Speedtouch: Wel verbinding, Geen verbinding etc.

Pagina: 1
Acties:

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb afgelopen week een nieuw systeem gekocht, en mijn oude systeem aan mijn moeder gegeven. Werkt allemaal prima, echter het draadloze netwerk wil niet goed werken.

Ik heb Direct ADSL van KPN, daarbij kreeg ik een Speedtouch 580 modem, en een 121g WIFI USB stick.
Ik heb naar mijn kamer gewoon netwerk kabel getrokken (Jaren geleden) en heb nooit gebruik gemaakt van de wireless USB adapter.

Vandaag ging ik dus aan de slag met het instaleren, en het verliep allemaal best soepel, alleen blijft de verbinding niet constant :? De "connectie indicator" gaat ook van Uitstekend naar slecht en dat wisselt om de 10seconden.
Als ik bijvoorbeeld iets download dan gaat dat met 320kb/sec dan wacht hij even, dan gaat hij weer heel hard, en dan weer niet. Zelfde met gewoon internetten, de ene keer staat tweakers.net binnen no-time op mijn scherm, en een paar tellen later duurt het laden van de zeflde pagina erg lang.
Mijn eigen PC, direct aangesloten op de modem werkt uitstekend. Netwerk kabel trekken naar de PC van mijn moeder is geen optie. :/

Erg vervelend dus, ik kon niets vinden over dit probleem op Speedtouch.nl dus ik hoop dat iemand mij een oplossing kan geven!

Verwijderd

Welke kleur is je WLAN? Als is groen is zit je beveiliging op WPA, oranje op WEP en rood is er geen beveiliging. Je zou de beveiliging een treedje lager kunnen zetten, dit kan via de pagina 10.0.0.138 en dan basic en dan wireless.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 19:40 ]

• ApOE
Dat is ook zo vervelend, als ik de modem "inga" en wireless kies dan staat er dit:
Wireless Interface is disabled
The wireless interface is currently disabled, no configuration is possible. To enable the interface click "Enable".
Als ik vervolgens op Enable klik, dan staat er dit:
The wireless interface is enabled.
Wireless Interface is disabled
The wireless interface is currently disabled, no configuration is possible. To enable the interface click "Enable".
Hij is dus Enable'd en als nog moet ik op Enable drukken, afijn dat maakt niet zo veel uit, maar bij elke handeling in het Menu Wireless moet ik dus op nieuw de wireless interface aanzetten.

Verder is de kleur indicatie Groen, donkergroen, rood, donkergroen, groen, donkergroen, rood etc etc..

Lijkt alsof hij Aan uit Aan uit gaat, dat zou verklaren waarom ik in het menu telekens wireless moet aanzetten... :?

wat een gedoe zeg |:(

• ApOE
Als ik de log bekijk van de modem zelf krijg ik dit te zien:
00:02:34
CONFIGURATION saved by user (/dl/user.ini)

00:02:33
WIRELESS interface turned on.

00:02:23

00:02:22
WIRELESS interface turned off.

00:02:12

00:02:11

00:02:01

00:02:00
Lijkt me dat er ergens iets niet goed gaat in de modem, ik heb hem al gereset maar dat heeft helaas niet geholpen :|

Verwijderd

Reset, opnieuw instellen, beveiliging niet op WPA zetten.

• ApOE
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:23:
Reset, opnieuw instellen, beveiliging niet op WPA zetten.
Bedankt voor je reactie, maar helaas dit helpt niet.

Als ik naar systemlog ga kijken, en w8 telkens 30sec op een Refresh dan zie ik dat de modem zelf steeds wifi aan en uitzet. Maar waarom, en hoe stop ik dit?!!
00:10:16

00:10:15

00:10:05

00:10:04

00:09:54

00:09:53

00:09:43

00:09:42

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mjah, deze klinkt behoorlijk stuk :( hoe oud is ie? als ie minder dan een jaar oud is -> kpn bellen, krijg je een nieuwe onder garantie (kpn: 0900-0244, optie 4,1. 0800-2200 uur).

Ouder dan een jaar krijg je geen garantie, en ul je zelf een nieuwe moeten kopen.

• ApOE
Hij is 1jaar en 14dagen oud 8)7

Ik ga de mensen van speedtouh maar eens bellen (0.70€/pm) :X Ik hoop dat hun een oplossing hebben.
Pagina: 1