Met de auto naar milaan.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.065 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29
Ik moet morgen dringend in milaan zijn. Met de auto of met het vliegtuig. Maar ik heb liever de auto omdat ik dan wat vrijer ben maar met het vliegtuig ben ik wat meer uitgerust.

Nou vroeg ik me af wat zijn de kosten als je met de auto gaat de brandstofkosten komen ongeveer op 200 euro uit en het zwitsers vignet kost 30 euro. Verder weet ik niet wat de wegen in italie kosten. En hoe het met de tunnels vanacht zit zijn die makelijk door te rijden en kosten ze nog extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Milaan is ongeveer 10 tot 12 uur rijden vanaf Nederland (beetje afhankelijk waar in Nederland uiteraard). Vanuit Groningen heb ik er 13 uur over gedaan om in Turijn te komen, milaan ligt iets handiger.

Over 't algemeen is 't goed doorrijden, paspoort controlle kan je verwachten bij de zwitserse grens (2x dus) en kan soms wat tijd in beslag nemen (Zeker als je iemand bij je hebt waarvan de ID-kaart al een half jaar verlopen is).

Verder heb ik er bij de zwitsers / italiaanse grens geen woord engels of duits uit gekregen, dat was wat lastig. Maar over 't algemeen zijn de routes zeer goed te doen. Wat de tolwegen kosten durf ik niet meer te zeggen, maar viel geloof ik wel redelijk mee.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Vliegen en op vliegveld een auto huren wellicht een optie?

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik kan je iig garanderen dat op dit moment vliegen duurder zal zijn dan met de auto; zelfs de goedkope maatschappijen zitten best wel aan de dure kant als je op de dag zelf boekt. (hell, Easyjet vliegt pas vanaf het eind van de maand naar Milaan vanuit Schiphol).
Ik denk dat het een beetje aan de auto ligt waarin je rijdt; ik zou niet graag in een Fiat Panda naar Milaan rijden in 12 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07

paQ

ja maar je bent dan erg afhankelijjk van vluchttijden
dat is altijd het nadeel van vliegen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Kaj. schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:34:
Ik kan je iig garanderen dat op dit moment vliegen duurder zal zijn dan met de auto; zelfs de goedkope maatschappijen zitten best wel aan de dure kant als je op de dag zelf boekt. (hell, Easyjet vliegt pas vanaf het eind van de maand naar Milaan vanuit Schiphol).
Ik denk dat het een beetje aan de auto ligt waarin je rijdt; ik zou niet graag in een Fiat Panda naar Milaan rijden in 12 uur. :)
Ja vliegen is ongeveer 900 euro nu met klm. 2 personen. En we pakken een 5 serie voor de trip.

En zondag komen we pas om 1 uur in de nacht terug. Ik wil eigenlijk zaterdag avond al weer terug naar nl.

[ Voor 8% gewijzigd door Sen op 06-10-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 14:06
Neem een nieuwe TomTom mee, vermijd de tolwegen, of kijk iig hoeveel het scheelt als je ze vermijd, stel de flitspalen in, en je rijd er zo heen, kunt lekker doorrijden in Duitsland en in een 5 serie moet het helemaal goed comfortabel kunnen!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

je rijdt met een BMW 5 naar milaan?
en maakt je met dergelijk verbruik druk om die paar tientjes tolweg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
paQ schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:59:
verbruik is best goed hoor :) Maar ik maak me meer druk om de tunnels en oponthoud :) En wil even weten wat het preciese verschil is met vliegen anders vlieg ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 12:25

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het verbruik @160km/u meerdere uren lang is best goed jah :X
hij heeft wel een punt :+

Zolang je maar met 2 personen kunt rijden en afwisselen. In je uppie 12 uur die kant op rijden lijkt me niet gezond! Soulfly en ik konden elkaar mooi afwisselen.

:w @Soulfly

[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-10-2006 13:04 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
_O-

met hoeveel man ga je, of ben je alleen?

in je eentje is het wel lang rijden. Zorg iig voor dat je om de 2 uur toch even stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:35
Is goed te doen. Wij gaan altijd naar Italië door de Gothard tunnel en dan ben je nog geen tolweg tegen gekomen. Pas helemaal bij Milan moet je gaan betalen (en het Zwitserland vignet natuurlijk). Ik weet niet wat dat kost eigenlijk :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ach ja
ram het in de routeplanner
tel er een uur bij op.
dan weet je je reistijd.
als je panne krijgt met je wagen mislukt het hele plan wellicht, net zoals een vlucht van KLM enkele uren vetraagd kan raken...

risico heb je altijd.

de kosten per persoon zijn per auto natuurlijk altijd het laagst.

voor de rest staat in de TS enkel een kostengerelateerd verhaal en qua reistijd kun je hooguit een schatting maken, alhoewel je in het weekend niet in een vakantie en niet tijdens een wintersport periode weinig problemen hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Het is 947km en volgens de routeplanner doe je er 9 uur over. Nou rijd ik in duitsland waar het mag 220 dus zal ik wel iets van die tijd af kunnen rijden denk ik zo maar ik stop natuurlijk ook elke 3 uur. dat zijn 2 stops van een half uur. We rijden met zijn 2en maar ik zal zelf meeste km rijden.

