Toon posts:

Google Calendar SMS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje deze service van Google in gebruik te hebben gehad zie ik nu dat je gebruik kunt maken van notificaties m.b.v. SMS.

Ik vraag een verificatiecode aan om deze service te activeren. Echter dan staat er het volgende:

"Your Google Calendar verification code is: {getalletje}. Std charges apply for each reminder".

Wat zijn deze "Std charges" normaliter kost het ontvangen van een sms toch geen geld alhier?
Verder zie ik ook nergens meldingen over kosten e.d.

Als het geld kost laat ik het lekker zitten, als het gratis is maak ik er graag gebruik van... Weet iemand wat ik moet doen?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Standaard kosten voor het ontvangen van een SMS. Gratis dus.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Normaal kost een SMS ontvangen niets nee, maar er zijn steeds meer van die services op internet die je graag een SMS sturen maar dat jij er per ontvangen bericht voor moet betalen.

Ik heb geen idee hoe dit bij Google zit maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het gratis is. Test het eerst eens met een prepaid telefoon aangezien je daarbij meteen kunt zien of er iets van je beltegoed is afgeschreven, een abbo duurt vaak een tijdje voor je factuur kunt inzien.

• MrAcid
  • Niet online
Google rekent geen kosten, dat wordt alleen door de provider gedaan. Zo staat het op de site van Google Calendar. Het ontvangen van een SMS is bij iedere provider in Nederland gratis. Als er extra kosten aan verbonden zouden zijn dan zouden deze per provider op de site van Google gemeld moeten worden. Dat doet MSN bijvoorbeeld wél voor e-mail alerts.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Heb net ff gekeken op de Google Calendar site en wat ik daar lees is het gebruik van SMS alleen mogelijk met een Verizon telefoon (ofzo).
Als het echt gratis is en ook werkt in NL dan lijkt mij dit een makkelijk iets aangezien je dan toch afspraken doorkrijgt ook al ben je even niet thuis of in staat om op internet te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik krijg wel gewoon een activatie SMS en heb geen Verizon telefoon.
Gewoon KPN abbo met een SE k750 dus dat moet het probleem niet zijn.
Ga toch maar es een huisgenoot vragen of hij zijn prepaid tel wil uitlenen voor testdoeleinden :)

Ondertussen staat dit op de site:
Google Calendar is a free service and Google doesn't charge you to receive notifications. Please keep in mind that if you’re in the US or Canada, your mobile service provider's standard rate for receiving text messages may apply. If you have any questions about the rate, please contact your operator for more information.
Dus het zal denk ik gratis zijn ... jeej!

• MrAcid
  • Niet online
Op mijn laatste rekening heb ik geen rare dingen gezien, dus ik ga er bij deze vanuit dat het ECHT gratis is. Iedereen die nog huiverig was: gewoon doen!

Ik vind het trouwens wel erg irritant dat ik voor verjaardagen, die ik altijd voor een hele dag instel, niet voor een beperkte tijd op een dag, een smsje krijg om 3 uur 's nachts..! Iemand een idee hoe dit te veranderen is? Verder werkt het ideaal!
Pagina: 1