Toon posts:

299 Euro Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers.net mag soms best wel wat kritistischer en journalistieker hun newsitems behandelen.

Het berichtje: nieuws: Celestia brengt Nederland Linux-laptop voor 299 euro

Kijk eens naar de website. Dat bedrijf heeft geen telefoonnummer, geen adres, geen KvK-nummer etc. online staan. Dat notabene door de siteowner zelf gesubmit is...Lijkt me vaporware..

Waarom neemt een gerenomeerde site als Tweakers zo'n artikeltje zo maar op? (als je dat dan doet, doe er dan wel een kritische noot bij)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 15:02 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Wat ge-Google lijkt er op te wijzen dat Celestia wel degelijk een bestaand bedrijf is. Een en ander is inderdaad nogal dubieus, ik voeg dan ook ff een kleine opmerking aan de nieuwspost toe :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Ik weet niet wat jij gevonden hebt met google (ik vind praktisch alleen het free-ruimte-bekijk-programma), maar die producten die ze (in matig engels) presenteren op de website zijn wel enigszins fantastisch.

Daarnaast staat de website dus ook op naam van meneer de submitter, die zich daarvoor gisteren hier geregistreerd heeft. Niets laat mij denken dat Celestia daadwerkelijk een bedrijf is dat de geshowde producten kan ontwerpen en op de markt brengen. Dit is nog erger dan de Phantom gameconsole of de BitBoys videokaart.

(vgl. btw die laatste link met deze: nieuws: Alternatieve 100-dollarcomputer verkrijgbaar)

Wat ik wel vind met google is dat de website eigenaar met hetzelfde mailadres en onder de naam celestia eerder webhosting heeft aangeboden.

Zie ook de reacties:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1787505

[ Voor 28% gewijzigd door Jesse op 06-10-2006 15:37 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Na de kleine nuancering, is er nu een duidelijke update aan het artikel toegevoegd :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten