Mysql error van IPB forum - wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 19:05

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
Bij het opvragen van mijn forum
http://www.imthecool1.nl/forum/ zie ik sinds gisteren een error.
ik heb totaal geen verstand van mysql, dus weet iemand uit te leggen wat er aan de hand is en hoe
het eventueel te verhelpen is

De oplossing is niet altijd de oplossing

Verwijderd

dit zelfde heb ik ook gehad..

wat ik gedaan heb is een repai tables via phpmyadmin gedaan en daarna draaide alles weer als een tiet!

althans de melding lijkt er verdcht veel op van wat ik mij nog kan herinneren......

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 19:47 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder error en verdere informatie is hier natuurlijk niks over te zeggen. Mysql kent volgens mij netzoveel foutcodes als regels code dus bij een vraag hierover is het van belang dat je zo duidelijk mogelijk de foutmelding post die je krijgt.
Daarnaast is mysql ook een heel veel gebruikt programma dus er is een goede kans dat iemand anders de foutmelding ook al eens heeft gehad. Met onze zoekmachine kan je er vast veel over vinden. Die onder het knopje "Search" zit rechtsbovenaan de pagina.

Verder zijn er natuurlijk standaard dingen die je kan doen: Eventlogs bekijken, logfiles van mysql bekijken en gewoon bijvoorbeeld eens de machine of services te herstarten. Ook is het van belang om te weten welk OS en versie van mysql je gebruikt omdat er velen van zijn.

Lees ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door, en de Windows Servers en Software - Policy. En doe even een voorstel voor een betere topictitel, want die is bedoeld om bezoekers naar je topic te halen, en doet dat het beste door een goede omschrijving van je probleem. Ook zien we in Windows Servers en Software graag je OS vooraan de topictitel.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
mySQL error: Unknown column 'f.id' in 'on clause'
De kolom "id" in je tabel "ibf_forums" wordt niet herkent.

Probeer eens de SQL query "REPAIR TABLE ibf_forums" uit te voeren via PhpMyAdmin