Asus A8V-XE - Unknown device?

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Asus A8V-XE (Socket 939) met een Sempron 3200+. Na installatie van Windows XP x64 blijft er in de device manager een "Unknown device" staan, en ik kan er maar niet achterkomen wat het is. Na uitschakelen van alle onboard apparatuur (HDA Audio, lan, etc) blijft 'ie gewoon staan. Video in lijkt mij niet, ik heb een XFX Geforce 7600GT, simpel kaartje waarvoor de nVidia drivers gewoon geinstalleerd staan. AMD drivers staan erop.

VIA Hyperion drivers staan er ook op, reinstall reeds geprobeerd. Harddisks draaien gewoon in IDE mode, dus geen drivers nodig.

Wat is dat unknown device..? Ik kom er even niet meer uit...

Hier stond een dode link.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik kwam dit progje tegen. Misschien helpt het?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Als je even verder kijkt in die device manager, zegt ie toevallig niet dat het om een PCI slot gaat?
Zoniet, dan gaat het toch om een onboard iets, en zou ik even met je moederboard boekje erbij gaan zitten om een aantal dingetjes af te vinken :)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Hmm, ik was gister niet echt helder... Het was een apparaat gerelateerd aan ACPI, schijnt dat het te maken kan hebben met AI Booster. Het is een "ATK0110 ACPI Utility", wat dat ook mag wezen :P

Mijn vraagteken is iig weg, driver is aanwezig op de CD onder het mapje Asus ProbeII. De software hoeft er niet voor geinstalleerd te worden, je kunt de ACPI driver er gewoon uitpikken.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

strandbal schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:59:Mijn vraagteken is iig weg, driver is aanwezig op de CD onder het mapje Asus ProbeII. De software hoeft er niet voor geinstalleerd te worden, je kunt de ACPI driver er gewoon uitpikken.
Zou jij, of iemand anders, die driver aan mij door willen spelen?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar geen driver cd bij mijn mobo (Asus P5B) gehad (wel cd met mediaprogs).

Edit: Wacht, ik denk dat ik als iets gevonden heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:05:
Edit: Wacht, ik denk dat ik als iets gevonden heb.
Ja dus...

Voor Asus mobo's kan je hier AIsuite downloaden.
Daarbij zit een mapje ACPI, met de drivers.
Pagina: 1