[Boot probleem] Fujitsu Siemens Scaleo 600

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste Tweakers,

Ik heb hier een Fujitsu Siemens Scaleo 600 PC (P4, Gigabyte GA-8SGXP mobo, Nvidia FX5700, 2x512mb, DDR 333, 2x160gb hdd, Delta electronics 300W PSU) staan die sinds vorige week gestopt is met opstarten. De pc is 3 jaar oud en is sinds afgelopen maanden kuren gaan vertonen. Als ik de pc nu aan doe vertoont hij geen beeld en er vallen nog een aantal dingen op:
Wanneer de PC opstart draait de ventilator van de videokaart steeds harder en zachter. Het maakt het geluid alsof de videokaart te weinig stroom krijgt. Ik heb 2 verschillende videokaarten(zowel de fx5700 als een oude nvidia geforce2mx) in de PC geprobeerd en beide hebben dit probleem. Beide kaarten heb ik ook in een andere PC geprobeerd en daarin werken ze goed.

1 van de DVD drives begint gelijk bij het aanzetten van de PC te tikken

Tussen de CPU en het RAM geheugen zit een lampje, wanneer ik met videokaart opstart begint deze non stop te knipperen. Wanneer ik zonder videokaart opstart lijkt het meer alsof hij een POST uitvoert(PC heeft helaas geen casefan).

Wat ik heb geprobeerd:
Andere videokaart
Ram modules omwisselen, 1 ram module geprobeerd
Geprobeerd te draaien met alleen videokaart, ram en hdd, alleen videokaart en ram.
Andere PSU geprobeerd(alleen de 2 mobo connectors aangesloten, videokaart geeft hetzelfde geluid.

Het lijkt heel erg op een Voedings probleem, ook omdat, wanneer aangesloten, 1 van de dvd drives gelijk begint te tikken wanneer de pc opstart. Maar ik heb even een andere voeding eropaan gesloten(tenminste alleen de moederbord aansluitingen, 12v en 4v?) en ik kreeg hetzelfde effect. Dus wat dat betreft lijkt een moederbord probleem logischer. Wat denken jullie, en wat kan ik nog meer proberen?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Nedra op 06-10-2006 16:04 ]

Verwijderd

Naar mijn mening is je moederbordje naar moederbordjes hemel... test ook eens omgekeerd, steek je videokaart ed es in een andere pc en zie of die nog werkt.

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb de power supply in een andere computer gebruikt en daar werkte die goed. Zodra ik een power supply op het moederbord en alle andere componenten van deze computer aansluit begint alles achterelkaar te herstarten(iig de cd rom drives en de fans, ook die van de videokaart).
Alle componenten werken wel in een andere computer dus ik zou niks anders weten dan het moederbord. Als iemand andere gedachten heeft, laat het me weten.

edit: zou alleen een nieuwe mobo het probleem oplossen of zou het kunnen dat de processor er ook aan is? En iemand nog een advies voor een vervangend moederbord? Het is een s478 mobo, het geheugen is ddr 333

[ Voor 18% gewijzigd door Nedra op 06-10-2006 19:01 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nedra schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:54:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb de power supply in een andere computer gebruikt en daar werkte die goed. Zodra ik een power supply op het moederbord en alle andere componenten van deze computer aansluit begint alles achterelkaar te herstarten(iig de cd rom drives en de fans, ook die van de videokaart).
Alle componenten werken wel in een andere computer dus ik zou niks anders weten dan het moederbord. Als iemand andere gedachten heeft, laat het me weten.

edit: zou alleen een nieuwe mobo het probleem oplossen of zou het kunnen dat de processor er ook aan is? En iemand nog een advies voor een vervangend moederbord? Het is een s478 mobo, het geheugen is ddr 333
Kijken of je een 478 mobo met pci-e op de kop kunt tikken? (Of bestaan die niet :P?)

Goedkoop bellen via VoIP