[Access/SQL] Datum verkeerd geïnterpreteerd

Pagina: 1
Acties:

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-04 21:03
Hi,

Met behulp van Access heb ik een programma gemaakt die oa. data inleest en dit verwerkt met SQL. Het programma wordt door ongeveer 15 man gebruikt, en bij één persoon treedt er een fout op:

Als '20 april 2006' als datum wordt ingevoerd, is later de datum als '6 april 2020' in de tabel terug te vinden. De dag en het jaar worden dus omgedraaid.

In de code wordt zo'n datum veranderd naar #4/20/2006#, precies zoals SQL het fijn vindt. Verder zijn het allemaal standaard pc's met een standaard image erop. Alle programmatuur is Nederlands, evenals de landinstellingen.

Hoe kan het dan dat dit probleem zich bij die ene man voordoet?

Alvast bedankt,
Michiel

Verwijderd

Gaat her hierbij om een MySQL database? In dat geval moet je zorgen dat bij de instellingen van de ODBC-koppeling de opties Return Matching Rows en Change BIGINT Columns To Int aan staan. Ook moet je in de tabellen die een datum bevatten een TimeStamp veld hebben met de standaardwaarde now(). Op deze manier had ik iig helemaal geen vertaalslag nodig om mijn gegevens uit Access in MySQL weg te schrijven.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 16:53

Dido

heforshe

hoe voeren de gebruikers zo'n datum precies in? Als daar enige vrijheid in is, weet je 100% zeker dat niet iedereen 20/04/06 intikt, behalve die ene man, die het logischer vind om 06/04/20 in te tikken?

Wat betekent mijn avatar?