nieuwe mid/high-end game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eey,

ik ben al een hele tijd hier rond aan het kijken voor een nieuw systeem maar ik kom er niet uit

mijn bezigheden achter de pc is voornamelijk surfen, af en toe gamen en downloaden
ik heb ook een 20inch breedbeeldscherm en ik wil graag op de goede resolutie kunnen spelen

wat ik iig al had bedacht:
- processor
intel core 2 duo E6600
- geheugen
corsair twin2x 2048 pc5400 cl4
- kast
coolermaster centurion 5
- voeding
enermax liberty 400 watt
- harde schijf
seagate barracuda 7200.10 250gb 16mb
- koeler
artic freezer 7 pro

waar ik het meest mee zit is het moederbord en videokaart ik dacht,
de abit ab9 pro
en de
Club3D Radeon X1900 RX 256MB DDR3

het moederbord vanwege de dual lan en de videokaart voor de goede prijs/kwaliteit verhouding

het nadeel is dat de ab9 pro geen sli of crossfire heeft zodat je er later nog een graka bij kan doen mij lijkt daarvoor de asus P5N32 sli deluxe of se deluxe wel geschikt
dit is natuurlijk sli en daar moet een nVidia kaart bij dacht ik zo misschien de,
MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3

ander alternatief is de asus P5B deluxe

ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen (vast wel :9 )

ohja m'n budget ligt rond de 1200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SLI/CF is nutteloos. Je gaat er later echt geen 2e videokaart van degene die je wilt kopen bijzetten. Dan kun je beter een nieuwe videokaart erin zetten met nieuwere features ed. SLI/CF is alleen leuk als je meteen high-end wilt gaan met 2 erg snelle kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Helemaal eens met RoD. SLI/CF doen alleen als je nu gelijk 2 highend kaarten erin gooit. Over een jaartje een tweede kaart erbij gooien: imo onzin, verkoop je oude kaart en haal een nieuwe, ben je imo beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:28
ik zou i.p.v. die 1900RX een 7900GTO pakken met een goede koeling zoals de Zalman VF-900 Cu, deze is dan goed over te klokken naar 7900GTX speeds. verder mooi systeem..

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ik zou voor de videokaart de 7900GTO nemen. Deze voeding zal het wel goed trekken, maar ik zou toch een 450 of 500 watter nemen, zodat je later nog wat upgrademogelijkheden hebt. Verder zou je eens kunnen kijken voor een wat 'stijlvollere kast'. De Thermaltake Soprano bijvoorbeeld.
ander alternatief is de asus P5B deluxe
En waarom geen P5B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor de snelle reacties

sli/cf laten we dan maar
omdat ik 2 lan poorten wil en firewire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:43:

sli/cf laten we dan maar

[...]

omdat ik 2 lan poorten wil
uhm netwerkkaartje voor een 10tje? ipv 50 euro extra tov de non-deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 10:07
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/7348/uberpcyk1.png

Bij cool-prices.nl

Kan je wel een tijdje mee door, alles tevens op voorraad :)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:25
Zelf zou ik wel voor benQ brander gaat die branden toch wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Branden toch wat beter ? Je brandt CD's of je brandt ze niet...Ik heb een goeie ervaring met NEC daarom dat ik die gekozen heb voor hem in het lijstje. Ik had ook mijn goeie ervaring met Maxtor erin kunnen zetten maar dan had je weer iemand anders gehoord van. Ja een Seagate is betrouwbaarder.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NightForce schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:51:
Zelf zou ik wel voor benQ brander gaat die branden toch wat beter.
ohja die was ik nog vergeten, allen bij azerty hebben ze em niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:43:

sli/cf laten we dan maar

[...]

omdat ik 2 lan poorten wil
Domme vraag misschien, maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
3 eurie heb je een Realtek PCI kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:06:
[...]

