[2000] Restart pc when updating explorer*

Pagina: 1
Acties:

• Blue_eagle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03-2022
Hi

ik heb eens gezocht tussen de bestaande topics maar nix kwam echt overeen met wat ik aan de hand heb

heb een pc vanaf nul opnieuw geinstalleerd met WIN2000 met SP4
alle updates zijn gedaan tot de updates van media player toe
alle software die ik moet hebbe staat er ook zo goed als op buiten norton antivirus
en daar wringt het schoentje, om deze te installeren heb je minimum IE5.5 nodig en ik zit maar aan versie 5.0
Updaten zal je zegge, van zodra dat ik akkoord ga met de license agreement en op volgende klik reboot de pc |:(

heb al van alles geprobeerd heb IE verwijderd en vanaf nix erug begonnen, een windows herstel gedaan via de cd, SP weg gedaan en opnieuw gedownload
Collega's zeiden dat het eventueel aan de taal van het pakket kon liggen maar ook met dutch gebeurt hetzelfde
wat ik denk dat het eventueel nog kan zijn is maybe de volgorde eerst IE update dan SP update ma ergens denk ik ook dat dit niet uit maakt
in eventviewer zie ik geen error, ik zie wel dit staan
Microsoft (R) Windows 2000 (R) 5.0 2195 Service Pack 4 uniprocessor free.

iemand enig idee wat ik nog kan proberen???

EDIT ik probeer te updaten naar IE6 SP1 misschien ook wel belangrijk te vermelden

[ Voor 3% gewijzigd door Blue_eagle op 06-10-2006 14:47 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet eens je "Reboot on crash" uit (zie eventueel de Windows Clients FAQ over hoe en waar dit zit) want vermoedelijk bluescreened je PC?

offtopic:
Een hoofdletter gebruiken aan het begin van je zinnen maakt je topic wat fijner leesbaar ;)

• Blue_eagle
Ok thx voor je reply

ik plak hier even de procedure om dus dat rebooten uit te zetten, mocht iemand ooit hetzelfde probleem hebben
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
Indien je computer op willekeurige momenten besluit opnieuw op te starten kun je het volgende uitzetten:
Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

Hierdoor start Windows niet opnieuw op indien er een fout gevonden wordt. Zie ook dit artikel in de Microsoft Knowledge Database: Windows XP Restarts Unexpectedly or Restarts When You Shut Down the Computer.

Om er vervolgens achter te komen wat het probleem zou kunnen zijn kun je kijken in je Eventviewer. Hier kun je lezen hoe de eventviewer te gebruiken: HOW TO: View and Manage Event Logs in Event Viewer in Windows XP. Aan de hand van de gevonden fouten kun je kijken in bijvoorbeeld de Windows XP en 2000 BSOD guide of in de search wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Op http://www.eventid.net/ kun je kijken wat de verschillende codes betekenen.Met dank aan Han
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mocht ik het zo kunnen oplossen, post ik dat hier ook even
Merci alvast voor je hulp

Mvg

Blue Eagle

[ Voor 10% gewijzigd door Blue_eagle op 09-10-2006 12:33 ]

• Blue_eagle
hi elevator

Je mogelijke oplossing heeft nog niet geholpen |:(

Van zodra dat ik volgende klik bij het akkoord gaan met de license, reboot de pc gewoon
En nix terug te vinden in de eventviewer, het is om zot van te worden 8)7

Nog iemand een suggestie? :?