Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Electronisch draaisysteem

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 14:06
Ik denk dat ik binnenkort over wil stappen van kabel naar schotel, maar die schotel moet ik dan monteren op het dak, en ik zou het handig vinden als ik van afstand de schoten kan afstellen.
Hoe kan ik een bepaald apparaat maken dat die schotel kan ronddraaien op commando?
Draadloos of met draad maakt me niet uit, zolang ik dan maar het draaien kan bedienen.

Groetjes.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52

Rmg

Je kan zoiets gebruiken https://www.satshop.nl/ca...p?cPath=35&products_id=68 regelt het ook nog gewoon via je tuner als die dat ondersteund

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon een disecq motor inderdaad, gaat via je schotel-kabel gewoon. Maar als ik heel eerlijk ben is het echte nut van een draaibaar systeem vrij klein.

• xoniq
En weet je ook wat ik allemaal nodig heb voor het aansluiten van een schotel met receiver?
Ik wil iig een 100cm schoten denk ik, en iemand zei ook iets over een quad-iets waarmee ik meerdere receivers op 1 schotel kan aansluiten enz...
En dan voor elke receiver een abonnement.
Gewoon een disecq motor inderdaad, gaat via je schotel-kabel gewoon. Maar als ik heel eerlijk ben is het echte nut van een draaibaar systeem vrij klein.
Tsja ik wil het gewoon puur als voorbereiding, je weet maar nooit wanneer je schotel ff afgesteld moet worden, dan heb ik geen zin om het dak op te vliegen...

[ Voor 37% gewijzigd door xoniq op 06-10-2006 16:23 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
jvsjmedia.nl schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:23:
...Ik wil iig een 100cm schoten denk ik, en iemand zei ook iets over een quad-iets waarmee ik meerdere receivers op 1 schotel kan aansluiten enz...
...
Quad-LNB (LNB is het "kopje" op de schotel dat de satellietsignalen ontvangt), dat zit zo: op een satteliet kan men zo'n 1000 zenders steken, door een coax-kabel krijgt men er echter maar 250 geperst, dus worden bij een quad-LNB 4 coax-kabels gebruikt. Dit kost echter meer geld, en is lastiger te leggen dan 1 coaxkabel, dus heeft men DiSEqC (Digitial Sattelite Equipment Communications) uitgevonden. Daarbij zal de satellietontvanger aan de LNB vragen om een van de 4 sets van 250 zenders op de ene coaxkabel te zetten.
Als je tot 4 TV's op dezelfde schotel wil hangen, kan je nog gewoon LNB's gebruiken die 4 zo'n schakelbare coaxkabels hebben (die zijn nog betaalbaar).

Wil je meer dan 4 TV's op een satellietschotel, dan heb je een quad-LNB nodig, die zal de 100 zenders van een satelliet allemaal doorgeven via 4 coaxkabels, die dan aangesloten worden op een grote DiSEqC switcher, waarmee je tot 16 (doorlusbaar tot theoretisch oneindig) tv's kan aansluiten op die sattelietschotel, elke uitgang van die switch kan dan door de ontvanger op een van de 4 kanalen gezet worden (dan zit je in de dure regionen, voor thuis onbetaalbaar).

Dit bovenstaande dus om te illustreren dat de persoon die je over quad-LNB's heeft verteld de klok heeft horen zeggen tegen de klepel dat ie zwart ziet, en veel wind vangt ofzo. Heeft er absoluut niets mee te maken. Wat jij nodig hebt is een DiSEqC motor, en een zendertje die dat kan aansturen (mss kan je sattelietontvanger dat, ik zou het niet weten).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• xoniq
Ik heb nog geen ontvanger, dat komt nog.
Maar ik kan dus niet 4 ontvangers gebruiken zonder kanalen te verliezen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
jvsjmedia.nl schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:41:
Ik heb nog geen ontvanger, dat komt nog.
Maar ik kan dus niet 4 ontvangers gebruiken zonder kanalen te verliezen?
Je kan tot 4 ontvangers gebruiken met een relatief goedkope LNB, die 4 coaxaansluitingen heeft waarop (via DiSEqC) alle zenders kunnen aangevraagd worden (het lijkt dus alsof er 4 losse sattelietschotels zijn, maar dan wel allemaal op dezelfde satelliet gericht).
Meer dan 4, dan wordt het ws goedkoper voor thuis om een extra satellietschotel te zetten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Je kunt, zonder enig verlies of compromisse, 4 receivers aansluiten via een quad LNB.
Ze moeten dan wel alle vier naar dezelfde sateliet kijken en maar één receiver kan de Diseq motor bedienen. (Als het goed is) Wel kan ieder ontvanger kiezen welk kanaal, onafhankelijk van elkaar.
In het algemeen wordt met een Quad LNB een viervoudige kop bedoeld.
Een kaart is alleen nodig voor gecodeerde signalen, maar er is ook veel "free to air"

Naftebakje verward de quad met een dual band LNB. En bij iedere LNB is ook nog sprake van horizontale en vertikale polarisatie van het signaal. Zo worden dus alle kanalen verdeeld over horizontaal en vertikaal (2 delen) en ook nog twee frequentie gebieden. (weer 2 delen, dus in totaal 2 x 2 = 4 gebieden, is ook quad)

Guus Assmann

• xoniq
Waarmee kan ik het signaal van die quad-LNB dan splitten?

(Srry voor late reactie)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

jvsjmedia.nl schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:33:
Waarmee kan ik het signaal van die quad-LNB dan splitten?

(Srry voor late reactie)
Een quad lnb heeft 4 uitgangen, elke uitgang naar 1 receiver en je kunt op 4 apparaten (tv, video, etc) tegelijk kijken naar (verschillende) zenders op de zelfde sateliet. (maw je lnb split het al)
Let wel op dat je sat-receivers voldoende kanalen aan kunnen.

Ik heb zelf een visiosat waarmee ik 3 satelieren kan ontvangen (astra 1, 2 en hotbird)

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1