Domme vraag misschien, maar waarom?
voor internet van m'n laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:08:
[...]

voor internet van m'n laptop ;)
1 is dan genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
robvanderaart schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:46:
[afbeelding]

Bij cool-prices.nl

Kan je wel een tijdje mee door, alles tevens op voorraad :)
Tja ik zou dan toch iets meer uitgeven aan het moederbord, die ConroeXFire ziet er echt niet geweldig uit, misschien wat besparen door kleinere harde schijf? scheelt toch zo'n 60 euro, en daarvoor heb je een betere harde schijf. wat betreft videokaart is de x1900xt zeker goed. Misschien toch die kast nemen met de 500W voeding van Antec? de Sonata II voeding zal het wel aankunnen, maar over paar jaartjes iets upgraden zal dan misschien moeizaam gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
ConroeXfire is een goed moederbord hoor :) En je ziet de laatste tijd veel problemen met de Asus P5b etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:06:
ConroeXfire is een goed moederbord hoor :) En je ziet de laatste tijd veel problemen met de Asus P5b etc.
Als bijna iedereen de P5B kiest is het logisch dat meer mensen hiermee problemen hebben, toch klinkt Asrock als een B-merk, en zou ik niet ik een high end Game PC zo'n MoBo-tje steken, maar ja dat is mijn mening. ik doe het ook maar met een MSI moederbordje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Klinkt als een B-merk ? Waar slaat die opmerking in godsnaam op :S Dus als een moederbord 150 eurie kost moet ie gelijk goed zijn :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:39:
Klinkt als een B-merk ? Waar slaat die opmerking in godsnaam op :S Dus als een moederbord 150 eurie kost moet ie gelijk goed zijn :w
heb je dat mij horen zeggen? je mag wel iets vriendelijker reageren hoor :> .
bovendien is OCen op dat bordje al vrij lastig, bv. reviews van mensen die een E6400 niet naar de 2.4Ghz konden krijgen. Tja het bord mag misschien vrij goed zijn, maar voor een systeem waarin al zoveel wordt besteed zou een betrouwbaar moederbordje van een paar euro duurder toch moeten kunnen? bovendien kon het bovenstaand samengesteld systeem besparen op de 400GB harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Waarom OC-en ? Niet elke persoon doet aan OC hoor. Ja dat zou kennen besparen, maar als hij niet gaat OC-en dan hoeft hij ook geen duurdere moederbord dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou persoonlijk niet voor Asrock gaan. Ik heb nu een aantal Asrock borden gehad waarbij gewoon de USB, parallele poort, geheugenslot en videokaarten uit zijn gevallen. Ik zou liever voor een iets stabieler bord gaan (niet dat ik Asrock niet vertrouw of niet stabiel vind) maar ik vind dat Asrock niet tegen de rand qua features aan ziet en vaak riskante features heeft (zoals Nforce 3 bord met een AM2 socket, Intel 915 met AGP en PCI-X en Socket 478 en ga zo maar door). Ik werk zelf vaak met Intel borden en het is iets duurder maar wel stukken stabieler. Om een Intel bord te laten crashen moet je echt wat in huis hebben. Of Gigabyte, Asus of Jetway (lijkt nog op een B-merk(is het echt niet meer) maar je krijgt standaard 3 jaar garantie en de features zijn zeer goed en zijn zeer stabiel).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:48:
Waarom OC-en ? Niet elke persoon doet aan OC hoor. Ja dat zou kennen besparen, maar als hij niet gaat OC-en dan hoeft hij ook geen duurdere moederbord dacht ik zo.
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor maar over het algemeen heeft een beter merk ook betere ondersteuning en natuurlijk meer en betere features. dat OCen was slechts een voorbeeld. Zo zie je bv. niet veel mensen die een crossfire bordje zoeken en vervolgens een ConroeXFire nemen om er 2 x1950xtx-en in CF te laten draaien. het moederbord is wel goed, maar neit geschikt voor een high end systeem imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Meer features, de Asrock heeft er genoeg waar je ook wat aan heb, en niet 5 die je zoiezo toch niet gebruikt :z Hoe weet jij nou of het wel een High End Systeem kan draaien of niet ? Je zuigt het uit je grote duim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dekar1 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:58:
[...]

