat ik niet heb gedaan is het uninstallen van mijn huidige grafische drivers in windows. Zou dit nog kunnen helpen?

Specificaties van het systeem:

Moederbord: Albatron px845gev pro i845 ddr333 vga
http://www.albatron.com.t...pecification.asp?pro_id=2
CPU: Intel Pentium 4, 2,4
Harddisk: WesternDigital 80 GB HD
Oude Videokaart: XFX geforce FX5200 128 mb
Geheugen: DIMM 512 MB PC2700 ddr (Nu 1 GiG)
Monitor: 15"TFT monitor (philips 150P3e)

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Hoeveel Watt is je voeding?
en leg de twee videokaarten eens naast elkaar. Bij de AGP aansluiting zit als het goed is een uitsparing (er zijn ook nog kaarten met 2 uitsparingen).
Als er twee in zitten, gebruikt de kaart 1,5 Volt (Wat zo'n beetje alle AGP borden ondersteunen)
Als er maar één in zit heeft de kaart een 3.3V in gebruik (moet je moederbord dan wel ondersteunen)
Het is dus mogelijk dat je moederbord niet de 3,3 volt kan leveren die de kaart nodig heeft.
Maar het zou ook een te zwakke voeding kunnen zijn. Niet elke voeding is hetzelfde
Je kunt een dikke 350 Watt hebben, maar als je die in je handen hebt, blaas je hem er zo af zo licht.
Maar je kunt er ook een hebben die een stuk zwaarder is, maar ook 350 Watt is. Zit een groot verschil in de kwaliteit van die voedingen. Dus zo'n getal zegt vaak niet alles.

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Leen van iemand tijdelijk een andere cq. zwaardere voeding om te zien wat er gebeurt. Nieuw kopen is dan vooralsnog niet nodig.

Kijk ook eens naar de instellingen van je monitor. Het kan zijn dat deze misschien anders ingesteld moet worden voor de nieuwe kaart.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.

- Het zijn twee uitsparingen, de kaart werkt op 1,5v

- Wanneer je aan de voeding ligt, hoe kan het dan wel dat de fan draait?

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22
Het gaat in dit geval om het vermogen van de voeding, er zal zoveel mogelijk draaien, maar zodra het teveel wordt, worden de laatste onderdelen niet voorzien van spanning.

Wat voor voeding zit er in?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!

Ik heb de videokaart opnieuw gemonteerd en errug stevig aangedrukt.

Ik heb de voeding van de HD, CD en CDRW gehaald, en het systeem kaal opgestart met nieuwe videokaart, toen kreeg ik beeld. Daarna afgesloten, stroom los en alles weer aangesloten

Ik niet wat voor voeding ik heb in aantal W, dat zie ik nergens op de voeding, maar hij trekt het kennelijk. Ik heb me laten vertellen dat G Force 7 kaarten mindere stroomvreters zijn dan de 6-serie.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:26:
Het werkt!

Ik heb de videokaart opnieuw gemonteerd en errug stevig aangedrukt.

Ik heb de voeding van de HD, CD en CDRW gehaald, en het systeem kaal opgestart met nieuwe videokaart, toen kreeg ik beeld. Daarna afgesloten, stroom los en alles weer aangesloten

Ik niet wat voor voeding ik heb in aantal W, dat zie ik nergens op de voeding, maar hij trekt het kennelijk. Ik heb me laten vertellen dat G Force 7 kaarten mindere stroomvreters zijn dan de 6-serie.
Er is inmiddels al meerdere malen gevraagd welke voeding je nu eigenlijk hebt, Hij kan dan nu eindelijk wel opstarten, maar je zou wellicht problemen kunnen krijgen onder full-load.
Dus : merk/type PSU?
Pagina: 1