[thunderbird] 100% cpu belasting

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:51
nouwja eigenlijk 50% want de ene core draait dan opeens op 100%
na een nieuwe install en computer weer mooi mijn thunderbird en firefox erop gezet. En met mozbackup mijn oude profielen weer gerestored. Zover goed.
Maar nu is mijn thunderbird echt traag als dikke poep. Bij het verzenden van een email zie je het balkje lopen tot ongeveer drie kwart en dan freezed heel thunderbird na een paar seconden is het weer goed. Tijdens het ophalen en 'bezorgen' van mijn post in mijn inbox wederom en freeze.
Als ik dan in de taskmanager kijk zie ik dat tijdens een freeze opeens mijn op 50% draait: cpu0 gewoon op 5 % en cpu1 op 100%.
als ik de affinity van thunderbird verander van beide naar of alleen cpu0 of cpu1 dan gaatde toegewezen cpu ook naar 100% tijdens de freezes in thunderbird.

als ik thunderbird opstart met compatibility modus (of hoe noem je dat) windows XP (aangezien ik x64 draai) dan doet ie het nog steeds.

waar kan dit nu aan liggen? Ligt het aan het feit dat het 32bits software op een 64bits platform draait? maar ik dacht dat 32bits ge-emuleerd werd?
ligt het aan mozbackup dat die de database van de inbox veranderd heeft? kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als mozbackup een verkeerde structuur terug zet dat deze moeilijker (lees:freeze) uit te lezen valt?

specs:
Pentium D820, met windows XP Professional x64 edition SP1

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb precies het zelfde probleem, fresh install, Thunderbird geinstalleerd, mappen handmatig weer terug gezet, en toen dit probleem.

Heb via admin login nogmaals ownership gegeven aan de mappen, heb je mdf files hernoemd (die index files iig), de mappen gecomprimeerd: nada.

Werkt gewoon vlotjes, blokkeert tien seconden, werkt weer vlotjes, weer tien seconden totale blokkade.

Dit fenomeen heb ik bij twee gebruikers, en ik ben door mijn opties heen eigenlijk....

iOS developer

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:51
BikkelZ schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:41:
Ik heb precies het zelfde probleem, fresh install, Thunderbird geinstalleerd, mappen handmatig weer terug gezet, en toen dit probleem.

Heb via admin login nogmaals ownership gegeven aan de mappen, heb je mdf files hernoemd (die index files iig), de mappen gecomprimeerd: nada.

Werkt gewoon vlotjes, blokkeert tien seconden, werkt weer vlotjes, weer tien seconden totale blokkade.

Dit fenomeen heb ik bij twee gebruikers, en ik ben door mijn opties heen eigenlijk....
Dat blokeren had ik ook met Firefox 2.0. Ik start een nieuw venster, ga van about:blank naar een website toe (bv tweakers.net) en dan bleef ie gewoon voor dik een minuut hangen. Je kon wel op het kruisje drukken en dan zegt Windows dat FireFox niet reageert maar het is erg vervelend. Ben uiteindelijk maar terug gegaan op 1.5.x. Bij mij was het overigens geen memory leak want geheugenverbruik was wel normaal.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb zojuist van ftp.mozilla.org de alpha release van Thunderbird 2 geinstalleerd, en die draait vooralsnog als een zonnetje.

Vreemd genoeg, even ingaand op de posting boven me, dus min of meer met het zelfde framework gebouwd als FF2.

iOS developer

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:51
mijn 'probleem' heb ik opgelost door in mijn virusscanner de profiel driectory te excluden.
wat bleek, telkens bij een on-access ging hij eerst door de virusscanner.... en dat veroorzaakte de hang-up.

nu geen last meer van het thunderbird probleem.

Wat nog wel een beetje irritant is: als je firefox opstart dan durrt het eventjes voordat hij echt zichtbaar wordt.

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

FireFox 2 lijkt toch een beetje buggy te zijn, die klapt bij mij naar 100% CPU regelmatig. Ik hoop dat er snel een update komt.....

Maar ik gebruikte dus geen virusscanners op die systemen, en ik herinstalleerde Thunderbird 1.5!

iOS developer

Pagina: 1