Asus P5B Deluxe SATA boot

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 14:37
He

Ik weet niet of het het goeie forum is, maar aangezien het probleem, denk ik, in het moederbord/bios zit, verwacht ik van wel.
ik heb sinds een weekje een Asus P5B Deluxe met een E6600 CPU. Ik heb vandaag een WD Raptor gekocht, om als systeemschijf te gebruiken :) Ik wil nu echter windows gaan installeren hierop, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het heeft volgens mij te maken met SATA. Ik krijg de schijf namelijk niet te zien bij de setup van windows, m'n IDE schijf echter wel.
Ik draai overigens ook nog een RAID config en daar heeft het volgens mij ook nog mee te maken.

Hoe krijg ik windows keurig op die nieuwe schijf geinstalleerd?

thanks!

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-04 21:25
Als je een raid array aan je ich8r hebt hangen dan zie je in het bios je sata poorten niet meer... Je moet in de intel matrix storage rom bij bootup om aan te geven dat dit een non-raid disk is en dan is ie benaderbaar.

Daar je wilt kunnen booten vanaf je raptor, kijk even in je manual aan welke poorten een boot disk kan hangen. Ze zijn met kleuren gecodeerd. Er zijn er 2 voor data en 4 voor boot: RTFM :*)

Succes.

[ Voor 29% gewijzigd door dudok12 op 06-10-2006 20:15 ]

• rob1985
dudok12 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:13:
Als je een raid array aan je ich8r hebt hangen dan zie je in het bios je sata poorten niet meer... Je moet in de intel matrix storage rom bij bootup om aan te geven dat dit een non-raid disk is en dan is ie benaderbaar.

Daar je wilt kunnen booten vanaf je raptor, kijk even in je manual aan welke poorten een boot disk kan hangen. Ze zijn met kleuren gecodeerd. Er zijn er 2 voor data en 4 voor boot: RTFM :*)

Succes.
Ik kreeg windows geinstalleerd, maar toen ik de bijgeleverde drivers van Asus ging installeren kwamen er problemen bij het opstarten. Ik snap niet hoe ik hier voorbij moet komen :? Voordat dit verschijnt krijg ik eerst een aantal puntjes te zien. En verder zag het opstarten er normaal uit :?
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/tweakers/IMG_2280.JPG
Kan ik anders mss iets met ACHI? Of verdwijnt dan de raid mogelijkheid?
Ik heb m'n bios instellingen even gereset, en RAID weer ingeschakeld, maar ik krijg nu heel raar beeld! Windows start echter wel op, maar het is ingezoomd,
Ik denk overigens dat het fout is gegaan bij de Intel Chipset Inf Update, van de Asus cd...

[ Voor 23% gewijzigd door rob1985 op 06-10-2006 21:44 ]

• rob1985
hmm...het werkt momenteel weerk :s Ik heb geen id wat ik gedaan heb...soms snap ik computers echt totaal niet! :?

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Als je win XP cd erin gooit en hij begint op te starten van cd zodra je in setup komt even opnieuw je sata/raid drivers installeren...

check ook even of je je jumper van raptor heb gezet. Ik meende dat de P5b Deluxe alleen sata 2 poorten heeft. Meestal werjkebn de schijven wel direct maar soms moet er even een jumper gezet worden op sata 1 van je HD

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Staat gewoon in de Serial ATA FAQ hoor.

ARME AOW’er

Pagina: 1