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor maar over het algemeen heeft een beter merk ook betere ondersteuning en natuurlijk meer en betere features. dat OCen was slechts een voorbeeld. Zo zie je bv. niet veel mensen die een crossfire bordje zoeken en vervolgens een ConroeXFire nemen om er 2 x1950xtx-en in CF te laten draaien. het moederbord is wel goed, maar neit geschikt voor een high end systeem imo.
Gaat de TS CF draaien met 2 X1950XTX kaarten? Nee. Zó high end is het nou ook weer niet. De Asrock biedt genoeg features, dus het lijkt me een prima keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:39:
Asrock is het buget merk van Asus. Een B-merk dus.
En je komt er niet onderuit dat dat bord een oude chipset heeft. Ik zou zelf iig geen mobo nemen met een chipset anders dan de 965 of 975 voor een c2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svajax
  • Laatst online: 06-04-2022
Asrockconroexfire is een goed moederbord ja, ik heb het zelf ook! Ik ben er zeer tevreden over, en hij heeft genoeg features. Is wel een bmerk maarja.
oh ja, als je de Asrockconroexfire neemt valt wel het nut weg om pc6400 geheugen te kopen. Op je mobo zal dat namelijk toch maar op 667 mhz gaan lopen. En je kan matig overclocken met dit bord, tot 300 mhz fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga niet voor een asrock moederbord, de p5b lijkt me ook niet zo geweldig, die heeft iedereen zo'n beetje al. dan ga ik liever voor MSI of Abit
en OC-en ga ik waarschijnlijk wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 10:31:
ik ga niet voor een asrock moederbord, de p5b lijkt me ook niet zo geweldig, die heeft iedereen zo'n beetje al. dan ga ik liever voor MSI of Abit
en OC-en ga ik waarschijnlijk wel doen
Tsja lijkt mij ook een verstandige keus, ook in een vorige post slechte ervaringen met verschillende Asrock MoBo's. Een oude chipset en geen A-merk componenten lijkt mij alleen passen in een PC die toch echt een kleiner budget heeft, want een beter MoBo past wel in dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
voor allen die asrock afkraken:

Draai nu al 3 jaar hetzelfde moederbord zonder problemen.
Asrock K7S8XE met een SIS 748..........
Het is tot nu toe het stabielste bord wat ik heb gehad.
Daarvoor had ik iedere 6 mnd een ander bord ivm.stabiliteits-problemen.

Daarom: ASROCK =STABLE AS A ROCK!

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
En btw hij zegt dat hij MSI of Abit wil nemen, volgens mij is Abit ook wel een B-merk hoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
wooley schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 10:43:
voor allen die asrock afkraken:

Draai nu al 3 jaar hetzelfde moederbord zonder problemen.
Asrock K7S8XE met een SIS 748..........
Het is tot nu toe het stabielste bord wat ik heb gehad.
Daarvoor had ik iedere 6 mnd een ander bord ivm.stabiliteits-problemen.

Daarom: ASROCK =STABLE AS A ROCK!
Ik kraak asrock niet af, het is gewoon een budget mobo dat beter in goedkopere systemen past. Ik zou in dit geval op zijn minst een MSI Neo-F nemen, beter lijkt me die platinum versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
60 eurie meer voor wat meer features die je niet gebruikt omdat jij zegt dat Asrock kut is omdat het een B-merk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Betere chipset, meer features voor mogelijke uitbreiding, je weet maar nooit.

Voel jij je aangevallen ofzo, je hoeft nie zo agressief te reageren.

EDIT: in een vorige post zegt de TS dat hij wel gaat OC-en, dus is het asrock bord sowieso geen goede keus i.v.m. de 300Mhz lock

[ Voor 30% gewijzigd door Dekar op 07-10-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:00:
En btw hij zegt dat hij MSI of Abit wil nemen, volgens mij is Abit ook wel een B-merk hoor ?
Zeker niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Betere chipset meer niet, en btw op een MSI of een Abit valt ook zowatt niet te OC-en hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/2114/pc3bu0.png

Bij cool-prices.nl

Hebben jullie nu nog wat af te zeiken of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:46:
Betere chipset meer niet, en btw op een MSI of een Abit valt ook zowatt niet te OC-en hoor.
zijn dan Asus of DFI betere OC borden dan of niet?
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:55:
Hebben jullie nu nog wat af te zeiken of niet ?
nee we vinden Asrock gewoon niet zo goed

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Klopt :) Mooi systeempje nou toch wat ik als laatst gepost had.

