Toon posts:

SpeedTouch Configuratie (RDP sessies enz.. mislukken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier een Speedtouch 510 2e versie (lampjes bovenop) staan, ik heb hier altijd RDP sessies mee kunnen starten, en zo op mijn werk/school enz mijn pc overnemen. De laatste tijd lukt dat niet meer en nu heb ik in de modem/router zelf gekeken en op het moment dat er een connectie word gemaakt verandert de state van LISTEN in SYNC RECV, volgens mij is dit het probleem en hier heb ik al op gezocht, en het enige nuttige wat ik tegen kwam was dat je van je speedtouch een NAT device moet maken, maar hoe?!?!

Ook lijken programma's als Teamspeak enz hier last van te hebben, krijg vaak dat ik totaal geen connectie naar TS servers kan maken, of dat me verbinding na een tijd word verbroken (connection timed out).

De volgende configuratie heb ik ingesteld op mijn modem:

- inside IP adress: 10.0.0.5 poort 3389 (correct me if i'm wrong)
- Outside adress: *.*.*.* poort 3389

- Firmware versie op de speedtouch is geupdate naar R4.2.7 (16)

Ik heb overigens al een paar keer me modem helemaal opnieuw ingesteld.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem, want het frustreerd mij omdat ik nu vooral
geen server kan draaien of me gewone pc kan overnemen!

Thx ! _/-\o_

(overigens met planet gebeld en die zeiden dat ze me niet konden helpen met gevorderde vragen :| )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 18:31 ]

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Heb je nog iets achter die speedtouch staan? Een firewall of een wireless router of iets in die richting? Heb je je windows firewall aan staan? Kun je wel telnetten vanaf afstand op "extern ip 3389"?

check anders dit even: http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_510_nl_R42.pdf (pagina 55 en 56)

Verwijderd

Topicstarter
hstuivenberg schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:04:
Heb je nog iets achter die speedtouch staan? Een firewall of een wireless router of iets in die richting? Heb je je windows firewall aan staan? Kun je wel telnetten vanaf afstand op "extern ip 3389"?

check anders dit even: http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_510_nl_R42.pdf (pagina 55 en 56)
Nee heb niets meer achter de speedtouch staan, alle firewalls uitgezet, het lijkt ook niet in deze richting te zitten.. Telnetten lukt niet, maar dat komt omdat ik een stripped versie heb van Windows, zal straks telnet ff ergens vandaan halen en dat eens proberen..

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Telnetten vanaf buiten he!!! gewoon start > uitvoeren > run > cmd > telnet x.x.x.x 3389
Heb je geen extra tooltje voor nodig ofzo hoor.

Verwijderd

Topicstarter
hstuivenberg schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:44:
Telnetten vanaf buiten he!!! gewoon start > uitvoeren > run > cmd > telnet x.x.x.x 3389
Heb je geen extra tooltje voor nodig ofzo hoor.
Nee het probleem is dat ik een STRIPPED version van Windows heb waar Telnet niet in zit! maar heb even met Putty een Connectie gemaakt naar me outside adress 213.x.x.x met poort kom daar wel gewoon in via telnet.

{edit} Vanaf een MSTSC sessie naar een server op me werk.. kan ik niet met putty connecten naar me outside adress.. kan het hier nog iets mee te maken hebben??

PS als je nog meer info wilt vraag het maar gewoon!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 16:17 ]

Verwijderd

Bij een Speedtouch moet het outside IP staan op 0.0.0.0 en niet op *.*.*.* zoals je het nu hebt.
Pagina: 1