[XP] Batch file met ftp connectie*

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-03 23:37
Ik wil graag een batch file aanmaken, waarbij ik een ftp connectie aanmaak en wat bestanden upload.

Maar als ik uberhaupt het command ftp in de batchfile al gebruik dan zegt hij 'ftp' is not recognised as internal or external command.

Hoe kan ik dit wel doen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:46

lier

MikroTik nerd

En als je vanaf de command prompt zelf ftp intypt ?
Moet het persé een batchfile worden ?

Welk OS ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DarkShadow
windows xp, ik kan zelf gewoon prima in de command het doen, maar het moet eigenlijk wel een batch file worden. (moet werken voor mensen zonder enige computerervaring).

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 11:15
This should do the trick:

Bestand.ftp:
code:
1
2
3
4
5
6
open HOST
user USER PWD
cd DIR
<ftp commandos>
mput BESTAND
quit

En in je .bat bestand:
code:
1
ftp -ins:Bestand.ftp

In je .ftp bestand maak je dus de connectie en zet je alle nodige commandos, mput is voor te uploaden

[ Voor 21% gewijzigd door DaRKie op 06-10-2006 14:08 ]

• DarkShadow
kan ik ook gewoon achter mput meerdere bestanden zetten of moet ik 2 keer mput uitvoeren?

• DaRKie
kan ik niet meer vanbuiten zeggen, je kan wel met wildcards werken. Maar of je verschillende bestandsnamen er kunt zetten: probeer het even uit zou ik zeggen :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kijk hier eens, best aardig wat over te vinden met google (hier werkt ftp als command wel in de cmd-prompt).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DaRKie
ftp werkt wel in command prompt maar niet zoals je het zelf gebruikt natuurlijk, daarvoor heb je mijn code nodig want daarin staan de commandos die je normaal zelf in the ftp prompt ingeeft.
Pagina: 1