[ Voor 77% gewijzigd door robvanderaart op 07-10-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:59:
Klopt :) Mooi systeempje nou toch wat ik als laatst gepost had.
ja dat is t ook ;)
ik heb dan liever de Cooler Master Centurion 5 en corsair geheugen

in het Allround PC t.w.v. € 1150,- topic had je ook een systeem gepost met een 7950GT die was bijna 1200 euro (wel met een sonata vin ik eigenlijk niet zo handig vanwege deurtje)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Ik zelf ben ook niet zo wild van B moederbordjes, heb wel eens een kennis die dan de duurste onderdelen altijd koopt, maar op het moetderbord zitten ze dan als een stel nederlanders te bezuinigen :X Als ik dan langs kom zit hij te klagen over de vreemdste dingen, zoals random vastlopers bij gebruik van USB en de onboard NIC.

Als je een goed (lees stabiel) systeem wil hebben kun je beter bezuinigen op op de standaard onderdelen en eens goed investeren in een nette kast, voeding en moederbord.

Dat je dan wat minder preseteerd in games is mischien jammer, maar een flinke vastloper tijdens een potje multiplayer is bij mij NOT DONE.

edit:
en ik let niet op, die laatste post is een mooie set O+

[ Voor 5% gewijzigd door sHELL op 07-10-2006 12:38 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Maar waarom Corsair geheugen ? Ik vind Kingston een van de betere geheugenmodules, en je heb levenslang garantie en Corsair geheugen is wat duurder. En wat die Coolermaster Centurion betreft, het is maar wat er leuk uit ziet, maar het moet natuurlijk ook goed kunnen werken en ik denk dat die behuizing en voeding in het setje staan wat ik gemaakt heb toch wel wat beter is :) Maar jij bepaalt dus het is aan jouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:17:
Maar waarom Corsair geheugen ? Ik vind Kingston een van de betere geheugenmodules, en je heb levenslang garantie en Corsair geheugen is wat duurder. En wat die Coolermaster Centurion betreft, het is maar wat er leuk uit ziet, maar het moet natuurlijk ook goed kunnen werken en ik denk dat die behuizing en voeding in het setje staan wat ik gemaakt heb toch wel wat beter is :) Maar jij bepaalt dus het is aan jouw :P
Ik heb liever pc5400 cl4 geheugen (is beter, toch?) en bij cool-prices.nl heb je die alleen van Corsair
en ik vind het niet zo handig als er een klepie voor de aan-knop zit, anders zou ik de sonata ll wel nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
CL5 is ietsje beter dan CL4. Maar het verschil merk je niet.

[ Voor 36% gewijzigd door robvanderaart op 07-10-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:44:
Lol lees ik dit goed? CL5 beter dan CL4? Jonge ik zou eerst jezelf inlezen en dan pas agressief gaan posten in topics...

EDIT: CL4 heeft betere timings dan CL5, wat voor menig computergebruikers een verschil is van bijna niets, maar voor de meeste hardcore tweakers een groot verschil. Voor CL3 zal je veel meer neer moeten tellen dan CL5, terwijl het prestatieverschil vrijwel te verwaarlozen is. Ik zou leuk PC6400 geheugen nemen om je CPU op 3.2Ghz te klokken, of een G.Skill of Corsair TwinX PC5400 geheugen die je vervolgens mee OCed naar PC6400 speeds. Als je nog verder wil zal je goed OCbaar geheugen nodig hebben, wat in mijn ogen de prijs niet waard is. Als je Kingston geheugen verder wil OCen dan zijn stock speeds zal dit waarschijnlijk wat moeilijker gaan, omdat deze over het algemeen niet goed OCen, maar als je PC6400 geheugen neemt moet 3.2Ghz geen probleem zijn.

@Robvdvaart: we hebben niets te zeiken, we proberen enkel goed advies te geven.

