Toon posts:

Tags vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon nergens op dit forum een geschiktplekje vinden voor mijn vraag, dus post ik hem hier even..

Ik had een vraagje over tags, en nu zal zo goed als iedereen van jullie roepen dat zijn deze dingen: </HTML>

Helaas dat dacht ik ook eerst, maar het gaat hier om andere tags namelijk. Het gaat om:

Afbeeldingslocatie: http://www.frankwatching.com/images/technorati.jpg

Nu heb ik er wel wat info over gevonden op internet dat: Het zijn een soort internet explore favorieten. Je kunt heel simpel als je favirieten op een rijtje krijgen. Op deze manier kun je dus ook naar ándermans favo's kijken. Ben je fan van een bepaalde Php scripter, kun je zijn TAGS bekijken, om te zien of hij nog handige andere site's heeft.

Maar nu wil ik toch nog iets meer info hebben over deze TAGS.. Weet iemand hier nog wat voor en nadelen over te noemen?. Of misschien een leuk stukje te tikken wat aansluit op mijn verhaal?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Jordi.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
Tja, dit heeft toch helemaal niks met Development Tools te maken...

misschien hoort het nog het beste thuis in WEB
-> WEB

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

ik ken ze van last.fm, misschien moet je daar eens gaan vissen

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Zie ook op Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Tags

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 21:32
Ik weet alleen dat het visuele gedeelte "Tag cloud" heet, en dat er een speciaal algoritme wordt gebruikt om het zootje te sorteren en die lettergrotes te bepalen.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Het is een soort van "wolk" waarin de populairste tags staan. En de populairste tags uit die wolk zijn groter. Hoe populairder de tag hoe groter. De grootte wordt echer in groepen ingedeeld, dus niet elk woordje is 1 groter of kleiner. Groepen als populair, populairder, extreem populair.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Je ziet deze vorm van visualisatie vaker voorkomen. Ik ken ze ook in de vorm dat de woorden waarmee een site gevonden is weergegeven worden. Ook de meest populaire onderwerpen van een site worden zo wel eens getoond: hiermee is direct duidelijk wat hot is en wat not ;)

Meer info: http://swicki.eurekster.com/

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik vraag me eigenlijk af, is het SEO-gewijs een positief iets voor op je website? Gezien het eigenlijk gewoon een verkapte keyword lijst is, alleen dan met een functionaliteit eraan voor gebruikers die geinteresseerd zijn, maar wel met de populairste keywords.Lijkt me dat bijvoorbeeld Google daar "strafpunten" voor gaat geven, vanwege dat het geen nuttige content is en het ziet als gewoon een keyword lijst.

Hmm, strafpunten kunnen ze er volgens mij er niet voor geven of wel? Want het is geen cheaten. Maar wel als minder positief beschouwen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Van de tags zoals jij ze bedoelt is naar mijn weten nog geen standaard. Eigenlijk is het gewoon het benoemen van je "item" met wat kernwoorden. Die kernwoorden zijn dan tags. Als je deze opslaat kan je ze natuurlijk ook weergeven en dat kan dan bv. in de vorm van zo'n tagcloud. Deze tags zijn in zwang gekomen door weblogs, waarbij een log dus omschreven wordt met tags opdat je zo makkelijk logs kan terugvinden met dezelfde tags. Zoekmachines gebruiken niet per definitie tags, maar goed: ze staan wel in de tekst die een zoekmachine leest dus wat dat betreft....

.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind tags geweldig, hoewel ze voornamelijk bekend zijn van weblogs zijn ze ook uitstekend geschikt voor complexe websites met veel informatie verspreid over verschillende soorten media over verschillende onderwerpen.

Vroeger legde je de relatie door handmatig links te plaatsen of door ieder stukje informatie in te delen bij een enkele categorie.

Het idee achter tags is dat ieder stuk informatie meerdere tags kan hebben en je informatie van verschillende bronnen kan samenvorgen en het dan per tag kan groeperen of filteren.

Maar eigenlijk zijn tags niets meer dan sleutelwoorden met een nieuwe toepassing.

De nadelen van tags zijn dat ze taalgebonden zijn, een foto met de tag 'gezicht' en de foto met de tag 'face' kan je niet zomaar automatisch bij elkaar matchen, maar je zal ze eerst moeten vergelijken met een lijst van vertalingen.

Een ander nadeel kan een wildgroei van synoniemen zijn, als je mensen zelf tags laat bedenken dan komen ze soms met de meest rare woorden, dat kan je oplossen door ze te laten kiezen uit een vaste lijst met woorden, maar dan nog hebben ze de neiging om zo veel mogelijk te kiezen zodat hun stukje informatie overal bij komt te staan.

In de tagcloud die je als voorbeeld geeft zie je hier al voorbeelden van met 'game', 'games' en 'gaming' die eigenlijk allemaal bij 'games' horen en 'Humor' en 'Humour' en nog een aantal anderen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Tags zijn een soort trefwoorden die je aan items toe kan voegen. Bijvoorbeeld op del.icio.us of flickr.com worden deze heel erg veel gebruikt. Ze zijn erg handig om je eigen zaakjes te ordenen. In plaats van mappen gebruik je trefwoorden/tags om je items te ordenen. je kunt zo een item een paar keer onderbrengen.

Bijvoorbeeld:
Een item over Het weer in Frankrijk mark je met de trefwoorden: Frankrijk, weer
Een ander item over je vakantie in Frankrijk met: Frankrijk, hotel, vakantie
En weer iets anders met: weer, Nederland, knmi

Als je dan alles wil hebben over frankrijk, klik je op het trefwoord/de tag 'Frankrijk', maar wil je alles hebben over 'het weer' klik je op 'weer'.

op deze manier kun je items in een soort dynamische mappen plaatsen.

Op mijn website: Fisz.nl, waar je je favorieten online kan bewaren, gebruik ik ook trefwoorden (of in het Engeles: tags). In combinatie met categoriën kun je zo je links onderverdelen.

Uitgebreide informatie over tags vind je op Internet door te zoeken op Google met 'folksomony'
Pagina: 1