Mogelijke lekken in Live Messenger

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Mijn systeembeheerder heeft gisterennacht opdracht gegeven om van alles pc's de 'troep' te de-installeren. Hieronder vielen bij hem ook de drivers van mijn logitech mx518 :P

Anyway, hij heeft ook alle MSN 7.5 versies laten upgraden naar Live Messenger. Nu ga ik heel heikneuterig doen: Ik vind die versie kut. Wij gebruiken MSN intern om berichten door te sturen over een klant die in de wacht staat, pakketjes, etc, kleinschalige berichten dus.

Ik doe dus altijd rechtsklik - bericht verzenden - persoon dubbelklikken - typen - enter

met live messenger krijg je een lijst waaruit je de benodigde contactpersonen moet selecteren en dan ok geven. Je kan niet meer dubbelklikken om naar die persoon direct een venster te openen. Het klinkt dom maar op de lange termijn, zeker als je 50 van die berichten per dag verstuurd, word het aardig vervelend.

Welke redenen zouden jullie aandragen om mijn systeembeheer te overtuigen terug te gaan naar 7.5? Hij is niet dom, maar wat dit aangaat best kortzichtig, want dat hij overal google earth en winamp laat verwijderen kan ik nog inkomen, maar muisdrivers... mijn topictitel is misschien wat krom, maar het zou een reden kunnen zijn om terug te gaan, mits ik dit kan staven.

Bestaan er dus lekken, exploits, gevaren of andersoortige redenen die ik kan noemen om terug te mogen gaan naar 7.5? :P

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Als er een lek in msn zit dan is daar binnen een zeer korte tijd een update voor...
Ik denk niet dat jij die systeembeheerder zo ver krijgt hoor..

Kinderen kunnen tegenwoordig sneller msn-en dan dat ze normaal kunnen praten.
MSN is zo 'hot' bij die 'breezah' jeugd van nu (ik weet neit wat die computer verder doet maar als ik maar op msn kan is het goed) dat dat qua updates en patches enorm in de gaten gehouden wordt..

iets wat hot is daar wordt door hackers en crackers des te meer in gezocht naar fouten en bugs die exploitable zijn.. dus dat wordt echt wel in de gaten gehouden...

Je kan'm misschien wel overtuigen om over te stappen naar amsn ofzo als die wel voldoet aan je eisen.

[ Voor 68% gewijzigd door xzenor op 06-10-2006 12:15 ]

Verwijderd

Ik zou sowieso MSN er af gooien. Het is namelijk geen programma voor intern gebruik maar ook voor extern contact. Beter is om een andere niet-globale messenger te zoeken wat enkel en alleen op het intranet werkt. Zo kun je intern nogal altijd messengeren, vergaderen, bestanden versturen maar heb je geen contact met de buitenwereld.

Nu nog even zoeken naar een custom messenger die lekker werkt en je hebt het bedrijf vast zo overtuigd. Of je collega's blij zijn met het verlies van msn is een tweede.

Verder ga ik mee met de poster boven je dat het een risico is om een applicatie te gebruiken waarvan je weet dat dagelijks tienduizenden kiddo's op zoek zijn naar nieuwe exploits.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 12:17 ]

• xzenor

xzenor

Mja daar ben ik het ook mee eens...
als je intern wilt communiceren zet dan een jabber server neer..
Keus zat wat betreft jabber clients..

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom installeert je systeembeheerder niet gewoon Windows Messenger? Dat lijkt mij meer een IM voor een zakelijke omgeving.

Zowel MSN Messenger als Windows Live Messenger lijken mij te 'br33z4h' voor een werkomgeving.

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 06-10-2006 12:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nou, begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Msn an sich (ook al gebruik ik zelf vanwege de mogeljike exploits liever Trillian oid) maar mij gaat het meer om de overstap van 7.5 naar Live messenger. Ik vind al die poeha niet nodig. Het is me te breezah en de handeling om even snel een bericht te versturen, is langer geworden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon vragen? :? Vraag gewoon of hij voor jou een uitzondering kan maken?
Wij gaan hier op het werk binnenkort over op LCD/TFT schermen, ik mag gewoon met een CRT blijven werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Tsja.....msn (live 7.5, whatever) gaat over servers in de VS. Over servers van MS.
Dat geeft 2 kleine probleempjes: Ze kunnen de berichten loggen (waarschijnlijk), en omdat ze in de VS zitten moeten, als de overheid van de VS dat wil, de logs overhandigen.

Vind jou administrator het leuk dat berichten over klanten over een dusdanige verbinding gaan? Ik weet niet in wat voor soort bedrijf je werkt, maar ik kan me zeer goed indenken dat het hele msn gebeuren niet helemaal acceptabel zou kunnen zijn voor bedrijfs-informatie.

Ik ben het daarom eens met possamai, en zou een jabber server neer zetten. Kost niet veel moeite, berichten kunnen (eventueel) encrypt over het lan gaan, en er zijn genoeg makkelijke messengers die het ondersteunen. Klein 3e rangs pc'tje als server is al voldoende, of installeer het op een bestaande server.

