Twee geluidskaarten op een speakerset?

Pagina: 1
Acties:

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 01:04
Ik heb sinds gisteren een X-Fi XtremeMusic. Op zich vind ik het een leuke kaart en snap ik dat mensen er tevreden mee zijn. Op gebied van games klopt het dat hij superieur is. Daar de muziekkwaliteit van m'n Audiotrak ProDigy 7.1LT echter nog een flink stuk boven die van deze X-Fi staat en ik ook onder Linux een goede werkende geluidskaart wil hebben zoek ik een manier om beide kaarten aan te sluiten op m'n Teufel Concept E Magnum 5.1-set.

Ik heb dat geprobeerd met kabels die van twee tulpstekkers één 6,5mm jack ingang maken. In elke dergelijke jack-ingang heb ik een 2 x 3,5mm jack ingang --> 6,5mm jack uitgang "converter" gestopt. Vervolgens heb ik van beide kaarten het betreffende kanaal op een van de twee ingangen aangesloten, d.m.v. een 3,5mm jack uitgang --> 3,5mm jack uitgang kabeltje. Met uitgang bedoel ik dus male en met ingang female.

Het punt is nu, dat er van het frontkanaal van mijn ProDigy 7.1LT alleen links danwel rechts hoorbaar is (links/rechts in de converter). Datzelfde verhaal gaat op voor alle kanalen en beide kaarten. Op welke manier kan ik voor elkaar krijgen wat ik zoek, zonder weer bakken geluid uit te geven?

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Blijkbaar zijn die converters van jou 2x 3.5mm mono naar 1x 6.5mm stereo. Dan schiet 't inderdaad niet op. :)

• Z-Dragon
Ze staan als 2 x 3,5mm stereo naar 6,5mm stero vermeld op de site waar ik ze heb gekocht. :)

^ Wat hij zegt.

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 07:29
Ik gebruik voor m'n Z4 een plugje van 2 x female 3,5 mm naar 1 x male 3,5 mm. Werkt hier prima, geen gescheiden links/rechts.

Android fanboy

Verwijderd

Ze staan als 2 x 3,5mm stereo naar 6,5mm stero vermeld op de site waar ik ze heb gekocht.
En? Al getest of dat klopt? Wanneer je er 1 stereo 3.5mm plug in douwt, en daar een stereo signaal op zet, heb je dan signaal op beide onderste contacten van die 6.5mm plug?
(erg simpel te meten met een el-cheapo multimetertje)

• Z-Dragon
Ik zit een weekje in Denemarken dus ik kan niets uitproberen. Ik heb ook geen multimetertje. Weet je een andere manier om het te testen wanneer ik terug ben?
Ivo NL schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:49:
Ik gebruik voor m'n Z4 een plugje van 2 x female 3,5 mm naar 1 x male 3,5 mm. Werkt hier prima, geen gescheiden links/rechts.
Kun je me vertellen waar je die vandaan hebt?

[ Voor 47% gewijzigd door Z-Dragon op 08-10-2006 12:20 ]

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1