Zeker niet de beste topic titel ooit (en misschien niet het juiste subforum?), maar ik ben er momenteel niet zeker van waar de oorzaak van mijn probleem ligt.
Mijn computer loopt met enige regelmaat vast: niks reageert, beeld en geluid (een soort zoem effect) blijven hangen. Het komt voor mijn gevoel vaker voor tijdens zwaardere applicaties (games, google earth etc), maar ook tijdens het simpele office/surf-werk komt het voor.
Specs:
- Gigabyte GA-K8VT800 Pro
- Component Pro atx-300gtf voeding (300W)
- AMD Athlon 64 2800+
- 768mb ddr (512 en 256)
- ATI Radeon 9800 pro
- Maxtor 6B200M0 200gig sata schijf
Wat ik ondertussen zelf geprobeerd heb:
Mijn computer loopt met enige regelmaat vast: niks reageert, beeld en geluid (een soort zoem effect) blijven hangen. Het komt voor mijn gevoel vaker voor tijdens zwaardere applicaties (games, google earth etc), maar ook tijdens het simpele office/surf-werk komt het voor.
Specs:
- Gigabyte GA-K8VT800 Pro
- Component Pro atx-300gtf voeding (300W)
- AMD Athlon 64 2800+
- 768mb ddr (512 en 256)
- ATI Radeon 9800 pro
- Maxtor 6B200M0 200gig sata schijf
Wat ik ondertussen zelf geprobeerd heb:
- Memtest een nachtje draaien
- Harde schijf (proberen te) controlene. Helaas werkt het test-tooltje van Maxtor niet icm met de chipset van mijn mobo. Met chkdsk een aantal verkeerde indexen gevonden, dit gebeurde een aantal keer, maar lijkt nu niet meer voor te komen. Verder een aantal van die HD-tooltjes gedraaid, daar kwam verder ook niks uit.
- Voeding? Volgens MBM zit m'n +5v op zo'n 3,5, maar als ik het zelf (met een el cheapo multimeter) doormeet, lijkt hij heel netjes op 5 te zitten. Voor het meten prik ik m'n multimeter gewoon in een losse connector, is dit de juiste methode?
- Temperaturen: de processor zit standaard op zo'n 45 graden, en m'n harde schijf voelt 'lekker warm' aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Intru op 06-10-2006 15:27 ]