Gezocht: RSS Reader voor op de desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sindskort een dualscreen setup en omdat ik niet altijd iets op mn tweede scherm heb staan leek het me wel handig om daar een programmaatje neer te zetten dat allemaal RSS-feeds laat zien (in het kader van het op de hoogte blijven van het nieuws :+).

Nu heb ik alleen een aantal programmaatjes geprobeerd, maar ze doen allemaal niet wat ik wil. Bijv. Feedreader laat alles mooi zien, alleen moet ik aldoor handmatig ergens op klikken om de nieuwste items te zien.
Andere programma's laten weer alleen een klein balkje zien boven of onder in beeld.

Ik zoek een programmaatje wat ik op mn desktop kan laten staan, welke automatisch (elke 2 minuten oid) de nieuwste headlines toont. Het hoeft er niet super gelikt uit te zien, maar het moet gewoon voortdurend een lijstje met recente headlines tonen. Ik heb wel gevonden dat het wellicht met 'Samurize' kan, maar dat lijkt me wat overkill, omdat ik mn desktop e.d. niet wil customizen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Mag het ook in je browser? Gepersonaliseerde Google startpagina os bijvoorbeeld r-start.nl?
Voglens mij kan Google Desktop het overigens ook.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens mij heb ik daarvoor wel eens iemand Yahoo! Widgets zien gebruiken. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Probeer de nu.nl nieuwslezer eens.
En samurize.. draait dat op .NET ?
98% van die rss readers is namelijk gebouwd met .NET en slurpt daardoor een enorme hoeveelheid RAM en CPU. Ik heb persoonlijk een ontiegelijke grafhekel aan .NET troep hierdoor.. Als Samurize geen .NET gebruikt dan heeft het waarschijnlijk tig keer minder impact dan ieder andere .NET rss-reader..

• Palomar
  • Niet online
Idd, van die .net-dingen ben ik ook niet zo'n voorstander (bijv. ati control centerl :X).

Maar ik heb die Yahoo widgets geprobeerd en dat ziet er erg mooi uit, alleen zijn er volgens mij geen widgets waarmee je 'freestyle' je eigen feeds kan toevoegen. Ik vind alleen maar widgets met voorgedefinieerde feeds.

De nu.nl lezer ga ik even proberen. Was hem al tegengekomen, maar was in de veronderstelling dat je er alleen nu.nl-feeds mee kon lezen.

PS. ik weet dat dit ook via de browser kan (webbased of via firefox), maar dat wil ik niet. Gewoon een los programmaatje.

[edit] Die nu.nl nieuwslezer is ook niet helemaal wat ik zoek. Het scherm is volgens mij niet te resizen en belangrijker, hij groepeert alles in tabjes per feed. Ik wil de items van alle feeds in 1 view hebben (gesorteerd op datum).

Is eigenlijk best lastig om een programma te vinden dat aan mijn wensen voldoet :| Eigenlijk was Feedreader perfect, alleen updatet die niet automatisch je scherm (alleen notificaties dat er iets nieuws is, maar het direct in de lijst zetten ho maar).

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 06-10-2006 20:18 ]

• Palomar
  • Niet online
Ik heb al een goede oplossing gevonden. In Mozilla Thunderbird zag ik dat je ook RSS feeds kunt toevoegen. Ik heb nu ingesteld dat ie verschillende feeds in dezelfde map opslaat. Werkt perfect :)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ja zeg hee, je wilde een los programmaatje....
Anders had ik thunderbird ook wel aan kunnen brengen als optie :)

ik gebruik ook thunderbird.. bevalt grotendeels wel.
Pagina: 1