Maar de godharttunnel is dus geen probleem op dit tijdstip dat is mooi dan kan ik gewoon doorknallen op wat file's na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

richting het zuiden zit op de autobahn helaas weinig snelweg waar je hard mag.
als de routeplanner 9 uur aangeeft, dan houd je voor je zelf 9,5 a 10 aan

kun je stoppen / tanken / plassen / in de file terecht komen / een broodje eten / 10 minuten rij bij de grens

ik rijd regelmatig 900 km. naar denemarken
de routeplanner geeft 8 uur op
in de nacht in eht weekend heb ik het een keer gered met 7 uur (gas niet loslaten en 1 keer stoppen oom te tanken).
Rijd ik het echter door de week, dan moet ik moeite doen het met 8:15 uur te redden.
en ik kan je vertellen dat ik niet zo van het stoppen ben. Het is dat ik moet tanken vanwege verbruik op hoge snelheid, maar het liefst stap ik niet uit ::+

maar ook in Duitsland begint alles dicht te slibben inmiddels en inhalend verkeer op een twee baans snelweg is ronduit scheisse. dan nog alle baustellen en richting Frankfurt mag je alleen maar 100 en 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17
For what it's worth:
Ryanair is iets goedkoper, nog steeds niet goedkoop maar toch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Prijs 
 Heenreis (Reg fare)  
  2 @ 159.99 EUR     319.98 EUR    
  Belastingen, toeslagen en boetes 
gegevens     53.90 EUR    

Tariefregels 
 - Het totaal betaalde bedrag wordt niet gerestitueerd, behalve wanneer ditexpliciet wordt vermeld in de vervoersvoorwaarden van Ryanair.Vluchtdatums, tijden en routes kunnen wordengewijzigd tegen betaling van de desbetreffende kosten. ZieVoorwaarden voor meer informatie.TOEGESTANE BAGAGE (VRACHTRUIM) PER PERSOON 20KG (hieraan zijn bagagekosten verbonden)De kosten voor overbagage zijn L5,50/€8,00 per kilo (of het equivalentin plaatselijke valuta)Handbagage 10 kg per passagier (niet voor baby's)De maximale afmetingen van de cabinebagage (handbagage) mag nietbedragen 55 cm x 40 cm x 20 cm. 

Terugreis (Reg fare)  
  2 @ 109.99 EUR     219.98 EUR    
gegevens     33.84 EUR    

Totaalprijs vlucht
exclusief creditcardtoeslag (indien van toepassing)
klik hier voor nieuwe informatie
over creditcardtoeslagen
    627.70 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:40
Tolvignet voor Zwiterland kun je ook van Marktplaats halen. Ben je voor 5 euri klaar. Doe ik al jaren.

Zorg ook dat je bijna leeg in Zwitserland arriveert want de peut is daar weer goedkoper dan in Moffrica.

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 06-10-2006 13:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
ryanair is niet goed voor ons :) geen heenreis vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

toeter schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:34:
For what it's worth:
Ryanair is iets goedkoper, nog steeds niet goedkoop maar toch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Prijs 
 Heenreis (Reg fare)  
  2 @ 159.99 EUR     319.98 EUR    
gegevens     53.90 EUR    

Tariefregels 
 - Het totaal betaalde bedrag wordt niet gerestitueerd, behalve wanneer ditexpliciet wordt vermeld in de vervoersvoorwaarden van Ryanair.Vluchtdatums, tijden en routes kunnen wordengewijzigd tegen betaling van de desbetreffende kosten. ZieVoorwaarden voor meer informatie.TOEGESTANE BAGAGE (VRACHTRUIM) PER PERSOON 20KG (hieraan zijn bagagekosten verbonden)De kosten voor overbagage zijn L5,50/€8,00 per kilo (of het equivalentin plaatselijke valuta)Handbagage 10 kg per passagier (niet voor baby's)De maximale afmetingen van de cabinebagage (handbagage) mag nietbedragen 55 cm x 40 cm x 20 cm. 