[ Voor 61% gewijzigd door Dekar op 07-10-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Ik heet van der Aart, vergelijk me alsjeblieft niet met een achternaam van een HSV speler dank je wel :) En we zijn niet allemaal overclockers zoals jouw. En je zegt dat ik niet agressief moet doen, vind je het gek als je over op loopt af te zeiken joh :O Maxtor is niet goed ja Moederbord niet goed ja Kingston ook weer niet goed. Ga een afzeiklijn beginnen en ga hier weg ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:39:
Ik heet van der Aart, vergelijk me alsjeblieft niet met een achternaam van een HSV speler dank je wel :) En we zijn niet allemaal overclockers zoals jouw. En je zegt dat ik niet agressief moet doen, vind je het gek als je over op loopt af te zeiken joh :O Maxtor is niet goed ja Moederbord niet goed ja Kingston ook weer niet goed. Ga een afzeiklijn beginnen en ga hier weg ofzo :)
Voor de tweede keer, ik zeik niet af! ik probeer enkel goed advies te geven, er is niks mis met Maxtor, het MoBo en/of het geheugen, maar het past simpelweg niet echt in het systeem dat de TS wil samenstellen. Wie zegt dat ik OC? doe ik namelijk niet, behalve met mijn videokaart.
En ook al geeft iemand commentaar op wat jij hebt gezegt is dit nog niet een reden om zo irritant te reageren, als iemand hier weg moest was jij het wel. Je geeft nota bene foutieve informatie in je vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ontopic! Hier heeft de TS zeker geen informatie aan. Kappen dus?
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:44:
CL4 is beter dan CL5. En het verschil is voor de normale gebruiker niet te zien, behalve als je OC.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Geheugen zou dan weer duurder worden, en dan moet je weer op bepaald cruciale dingen besparen. En het feit dat je zegt dat je alleen een videokaart OCéd, hoe weet je dan dat Kingston wel of niet geOCéd kan worden ? Ik heb zelf Kingston geheugen modules en daar valt wel OC mee te doen. En je zegt dat je niemand afzeikt, maar het is dan wel toevallig als ik een goeie mid - high end game pc neerpost, dat jij dan wel weer niet wat te zeggen heb over het geheugen / moederbord / harde schijf etc. Me laatste post is alles gewoon goed. En met de Kingston PC5300 zou je hem ook wel naar 6400 kunnen OCén hoor :) Hij wil een goed systeem voor om en nabij de 1200 euro, als je beter geheugen en wat so ever wil, dan moet zijn budget ook weer omhoog, terwijl wat ik gepost heb qua set je toch weer even mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
je hoeft mij niet te overtuigen..

Kingston OCed over het algemeen een stuk slechter vanwege de chip die er op zit, G.Skill geheugen bijvoorbeeld maakt gebruik van Micron D9 chips, welke zeer goed overclockbaar zijn. Kingston is over het algemeen betrouwbaar, maar levert t.o.v. wat je nog meer kan krijgen voor dezelfde prijs mindere prestaties (vooral met de huidige prijsstijgingen). Nu niet gaan posten dat ik Kingston afzeik en dat het kut is en weet ik wat, dat is het niet. Ik gebruik zelf ook kingston en ben er tevreden mee.
Ik had het over de post waarin jij zei dat CL5 beter zou zijn dan CL4 8)7

Ik had niets te zeggen over jou post met het samengestelde systeem omdat het wel goed was, maar het kwam er op neer dat je gewoon overnam wat vorige mensen hadden gepost. Ik persoonlijk zou een andere kast nemen, met een goede kastkoeling, scheelt misschien ook in prijs, omdat jou gekozen kast al een 350W voeding standaard had.

EDIT:
Cooler Master Centurion 5, Zwart € 54,07
EnerMax Liberty, 500 Watt, Retail € 96,39
Asus P5B, Retail € 125,75
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 310,79
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 249,71
MSI NX7900GTO-T2D512E, 512 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 238,13
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 77,18
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 31,21
Arctic Freezer 7 pro € 19,31
Zalman VF900-Cu € 29,79

Totaal € 1232,33

-Neem hierbij dat je koeling op je CPU en GPU hebt, zonder deze zit je onder de 1200 euro.
-Er zit geen windows, assemblage en verzendkosten bij de prijs.
-Samengesteld bij Azerty.