Copy.com

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Niet voor het een of ander hoor, maar ik vind je een beetje een zeikerd. Er is een nieuwere versie van MSN (WLM dus) geïnstalleerd, alleen vind jij hem te br33z4h, alsof MSN 7.5 dat niet is. Verder is WLM gewoon een versie waar weer bugs in zijn gefixed, dus dat de systeembeheerder die in wil voeren kan ik me prima in vinden.

We are shaping the future

• xzenor

xzenor

Alex schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:32:
Niet voor het een of ander hoor, maar ik vind je een beetje een zeikerd. Er is een nieuwere versie van MSN (WLM dus) geïnstalleerd, alleen vind jij hem te br33z4h, alsof MSN 7.5 dat niet is. Verder is WLM gewoon een versie waar weer bugs in zijn gefixed, dus dat de systeembeheerder die in wil voeren kan ik me prima in vinden.
Nou dat vind ik voorbarig..
ik snap persoonlijk echt niet dat je binnen een bedrijfsomgeving zoiets wilt draaien..
Er zijn versies die via exchange kunnen verbinden en dan binnen het eigen netwerk kunnen blijven, dat zijn redelijke oplossingen.
Maar je gaat als bedrijf geen interne communicatie via het internet laten lopen..

Dat is:
1. een securityrisk doordat de data via internet gaat.. Zoals sariel dus al zei..
2. een secirityrisk doordat iedereen wel wat kennissen in zijn lijst heeft.. Er hoeft er maar 1 via een extern iemand besmet te worden met een msn worm. De rest kan je zelf verzinnen..
3. Als msn of het internet eens plat ligt, dan ligt jouw interne communicatie dus ook op zijn gat.

Een intern communicatie-systeem is in dat geval gewoon veiliger en betrouwbaarder..
En het staat overigens ook beter naar de buitenwereld toe...
Alle toeters en bellen in msn maken geen zakelijke serieuze indruk

[ Voor 8% gewijzigd door xzenor op 06-10-2006 12:53 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Daar geef ik je 100% gelijk in, maar als er vanuit het bedrijf is besloten om MSN als communicatiemiddel te gebruiken, dan kan je er weinig aan doen. TS kan proberen de systeembeheerder over te halen om een ander programma te gaan gebruiken zoals Office Live Communications Server of Jabber, maar als de systeembeheerder dat niet wilt, tja... dan heb je weinig keuze.

We are shaping the future

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 17:19
Je probleem valt best mee, waarom zou je niet gewoon een bericht sturen vanuit het hoofdvenster?

Een andere oplossing is om Messenger Plus! Live te installeren (zonder de sponsor, of met... wat je zelf wilt ;) en dan de functie "Contacts on Desktop" gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://files.msgpluslive.net/images/features/floatingcontacts_th.png
Ik gebruik deze ook om snel even te een berichtje te sturen, en om te zien of iemand online is. Je kan namelijk instellen dat hij het blokje hide als men offline is..

(kleuren & opmaak te customizen)

Andere optie is om in je snelstartbalk een aantal icoontjes te maken (of in je browser of whatever) met deze opmaak:

msnim:chat?contact=gebruiker@domein.nl

Zo open je ook direct een MSN conversatie.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wij gebruiken intern ook msn, daarbij hebben we ook office communicator (voor live communications server) wat een zakelijke msn variant is.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
netvisions schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:01:
Je probleem valt best mee, waarom zou je niet gewoon een bericht sturen vanuit het hoofdvenster?

Een andere oplossing is om Messenger Plus! Live te installeren (zonder de sponsor, of met... wat je zelf wilt ;) en dan de functie "Contacts on Desktop" gebruiken.

[afbeelding]
Ik gebruik deze ook om snel even te een berichtje te sturen, en om te zien of iemand online is. Je kan namelijk instellen dat hij het blokje hide als men offline is..

(kleuren & opmaak te customizen)

Andere optie is om in je snelstartbalk een aantal icoontjes te maken (of in je browser of whatever) met deze opmaak:

msnim:chat?contact=gebruiker@domein.nl

Zo open je ook direct een MSN conversatie.
goede tip, maar ik heb wat moeite met de uitvoering.

ik kan dit commando niet als snelkoppeling aanmaken
en ook als ik deze onder 'favorieten' wil zetten gaat het niet helemaal lekker

hoe maak ik in mijn startbalk een rijtje met icoontjes naar mijn verschillende contacten aan?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 23:34

HaterFrame

Well... Poo came out!

Overigens kan ik me best vinden in die admin dat hij de muisdrivers verwijderd, over het algemeen is dat alleen maar resource vretende junk :X

I am the great Cornholio!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 17:19
HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:53:
[...]
hoe maak ik in mijn startbalk een rijtje met icoontjes naar mijn verschillende contacten aan?
Hmmz dat is lastiger dan ik gehoopt had ;(
Als je in start -> uitvoeren dat msnim commando typt, opent hij een Internet Explorer venster en een venster van MSN met de vraag of je werkelijk met die persoon wilt chatten....

Optie is een active desktop met een html-pagina... Niet zo netjes maar het werkt.. Of anders Samurize ff proberen
Pagina: 1