Renderen in 3ds max 7 doet raar

Pagina: 1
Acties:

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik bezig met 3ds max (versie 7) , maar nu stuit ik op een probleem,
toen ik iets wilde renderen, was de kwaliteit slecht dus had ik een andere render type gekozen.
Maar toen ik dat deed werd de render lichter dan het werkelijke object.
Dit vind ik raar omdat ik niet iets met de belichting heb gedaan.
Toen dacht ik een een van de mental ray types te kiezen maar dan geeft hij de volgende error:

Obsolete data format found-- please resave file,

dit geeft hij met alle me mental ray types.
Maar de standaard render types, renderen nu allemaal lichter dan het werkelijker object is.
Hoe los ik dit op en hoe krijg ik mental ray weer aan het werk?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bij voorbaat dank!

Zipper

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-01 15:55
Deze vraag had je beter in het topic "post je 3d stuff maar weer" kunnen plaatsen. Maar om je vraag toch even te beantwoorden:
Om de kwaliteit van je renders aan te passen, zul je de antialising settings aan moeten passen. Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar deze precies zitten, maar iig in het render-menu (F10-menu).
Speel daar eens mee tot je tevreden bent.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• ZipperJR
Dat is nu het probleem niet,

het gaat erom dat mijn renders flippen, ze zijn allemaal lichter dan de werkelijke kleur van het object!
Ik wilde graag weten hoe ik dat fix!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:13
ZipperJR schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:58:
Dat is nu het probleem niet,

het gaat erom dat mijn renders flippen, ze zijn allemaal lichter dan de werkelijke kleur van het object!
Ik wilde graag weten hoe ik dat fix!
Post eens een render en een screenie van je viewport. Heb je toevallig een lamp er op staan?

• ZipperJR
Nee het is een kruk, ik heb namelijk de kruk tutorial gevolgd van ene Joost.
omdat ik niet precies weet hoe het hier zit me thumbs en plaatjes (en de groote daarvan) post ik maar gewoon de link van het plaatje
Klikken

En er staat helemaal niks op van belichting omdat ik nog niet weet hoe dat moet, ik ben dan ook pas 1 dag aan het oefenen ;)

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
heb je in je materiaal niet per ongeluk self illumination omhoog gezet?

• ZipperJR
Dit lijkt me stug want dan zou ik dat toch ook moeten zien in het perspective scherm? want alleen de render is lichter. Maar mocht dit zo zijn, waar verander ik dit weer??

En weet iemand wat die error betekend (zie posts hierboven) en hoe los ik dit op?

• ZipperJR
KICK!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
robin222 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:27:
[...]

Post eens een render en een screenie van je viewport. Heb je toevallig een lamp er op staan?
Doe dat dan, dan kan er misschien geholpen worden..... Of nog beter, post je hele max scene ergens.

• ZipperJR
Die staat er ook, als je eerst eens is even leest dan scheelt dat weer een post;)

• FreezingPixels
ZipperJR schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 08:08:
Die staat er ook, als je eerst eens is even leest dan scheelt dat weer een post;)
Ja maar post je max scene eens. Uit t plaatje kan ik niet zo veel halen.

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-01 15:55
Zet je max-bestand eens online idd. Ik denk dat we je dan wel kunnen helpen.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20
Zelf werk ik nooit met Mental Ray maar met Vray, maar het lijkt er op alsof er bovenop een skylight de default lights van MAX nog aanstaan? In Vray geeft dit een vergelijkbaar effect.

• ZipperJR
ik wil best de max bestanden geven maar hoe doe ik dat???
Heeft of weet iemand een host waar ik hem kan dumpen zodat je hem kan downloaden?

En wat is de max scene??? is dat met alle aanzichten of de instellingen van de renderer?

• FreezingPixels
ZipperJR schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:02:
ik wil best de max bestanden geven maar hoe doe ik dat???
Heeft of weet iemand een host waar ik hem kan dumpen zodat je hem kan downloaden?

En wat is de max scene??? is dat met alle aanzichten of de instellingen van de renderer?
Dat is gewoon t bestandje van je scene. Voeg me even toe op msn en dan zal ik er even naar kijken en als ik t niet kan vinden zal ik hem voor je hosten. msn: scorpio222@hetemeel.com (hotmail dus)

Zo opgelost:
Bij envoirment stond de exposure control verkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door FreezingPixels op 09-10-2006 15:48 ]

Pagina: 1