Toon posts:

Laptop start niet meer (Meestal)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een Asus l5800c laptop;

P4 2.8 Ghz (Geen mobile processor)
512mb
60GB
Radeon 9000 Mobile

De accu is lange tijd al overleden dus ik gebruik de laptop alleen via de netstroom adapter.

Nu heb ik sinds 3 weken het probleem dat hij niet start.

Als ik de laptop voor de 1e keer aanzet, gaan de fans blazen en krijg ik het asus splash logo te zien.
9 van de 10 keer blijft hij daar al "hangen", soms start hij door naar windows splash-screen en loopt hij daar vast.

Ik moet dan vervolgens de power-knop ingedrukt houden om hem uit te schakelen.

Als ik de laptop vervolgens weer aanzet gaan alleen de fans draaien en blijft het beeld zwart.
Ik moet dan vervolgens weer de power-knop ingedrukt houden om hem uit te schakelen.

Dit ritueel moet ik soms wel meer als 5 tot 10 minuten achter elkaar uitvoeren, en dan komt in 1x het splash screen van asus weer in beeld en start de laptop gewoon op.
Windows geeft dan wel de melding of ik in veilige modus wil starten (dat komt door het vele booten)
Maar vervolgens werkt de laptop dan gewoon goed en valt niet uit gedurende de tijd dat ik er mee werk...

Het probleem komt weer terug als ik het systeem heb uitgezet en weer opnieuw wil gebruiken.

Het lijkt er sterk op dat het probleem steeds erger word, aan het begin moest ik hem 3 keer aan en uit zetten voordat hij "doorstart"...
Nu moet ik inmiddels wel 20x de laptop aan en uit zetten.

Ik heb de accu er al uitgehaald en dus alleen de laptop op netspanning aangesloten, dit mocht nit baten.

Heb al een reset gedaan van het apparaat, werkt ook niet...
Externe monitor aangesloten werkt ook niet , dus het is niet het scherm
Heb geen idee wat ik nu moet doen, ik ben bang dat mn mobo defect is.... :/

Weet iemand hier raad mee?

De laptop is nu 3 jaar oud en er zit geen garantie meer op.... :'(

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen:
Geheugen, harddisk , cd-speler even eruit halen en weer terug zetten. (slecht contact na al die tijd door trillingen, vervoer) Je processor idem dito, en nieuwe koelpasta aanbrengen. Schroeven intern controleren (los = slecht massa-contact) Maak gelijk de laptop zover mogelijk schoon, koelribbetjes schoonblazen, pluizen uit de fans, aandacht ook voor je videofan, als die er is.
Blijft het probleem, download memtest86, en voer daarmee een diagnostiche test op je geheugen uit.