Ik heb hier een audigy 2 kaart die via spdif aangesloten is op een reciever met 2 zuilen. Wat is nu wijsheid voor het beste geluid en de beste prestaties. Eax(1,2,3) of een optie als Miles 2d?
dat ligt eraan wat de versterker goed ondersteunt, kan hij alle protocollen aan zou ik voor Miles gaan,
maar als hij dit niet specifiek ondersteunt zou ik gewoon EAX instellen... weet je zeker dat je niets verliest omdat EAX een veel gangbaarder protocol is (correct me if im wrong)
maar als hij dit niet specifiek ondersteunt zou ik gewoon EAX instellen... weet je zeker dat je niets verliest omdat EAX een veel gangbaarder protocol is (correct me if im wrong)
Even niets...
Uhm, wat dacht je van analoog aansluiten. Voor zover ik weet maakt het geen ene drol uit welke je selecteert omdat er enkel stereo geluid uit je spdif komt. Zou ik voor miles gaan, omdat je dan nog beste prestaties hebt. Overigens, probeer het gewoon? Voor gamen moet je echt geen spdif gebruiken, komt namelijk gewoon geen surround uit. En EAX gaat dus ook niet werken omdat je de audigy niet gebruikt, maar het signaal rechtstreeks doorstuurt. Dacht ik hoor, kan het ook mis hebben, maar probeer het maar...
Overigens, de TS zegt niet dat hij er mee wil gamen. Maar ik neem aan dat je dat bedoelt? Want EAX wordt voor de rest niet gebruikt, zeker niet in combinatie met een term als Miles, dat moet wel een spel zijn.
Hoeveel versterkers ondersteunen er nou EAX, A3D of Miles. Geen een naar mijn weten. Zowiezo geen standaard Home cinema setjes. En DTS en DD5.1 wordt door geen enkel spel ondersteund. Er is maar 1 spel waarvan ik weet dat hij DD5.1 output, kan alleen niet op de naam komen.thijs_cramer schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:04:
Staat er niet in de beschrijving van je versterker welke "Types" geluid de versterker ondersteunt
Zoals, DTS, Dolby Pro Logic (2), Miles, EAX, A3D
of iets in die richting.
Overigens, de TS zegt niet dat hij er mee wil gamen. Maar ik neem aan dat je dat bedoelt? Want EAX wordt voor de rest niet gebruikt, zeker niet in combinatie met een term als Miles, dat moet wel een spel zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door B-Bandit op 06-10-2006 18:11 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Staat er niet in de beschrijving van je versterker welke "Types" geluid de versterker ondersteunt
of iets in die richting.
of iets in die richting.
Even niets...
Het gaat inderdaad over gamen, maar gewoon in stereo dus via stereo speakers.
http://www.mobygames.com/...heet/attributeId,206/p,7/[b][message=26613511,noline]
Hoeveel versterkers ondersteunen er nou EAX, A3D of Miles. Geen een naar mijn weten. Zowiezo geen standaard Home cinema setjes. En DTS en DD5.1 wordt door geen enkel spel ondersteund. Er is maar 1 spel waarvan ik weet dat hij DD5.1 output, kan alleen niet op de naam komen.
verwijst naar een lijst waarin toch echt (gok ik) zo'n 100 spellen staan die dolby pro logic 2 ondersteunen. en dat is nog maar 1 versie.
maar verder ontopic: Als je alleen maar met 2 speakers werkt zou ik sowieso het geluid gewoon op
stereo zetten, anders heb je kans dat het gaat vervormen als je er toch 5.1 uitstuurt (dit kan wel...)
Even niets...
met een audigy zou ik voor EAX gaan omdat dat volledig ondersteund word, en de geluidskaart neemt zelf de berekeningen voor zich inplaats van de CPU bij een onboard geluidskaartje. daarbij komt nog dat EAX hardware decoded is en Miles is Software decoded.
Ja doh, dat is voor de ps2thijs_cramer schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:23:
[...]
http://www.mobygames.com/...heet/attributeId,206/p,7/
verwijst naar een lijst waarin toch echt (gok ik) zo'n 100 spellen staan die dolby pro logic 2 ondersteunen. en dat is nog maar 1 versie.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Dit is het verkeerde forum voor dergelijk audio materiaal. Een volgende keer zelf even wat beter de verschillen opzoeken en zelf je conclusies trekken
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.