[ Voor 26% gewijzigd door Dekar op 07-10-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Ik had niets te zeggen over jou post met het samengestelde systeem omdat het wel goed was, maar het kwam er op neer dat je gewoon overnam wat vorige mensen hadden gepost. Ik persoonlijk zou een andere kast nemen, met een goede kastkoeling, scheelt misschien ook in prijs, omdat jou gekozen kast al een 350W voeding standaard had.
Ten eerste ik heb dat systeem van niemand overgenomen die voor mij had gepost, leugens vertellen kan je blijkbaar wel, ten tweede de Antec kast is goed zit standaard voeding bij van 350 maar bij mij set stond dat je die kon vervangen door een Antec Truepower 550. Je zegt dat het in prijs scheelt, jouw systeem is 30 euro duurder dan de mijne blijkbaar, en die heb je afgetrokken bij de videokaart, de 1900XT is vele male beter dan die 7900GTO ook al zou je die OC'en. Het merk van de videokaart is een MSI, wat ik toch niet echt een A-merk vind onder de videokaarten. En vanaf je vorige posts gezien, vind je het geen goed systeem omdat je alles precies persoonlijk anders wou doen dan ik gepost had. En dan vind je het soms raar dat ik wat agressief reageer. Misschien heb je wel gelijk qua dat CL 5 / 4 gebeuren. Maar toch Corsair is een minder merk qua geheugen terwijl je hem net zo goed kan OC'en als een Kingston, en die voeding is wel redelijk, ik snap trouwens niet waarom je voor een Samsung DVD-brander gekozen heb terwijl toch een NEC of een BenQ veel beter is en het kost maar 5 euries duurder. En de behuizing en voeding en processorkoeler zijn bij Azerty slecht leverbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door robvanderaart op 07-10-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dekar1 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:11:
-Neem hierbij dat je koeling op je CPU en GPU hebt, zonder deze zit je onder de 1200 euro.
-Er zit geen windows, assemblage en verzendkosten bij de prijs.
-Samengesteld bij Azerty.
je hebt het over de OP?
ja is zonder windows, assemblage en verzendkosten

de 1900gt, 1900xt, 7900gto en de 7950gt zijn vergelijkbaar vind ik (ook volgens reviews)

en kunnen jullie ff ophouden elkaar afzeiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De X1900XT is sneller dan de andere 3. De 7900GTO is wel interessant omdat hij stiller is, minder stroom slurpt en minder heet wordt dan de X1900XT. Bovendien is hij makkelijk overklokbaar naar een 7900GTX. Als je gaat overklokken zou ik de 7900GTO nemen, en anders de X1900XT.

Ik weet niet wat voor reviews je gelezen hebt, maar elke vergelijking tussen die videokaarten die ikonline lees wijst in de richting van de X1900XT, de benchmarks ook trouwens. Alleen de 7900GTO is dus nog interessant als potentiele GTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Vergelijkbaar ? De 7950GT beat de 7900GT en de X1900GT, De X1900XT (256 MB) beat de vorige drie en de 7900GTX beat weer alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

Ten eerste ik heb dat systeem van niemand overgenomen die voor mij had gepost, leugens vertellen kan je blijkbaar wel, ten tweede de Antec kast is goed zit standaard voeding bij van 350 maar bij mij set stond dat je die kon vervangen door een Antec Truepower 550. Je zegt dat het in prijs scheelt, jouw systeem is 30 euro duurder dan de mijne blijkbaar, en die heb je afgetrokken bij de videokaart, de 1900XT is vele male beter dan die 7900GTO ook al zou je die OC'en. Het merk van de videokaart is een MSI, wat ik toch niet echt een A-merk vind onder de videokaarten. En vanaf je vorige posts gezien, vind je het geen goed systeem omdat je alles precies persoonlijk anders wou doen dan ik gepost had. En dan vind je het soms raar dat ik wat agressief reageer. Misschien heb je wel gelijk qua dat CL 5 / 4 gebeuren. Maar toch Corsair is een minder merk qua geheugen terwijl je hem net zo goed kan OC'en als een Kingston, en die voeding is wel redelijk, ik snap trouwens niet waarom je voor een Samsung DVD-brander gekozen heb terwijl toch een NEC of een BenQ veel beter is en het kost maar 5 euries duurder. En de behuizing en voeding en processorkoeler zijn bij Azerty slecht leverbaar.
Dat is leuk wat je daar zegt, maar de 7900GTO max. overgeclockt verslaat zelfs in veel benchmarks de X1950XTX. Dus dat verhaaltje van de X1900XT klopt al helemaal niet...

