Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 18:14

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ben op zoek naar kenners! Ik heb een probleem met sms'jes. Heb 't nu al een paar keer gehad, naar verschillende mensen met verschillende providers toe, dat als ik een sms verstuur hij soms uren later aankomt.

Situatie: ik stuur om 18:00 een sms naar een persoon. Die krijgt om 21:00 "PIEP PIEP" een sms. Daar staat bij dat hij om 18:00 verstuurd is. Alles klopt, behalve dat hij 3 uur te laat aankomt.

GEEN idee waarom. Dus ik heb de helpdesk gebeld (Vodafone) en die dame vertelde mij dat ik de telefoon na osn gesprek een half uur uit moest zetten zodat zij mijn telefoon "goed op het netwerk kon zetten". Ik heb even doorgevraagd, maar er kwam niet echt een samenhangend verhaal over het hoe en waarom.

Weet iemand wat dit voor iets is? Is dit kluitje -> riet verhaal, of kan zoiets echt? Het klonk mij tamelijk bullshit-achtig in de oren. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Nee, het kan weldegelijk echt zo zijn.

Een toestel moet je eens in de 2 dagen gewoon een keer uit en aanzetten. Zo krijgt het toestel nieuwe updates van het netwerk binnen.

Tevens raad ik je aan om een verzendstatus op te vragen, of een afleverrapport.

Welk netwerk gebruikt de ontvangende partij?
En staat zijn/haar toestel continue aan of is deze grotendeels van de dag uit?
Is het toestel uit, en je zet hem weer aan, is het bericht ondertussen bewaard bij de provider. Deze kan dan later worden afgeleverd.

Maar het zal inderdaad, denk ik, met het netwerk samenhangen. Misschien een grote drukte op de zendmast(en) rondom je, kunnen een probleempje veroorzaken.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 18:14

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
freddyathlon schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:15:
Nee, het kan weldegelijk echt zo zijn.

Een toestel moet je eens in de 2 dagen gewoon een keer uit en aanzetten. Zo krijgt het toestel nieuwe updates van het netwerk binnen.

Tevens raad ik je aan om een verzendstatus op te vragen, of een afleverrapport.

Welk netwerk gebruikt de ontvangende partij?
En staat zijn/haar toestel continue aan of is deze grotendeels van de dag uit?
Is het toestel uit, en je zet hem weer aan, is het bericht ondertussen bewaard bij de provider. Deze kan dan later worden afgeleverd.

Maar het zal inderdaad, denk ik, met het netwerk samenhangen. Misschien een grote drukte op de zendmast(en) rondom je, kunnen een probleempje veroorzaken.
Ah, thanks voor je uitleg. Het is dus ECHT zo. ;)
De ontvangende partij had in de 3 gevallen dat ik het weet dat de sms (veel) later aankwam verschillende providers: Orange, KPN en Vodafone. De telefoons stonden gewoon aan (of zij hem wel 's uit of aanzetten: really don't know).

Maar goed, ik zet mijn eigen phone nooit uit. Moet ik dat maar 's af en toe gaan doen. Blijft vreemd dat ik dit nog nooit eerder heb gehoord. Maar toch bedankt!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

spaceboy schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:32:
[...]

Ah, thanks voor je uitleg. Het is dus ECHT zo. ;)
De ontvangende partij had in de 3 gevallen dat ik het weet dat de sms (veel) later aankwam verschillende providers: Orange, KPN en Vodafone. De telefoons stonden gewoon aan (of zij hem wel 's uit of aanzetten: really don't know).

Maar goed, ik zet mijn eigen phone nooit uit. Moet ik dat maar 's af en toe gaan doen. Blijft vreemd dat ik dit nog nooit eerder heb gehoord. Maar toch bedankt!
Ik vond het ook raar klinken, maar het heeft mij al meerder malen bewezen dat het echt werkt. Na een keer uit- en aanzetten van mijn toestel ging een bepaalde functie ook opeens beter werken of had ik opeens wel de ondersteuning voor een bepaalde dienst.

Dus ja, het is echt zo.

Ik werk zelf bij een grote provider, en adviseer dit ook regelmatig aan klanten. Meestal daarna zijn de problemen kwa bereik of functies van netwerk opgelost.

Succes!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Ik zet zowiezo elke nacht mijn telefoon uit. Ten eerste bespaard dit m'n accu en hoef ik minder vaak op te laden en ten tweede wordt ik 's nachts niet wakker van onverlaten (vrienden) die me een smsje sturen. Dus elke ochtend een verse aanmelding op het netwerk en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb zoals hierboven beschreven.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:44:
Ik zet zowiezo elke nacht mijn telefoon uit. Ten eerste bespaard dit m'n accu en hoef ik minder vaak op te laden en ten tweede wordt ik 's nachts niet wakker van onverlaten (vrienden) die me een smsje sturen. Dus elke ochtend een verse aanmelding op het netwerk en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb zoals hierboven beschreven.
Het is niet perse noodzakelijk om elke avond je telefoon uit te zetten. Echter als je met iemand van de klantenservice hebt gesproken, dan resetten ze je provider instellingen bij de desbetreffende mast, hierdoor moet je even je telefoon uit zetten om hem weer aan te melden met nieuwe instellingen. 1x in de maand lijkt mij voldoende :)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

DaannO schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:56:
[...]

Het is niet perse noodzakelijk om elke avond je telefoon uit te zetten. Echter als je met iemand van de klantenservice hebt gesproken, dan resetten ze je provider instellingen bij de desbetreffende mast, hierdoor moet je even je telefoon uit zetten om hem weer aan te melden met nieuwe instellingen. 1x in de maand lijkt mij voldoende :)
Zendmasten liggen er vaker wel even uit, en of worden geupdate in de kleine periode. Hierdoor werkt een functie of het netwerk beter.
Als jij je toestel constant aan hebt, krijg je die updates zelf niet, omdat daarvoor een herstart is vereist. Als jij je toestel maar eens per maan herstart, krijg je die updates wel, maar ook maar eens per maand.

Je mag het zelf weten, maar vaker resetten, zo'n 3 keer per week is geen overbodige luxe. Ik zie elke dag statusrapporten van updates aan ons netwerk, dus geloof me maar, er gebeurt genoeg om prestaties en ondersteuning aan en van het netwerk up-to-date te houden...

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:56:
[...]

Ik zet hem ook gewoon elke avond uit omdat ik geen zin heb om wakker te worden van m'n telefoon. Als het echte belangrijk is (sterfgeval in familie ofzo) dan bellen ze wel op m'n huistelefoon. En ik ben gewoon lui; ik heb geen zin om m'n telefoon zo vaak op te laden. ;) Dat ik daarnaast elke keer een verse aanmelding op het netwerk heb is gewoon mooi meegenomen.
Pagina: 1