[WLM en msn 7.5]Fout bij aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Bij een klasgenoot van mij is iets heel geks aan de hand. Hij heeft bij zowel WLM als msn messenger 7.5 het probleem dat als ie zich aan wil melden dat beide messenger komen met de melding:
Dit product heeft een fout en moet worden afgesloten. Normaliter zou je er ook een foutcode bij moeten krijgen maar dat gebeurd dus niet.

Een kleine situatie schets wat er gebeurd is:
Vorige week woensdagavond wou hij mij via msn messenger 7.5 een bestand sturen. Hierop liep msn en zijn laptop vast. De volgende dag wilde hij zijn laptop opstarten en toen kreeg hij de melding c:\windows\system32\config\system is beschadigd. Via reparatie kunt u het repareren. Het betreft hier Win XP SP2 alle updates.
Daarop heb ik met een reparatie van de windows cd de laptop weer aan de praat gekregen.Sindsdien kan hij zich niet meer aanmelden (daar kwam hij van de week mee omdat hij het weekend thuis was geweest)

Ik er weer naartoe. Inmiddels had hij WLM eropgezet en die gaf dezelfde fout. WLM gedeinstalleerd alles uit het register verwijderd maar het probleem bleef. Toen een herstelpunt gepakt van voor de crash. En toen stond er msn messenger 7.5 en die gaf dezelfde fout. Toen gescanned met hitmanpro en mcafee virusscanner. Maar geen resultaat. Toen heb ik vandaag hier wat rondgekeken en zag een tip over mcafee uitschakelen maar dat mag ook niet baten. Windows messenger werkt wel.

Heeft iemand enig idee wat ik nu nog kan doen?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 12:31

hellbringer

Weeeeeeee!

Check met QFEcheck of al je hotfixes wel goed geïnstalleerd staan, waarschijnlijk mist er nog een register instelling of is een bepaald bestand niet de juiste versie voor MSN/WLM.
Dit tooltje geeft een lijst met de geïnstalleerde patches en checkt of de bestandsversie's kloppen, zo niet geeft hij aan "This hotfix should be reinstalled.", hierbij kun je het Q.... nummer dat ervoor staat in google opzoeken en de patch handmatig nog een keer installeren.

Check in je eventlog (start -> uitvoeren -> eventvwr.msc) of daar misschien een melding in je toepassingslog staat waar je wat meer mee kan.

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ok dankje hij is nu het weekend weer thuis dus ik zal m maandag laten kijken.

Eventlog had ik ook al ingekeken. Was ik nog vergeten te melden. Hier stond niks bruikbaars in.

Verder nog even een toevoeging. De eerste keer dat ik het probleem zag gaf hij de melding dat er iets in het register niet goed zat en hij een .dll bestand miste. Toen heb ik het installatiebestand gedownload en laten herstellen. Sindsdien is deze melding niet meer terug geweest. Hierdoor weet ik ook niet meer om welke bestanden het gaat :$

[ Voor 49% gewijzigd door vuurfreter op 06-10-2006 15:59 ]