Bron:
Hardware.info vergelijkingstest. 3DMark06 na overclocken.
In deze review:
chip: 650->700mhz
ddr: 1320->1720 ergens

En MSI gebruikt "gewoon" het 1.1ns geheugen van Samsung op de 7900GTO chip, wat zeer goed over te clocken is.

Daarbovenop is de cooler van de X1900XT 512mb ook nog eens ;(

EDIT:
erg laat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:54:
Vergelijkbaar ? De 7950GT beat de 7900GT en de X1900GT, De X1900XT (256 MB) beat de vorige drie en de 7900GTX beat weer alles :)
7900GTO is een undergeklokte GTX, dus met goede koeling zijn de meeste probleemloos te OCen en deze kaart is altijd sneller dan de x1900xt, zelfs de 512MB versie.

[ Voor 189% gewijzigd door Dekar op 07-10-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam daarop via deze site
maar ik zit nog met de vraag welk mobo te nemen ik denk aan de gigabyte ds4, de asus p5b of toch maar abit ab9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:16:
ik kwam daarop via deze site
maar ik zit nog met de vraag welk mobo te nemen ik denk aan de gigabyte ds4, de asus p5b of toch maar abit ab9?
Die GS4 is wat duur, en waarschijnlijk zijn de scores die je wil halen ook wel te lukken met de P5B of AB9. Ik zou van deze drie de P5B nemen omdat hij het goedkoopst is en toch betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dekar1 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:09:
[...]

7900GTO is een undergeklokte GTX, dus met goede koeling zijn de meeste probleemloos te OCen en deze kaart is altijd sneller dan de x1900xt, zelfs de 512MB versie.
Goede koeling is niet eens nodig, de stock koeler voldoet. Het is dezelfde als op de GTX zit. Hij is trouwens niet altijd sneller dan de X1900XT, maar wel vaak (overgeklokt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
RoD schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:23:
[...]

Goede koeling is niet eens nodig, de stock koeler voldoet. Het is dezelfde als op de GTX zit. Hij is trouwens niet altijd sneller dan de X1900XT, maar wel vaak (overgeklokt dan)
Sorry was een beetje enthousiast:P
in ieder geval is dit alleen goed nieuws, dat betekend dat je nog meer kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dekar1 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:24:
[...]

Sorry was een beetje enthousiast:P
in ieder geval is dit alleen goed nieuws, dat betekend dat je nog meer kan besparen.
Zeker, dat bespaart een boel geld met weinig moeite :) Ik heb em vandaag ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
moet je nagaan een GTX kost 400 euro terwijl je met 170 euro goedkoper hetzelfde kan. dan is mijn keuze snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Moet je zelf weten he :) Sommige mensen durven het niet aan om de GTO over te clocken daarom kopen ze blijkbaar een GTX. En je zegt btw dat de keuze snel gemaakt is, waarom heb je hem zelf dan niet en heb je een 7950 GT :P

[ Voor 95% gewijzigd door robvanderaart op 07-10-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou in dat geval neem ik de 7900gto :P

mijn lijstje wordt dan bij Azerty:

MSI NX7900GTO, 512 MB . . . . € 238,13
Cooler Master Centurion 5, Zwart . € 54,07
Zalman ZM460-APS, 460 Watt, . . € 83,30
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600 . € 310,79
Corsair 2048 MB, PC5400 675mhz . € 275,54
Seagate Barracuda 250 GB, 16 MB . € 77,18
Asus P5B, Retail . . . . . . . . . . . . . € 125,75
Arctic Freezer 7 pro . . . . . . . . . . . € 19,31

