Toon posts:

XBox (mod) HD gecrashed... wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Xbox met chip, weet niet precies welke. Mijn HD werkt niet meer, deze tikt heel hard bij het aanzetten van de machine, waarna ik een code 07 te zien krijg.

Ik heb geen backup van de systeemdirectories op de Xbox HD. Is het dan toch mogelijk een andere HD te installeren? Heb er nog wel eentje van 20GB liggen, maar weet niet precies hoe ik verder moet. Ik heb de Xbox al uitelkaar gehad en zou de HD kunnen verwisselen, maar dan?

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:58
als je er een modchip in heb zitten, en hij leest gewoon gebrand dvdtjes
dan kun je gewoon nieuwe hd er in zetten, en dan een "auto installer deluxe" dvd draaien, die installerd dan ene dashboard voor je endergelijke.

en zijn ook nog wel andere boot dvd's voor de xbox. je kan ze zelf zelf maken, wanneer je evox op een dvd boot dan kun je dvd connectie maken en kun je weer verder.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:51:
Ik heb een Xbox met chip, weet niet precies welke. Mijn HD werkt niet meer, deze tikt heel hard bij het aanzetten van de machine, waarna ik een code 07 te zien krijg.

Ik heb geen backup van de systeemdirectories op de Xbox HD. Is het dan toch mogelijk een andere HD te installeren? Heb er nog wel eentje van 20GB liggen, maar weet niet precies hoe ik verder moet. Ik heb de Xbox al uitelkaar gehad en zou de HD kunnen verwisselen, maar dan?
Dan gebruik je een installatie CDtje om alles weer te fixen.

Ik denk dat ik niet meer aanwijzingen moet geven ivm. policy, maar hier is genoeg over te vinden op internet :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad heel erg veel te vinden, zo ontzettend veel dat ik de weg een beetje kwijt raak.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik een ISO van zo'n installatie DVD'tje of CD'tje vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de andere HD erin zitten (waarschijnlijk met WinXP install). Maar ik krijg nu dus een 13 of 21 error. Een originele game speelt de Xbox niet af. Waar vind ik een DVD/CD ISO en gaat dat werken? Hoe maak ik partities, format, etc.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik denk dat je moet zoeken op 'auto installer' of 'slayer evox'.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:22:
Ik heb nu de andere HD erin zitten (waarschijnlijk met WinXP install). Maar ik krijg nu dus een 13 of 21 error. Een originele game speelt de Xbox niet af. Waar vind ik een DVD/CD ISO en gaat dat werken? Hoe maak ik partities, format, etc.
als het nog niet lukt wil ik je graag helpen heb op tweakers al 3 mensen aan een xbox geholpen

xboxer AD mail DOT com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Auto Installer 3.10 gedownload. Moet 'm nog branden en dan hoop ik dat de Xbox 'm gewoon gaat booten.

Op verschillende sites staat zoiets van: Maak eerst een backup van enkele files op je origninele Xbox HD. Dat wordt dus lastig als deze gecrashed is!
Ik ga verder proberen...
Dank alvast voor alle tips.

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb Auto-Installer 3.10 gebruik en het Evolution-X dashboard geinstalleerd.
Wist niet zeker of ik een F drive moest maken maar heb het maar gedaan (HD = 20GB).

Met de modchip start de Xbox weer netjes op, ook originele spellen draaien weer.
Alleen als ik de XBox in originele modus opstart (door de eject-knop enkele secondes in te drukken) krijg ik nog een code 05 met de melding dat ik naar Customer Support moet...
Weet iemand hier hoe kan ik dat nog oplossen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11

Thandor

SilverStreak

Dit is niet de bedoeling. Het gaat hier om gemodificeerde producten én je vraagt naar software waarvan het niet helemaal zeker is of deze wel legaal is ;). Tevens schop je het topic meerdere keren binnen 24u. Ergo: Een slotje.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.