Toon posts:

Partition Magic 8: nieuwe partitie maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb lang gezocht in de forums, maar kon niks vinden.

Wat ik wil is een partitie maken zodat ik Vista erop kan zetten.

Screenshot:
http://img135.imageshack.us/img135/7264/pmsjq6.png

Ik moet dus een deel van C: gebruiken om een nieuwe partitie te maken. Maar hoe doe ik dat precies? Ik kan niet op Split partition drukken. Moet ik Resize/Move partition gebruiken of gewoon Create a new partition?

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
C resizen en in de vrijgekomen ruimte een nieuwe partitie aanmaken...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op Resize/Move partition druk krijg ik dit te zien.

Screenshot:
http://img225.imageshack.us/img225/2756/pms2bb1.png

Ik wil dat de 2e partitie 35GB groot wordt. Wat moet ik hier invullen?

Verwijderd

Ik zou met de optie "Resize partition" de C drive kleiner maken en dan in de vrijgekomen ruimte een nieuw partitie aanmaken

/edit je was me voor ;)
Je kunt gewoon aan het einde van die schuifbalk gaan staan en daar mee spelen, of jevult op[ de 3e regel gewoon 35 GB in

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:23:
/edit je was me voor ;)
Je kunt gewoon aan het einde van die schuifbalk gaan staan en daar mee spelen, of je vult op de 3e regel gewoon 35 GB in
Als ik dit doe blijft de data op C: gewoon bestaan? En deze nieuwe deel zal als een echte (geen neppe ;) ) 2e partitie verschijnen genaamd D:?

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-07 19:58
- Create new partition

- 3 x Next

- Dan vink je C: aan

- Dan weer op next

- Dan selecteer je hoeveel schijfruimte je wil, de Drive Letter of het Logical of Primary moet worden, de File System Type.

- Dan weer op Next en dan moet je apply settings en dan Yes

- Dan moet je rebooten word het stukje voor je geformateerd en heb je een nieuwe partitie genaamt D: (of wat so ever)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:36:
- Dan selecteer je hoeveel schijfruimte je wil, de Drive Letter of het Logical of Primary moet worden, de File System Type.
Ok, bedankt voor de informatie. Nu moet ik nog 1 ding weten. Moet ik Logical of Primary kiezen? Ik wil Vista op de nieuwe partitie installeren, naast Windows XP (die nu al op C: zit).

• robvanderaart
Logical

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• robvanderaart
Is het nog gelukt ? :)

Pagina: 1