Verzendkosten € 8,95

Totaal € 1226,66 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:04:
Moet je zelf weten he :) Sommige mensen durven het niet aan om de GTO over te clocken daarom kopen ze blijkbaar een GTX. En je zegt btw dat de keuze snel gemaakt is, waarom heb je hem zelf dan niet en heb je een 7950 GT :P
Als je moet kiezen tussen een GTO en GTX is de keuze snel gemaakt

Waarom heb ik dan een 7950GT? heeft niks met bovenstaande reden te maken, ik wil gewoon kijken welke scores ik met die kaart kan halen, plus op stock speeds is deze sneler dan de GTO dus ik waag het er op dat ik hem sneller kan krijgen. Ik hoop het tenminste :P

@TS: Mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier ook goed geholpen, misschien heb je er ook wat aan (ook behoorlijk gefocussed op gaming al kun je met zo'n systeem alles wel volgens mij):

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1165742/0

Ik zelf ben overtuigd geraakt van de MSI 7900GTO. Gewoon een GTX met GTX koeler, dus OCen zonder extra koeling naar GTX performance is mogelijk.

Kast vind ik een persoonlijk iets. Van de Sonata II, hoewel ik em eerst koos, ben ik afgestapt. Moet je weer extra fans regelen om de airflow goed te krijgen, schijnt niet zo stil te zijn als we van Antec gewend zijn en hoewel het een goede voeding is, zijn er betere zeggen ze. De Zalman ZM460-APS 460W of de Cooler Master iGreen 430W (ben er zelf nog niet uit welke).

Ik heb qua kast gekozen voor de Cooler Master Mystique 631. Mooi plaatje en schijnt lekker stil te zijn.

Anyway, mijn systeem komt op 1287,- met 2x 320GB HD's. Je kunt hier dus nog wat op bezuinigen , ook op je kast/voeding, audiokaartje erbij en dan heb je een lekker gamesysteem volgens mij.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:54:
Ik ben hier ook goed geholpen, misschien heb je er ook wat aan (ook behoorlijk gefocussed op gaming al kun je met zo'n systeem alles wel volgens mij):
ik heb ook een paar dingen uit jouw topic gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:10:
nou in dat geval neem ik de 7900gto :P

mijn lijstje wordt dan bij Azerty:

MSI NX7900GTO, 512 MB . . . . € 238,13
Cooler Master Centurion 5, Zwart . € 54,07
Zalman ZM460-APS, 460 Watt, . . € 83,30
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600 . € 310,79
Corsair 2048 MB, PC5400 675mhz . € 275,54
Seagate Barracuda 250 GB, 16 MB . € 77,18
Asus P5B, Retail . . . . . . . . . . . . . € 125,75
Arctic Freezer 7 pro . . . . . . . . . . . € 19,31

Verzendkosten € 8,95

Totaal € 1226,66 _/-\o_
Een DVD-speler/brander lijkt me handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:38:
[...]

Een DVD-speler/brander lijkt me handig :P
over een dvd-speler gesproken, ik had de BenQ dw1665 op 't oog maar hij is bijna niet te verkrijgen...
is een NEC dan een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:44:
[...]

over een dvd-speler gesproken, ik had de BenQ dw1665 op 't oog maar hij is bijna niet te verkrijgen...
is een NEC dan een goed alternatief?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik mijn topic aardig kick, mar ik zit nog ergens mee.
Naar aanleiding van het topic van Xs4u wilde ik er een 10000rpm WD Raptor bij kopen, maar volgens iemand in het [BBG] High-end Gamesysteem November 2006 topic kunnen moderne, snelle 7200rpm schijven de raptors zelfs verslaan, zeker in RAID en het is toch €70 goedkoper.
Alleen 500gb aan opslag is een beetje overkill vooral voor gamen. wat evt ook nog kan, is dat ik mijn huidige harde schijf (de Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)) nog een keer koop en die in RAID zet.
Hebben jullie hier nog adviezen over? Alvast bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verslaan waarmee? Accestimes van de raptor zijn toch echt onverslaanbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 09:47
als je een 7900GTO wilt moet je wel snel zijn iig, azerty heeft hem al niet meer.
Pagina: 1