Terugreis (Reg fare)  
  2 @ 109.99 EUR     219.98 EUR    
gegevens     33.84 EUR    

Totaalprijs vlucht
exclusief creditcardtoeslag (indien van toepassing)
klik hier voor nieuwe informatie
over creditcardtoeslagen
    627.70 EUR
Da's best duur, ik ben vanuit London naar milaan gevlogen en dat was veel goedkoper..
Nadeel is wel dat je op een vliegveld buiten de stad land en je nog €15 pp moet betalen voor de bus naar de stad.
De metro in milaan is trouwens wel erg goed en goedkoop en parkeren in Milaan is een crime..en de rijstijl daar is ook ff wennen.
Persoonlijk zou ik gaan vliegen...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Vanwaar trouwens de absolute noodzaak om morgen in Milaan te zijn (nieuwschierig is)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
doe trouwens wel rustig aan in zwitserland.. als ze je pakken met te hard rijden had je waarschijnlijk beter kunnen vliegen.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik weet niet hoe laat je daar moet zijn,
maar morgen is het weekend,
en dan kunnen de zwitserse grenzen een crime zijn. Best veel dagjesmensen die dan heen en weer rijden. Iets waar je rekening mee moet houden. Vandaag zou het al eens lastig kunnen zijn met mensen die een weekendje weg gaan.

Wil je gaan, vertrek ruim vantevoren. Ga niet berekenen hoeveel tijd je nodig hebt om daar te zijn, er is een redelijke kans dat het gaat uitlopen.
Een optie zou zijn om via luxemburg-frankrijk te gaan rijden, maar dan rijd je ontiegelijk om, heb je wel minder last van opstoppingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Valt opzich best mee, wij (Buttje & ik) zijn op zaterdag door Zwitserland gereden. (`s morgens om 7 uur uit Groningen vertrokken, `s avonds om 8 uur waren we in Turijn, plaats van bestemming (met redelijk wat pauzes, ik rook namelijk)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Soulfly schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:49:
Vanwaar trouwens de absolute noodzaak om morgen in Milaan te zijn (nieuwschierig is)
Probleempje op de smau. En morgen is de drukste dag dus moet even gefixt worden morgen ochtend :)

Maar zwitserland weet ik van :) Daar haal ik het nie in mijn hoofd om hard te rijden maar ik wil er vanacht om een uur of 2/3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Sen schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:17:
Nou rijd ik in duitsland waar het mag 220
Ik las hierboven de opmerkingen over het verbruik van een 5-serie maar dat is amper meer dan een Panda op de snelweg. Maar niet bij 220. In je je dat kunt veroorloven boeit de eventuele tol echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
een auto tegen z'n top zuipt als een ketter idd.

ik reed gemiddeld normaal 1 op 12
1 op 7 bij 210/220 was niet zo gek.

Ook het constant remmen en optrekken is enorm zuipend. Stel je voor je moet remmen tot 140 kmh
vervolgens kost het echt weer enorm veel energie/brandstof om naar de 220 te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de tol tarieven in italie zijn een prikkie, denk dat je van de grens tot milaan (betaal je pas bij milaan, eerder kan je de snelweg amper af) en ring milaan mischien 5 euro kwijt bent
volgensmij was het iets van 40 euro om van uit zwitserland met auto en caravan (duurder tarief) naar het midden van italië te rijden terhoogte van rome (alleen aan de andere kant ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
De tol in milaan was echt niets nee. En er zat nog een geldig zwitsers ding op maar dat ding was al een jaar oud maar het was goed :)

Verder heen reis om 6 uur weg gereden en om 2,30 kwamen we aan. Terug reis duurde wel wat langer file file en nog eens file. om 3 uur weg gereden zaterdagmiddag en om 4 uur in de nacht aangekomen.

Toen f1 gekeken en maar gaan slapen :) Had van vrijdag op zaterdag ook maar 4 uur geslapen. En net wakker :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sen op 08-10-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

paQ schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:06:

de kosten per persoon zijn per auto natuurlijk altijd het laagst.
Dat is gelul. Mits op tijd geboekt kan je met de trein voor 50 euro pp in Milan staan (nachttrein Amsterdam-Muenchen kost je 35 euro pp). Vroeggeboekt vliegtuig kost je ook 120 euro voor twee man.

Om even een ander extremum te noemen: ritje Nederland-Spanje (2e huis) met Porsche Cayenne kost al 1000 euro aan brandstof...maar goed, zuinig is anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik steeds max 160 rij met mijn Mazda 2 1.4 dan kan ik max 400 km rijden op 38 liter. Als ik met een Panda in Spanje met 155 rij (dus de max en met een 1.2 en automaat) heb ik ongeveer 525 km met 35 liter gereden.Tja dan ga je toch afvragen waarom rij je dan nog een dure auto?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Afbeeldingslocatie: http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/219168/panda.jpg

.........omdat ik graag levend uitstap?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:42

Wimo.

Shake and Bake!

itsalex schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:03:
Als ik steeds max 160 rij met mijn Mazda 2 1.4 dan kan ik max 400 km rijden op 38 liter. Als ik met een Panda in Spanje met 155 rij (dus de max en met een 1.2 en automaat) heb ik ongeveer 525 km met 35 liter gereden.Tja dan ga je toch afvragen waarom rij je dan nog een dure auto?
Comfort, veiligheid, gemak? Als je met die 5 120 rijdt is er niks aan de hand ... ga je harder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Ach ja de Panda heeft wel een goeie kreukelzone, die stopt namelijk nergens :+
Pagina: 1