Toon posts:

DVD plug-in decoders voor Windows Media Player

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Windows Media Player kan geen DVD's afspelen, daarvoor heb je een decoder nodig. Windows raadt zelf de volgende commerciele producten aan:Wie heeft ervaring met deze plug-ins? Ik bedoel dus niet de volledige players die deze bedrijven ook verkopen, maar alleen de plug-in i.c.m Windows Media Player. Ik ben geinteresseerd in de beeldkwaliteit, de processor belasting en of de software zich netjes gedraagt (niet zoals Real software bijv.).

Edit: Hier staat overigens het verhaal van Microsoft met de links naar de genoemde leveranciers:
Plug-ins for Windows Media Player

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kick de thread even, ook om toe te voegen dat ik nog een brandprogramma nodig heb, en Nero 7 bij installatie ook een DVD decoder installeert (en nog andere codecs).

Nou moet ik zeggen dat ik verre van tevreden ben met Nero 7, omdat het 75 € kost en ik alleen de Burning ROM zou gebruiken (en niet de 15 andere programma's die er bij zitten). En dan heeft Nero nog steeds het lef om een of ander indexeerprogramma te installeren. Ook 'vreemd' is dat het programma Sherlock Codec Detective vastloopt wanneer je een Nero codec selecteert uit de lijst.

En hoe zou Nero 7 omgaan met eventueel al geinstalleerde DVD decoders, zoals een van de decoders uit het bovengenoemde lijstje?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

tis meer gewoon een codec dan echt een plugin volgens mij..
Als je een beetje enthousiast googled kan je zelfs puur en alleen de codec van powerdvd vinden zonder dat je de gehele powerdvd applicatie hoeft te installeren..

Zelf gebruik ik in iedergeval powerDVD..
maar over het algemeen de powerdvd applicatie.. Gewoon omdat ik die wat lekkerder met DVD's om vind gaan dan de Windows Mediaplayer.. menu is makkelijker enzo.. Maar de codec op zichzelf is verder ook prima.. Je bent alleen beperkt tot de mogelijkheden in Windows Mediaplayer maar dat heb je met iedere codec..

Als je MediaPlayerClassic gebruikt dan heb je de DVD Codec niet eens nodig.. MediaPlayerClassic speelt DVD's standaard al af.

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:18:
tis meer gewoon een codec dan echt een plugin volgens mij..
...
Als je MediaPlayerClassic gebruikt dan heb je de DVD Codec niet eens nodig.. MediaPlayerClassic speelt DVD's standaard al af.
Ja, ze noemen het op hun website een plugin, maar zoals ik het heb begrepen is het een DirectShow iets, en als je het installeert dan kan Windows Media Player DVD's weergeven. Het liefst heb ik alleen zo'n codec/plugin, en geen applicatie, hoewel ik Media Player Classic wel ga proberen. Maar weet je zeker dat Media Player Classic de DVD niet weergeeft met je PowerDVD codec?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

nee want ik had classic al een tijdje geinstalleerd staan voor ik powerdvd installeerde :)