Toon posts:

[FF/Javascript] POP-UP zorgt voor refresh parent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleem met hoop ik een simpele oplossing.

Ik heb een HTML met Formulier die aangevuld kan worden met waardes de geselecteerd worden uit een popup. Die popup wordt geladen door op een knop te drukken. Dit werkt allemaal prima met IE.

Firefox echter, refreshed de pagina waar de knop op staat wanneer ik die knop indruk zodat dus alle waardes uit het formulier worden gecleared. Iets wat niet de bedoeling is.

Even wat voorbeeldjes:

De button waardoor de popups worden geopend
code:
1
<button class="submit2" onClick="openLocationWindow()">Locaties toevoegen</button>

De functie in JS voor openen scherm
code:
1
2
3
4
function openLocationWindow()
{
window.open('/unetscs/disturbances/addLocation','', 'width=300,height=300,scrollbars=no,toolbar=no,location=no'); return true
}

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:38

Reinier

\o/

Moet dat niet:
code:
1
return false

zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:44:
Moet dat niet:
code:
1
return false

zijn?
maakt in dit geval geen verschil

• Reinier
  • Laatst online: 17:38

Reinier

\o/

Is ook onzin, dat geldt voor linkjes met een onclick :)

Hij submit je form volgens mij, als je de button buiten je form zet lijkt het wel te werken (althans, op een testpagina'tje die ik even in elkaar heb gezet).

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Inderdaad:
Je button is immers van het type submit. In het andere geval (reset) zou het overigens ook een probleem geven!

Je kan beter de button uit je <form> constructie halen, of de submit-actie cancelen. Hoe je dat laatste kan doen vind je wellicht bij de talloze scripts om form-gegevens te valideren.

Verwijderd

Topicstarter
De button is zeker niet van het type submit. Hij heeft enkel de class Submit2, wat staat voor een stijl. Ik zal toch even proberen die button uit me form te halen

• crisp
  • Laatst online: 15:43

crisp

Devver

Pixelated

Een button is wel degelijk default een submit-element (het element is echter behoorlijk crippled in IE). Als je dat niet wilt moet je <input type="button"> of <button type="button"> gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 06-10-2006 13:26 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Hmm interessant.. Nooit geweten :)

edit: Hier kan ik mee verder. TOP! en bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 15:38 ]

Pagina: 1