Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tja, de titel dekt de lading wel denk.

Ik heb sinds 2 maandjes een Sony NAV-U70.
Het zou niet mijn eerste keuze zijn voor dat geld, maar ik kreeg hem bij de lease-auto.

Werkt op zich wel prima. Ik heb wel bewust voor de U70 gekozen tov de U50 omdat de U70 TMC heeft.

Maar dat bevalt mij toch minder als dat ik dacht.
Ik heb het gevoel dat hij gewoon onthoudt dat er ooit een file is geweest op een route.
Zo rijdt ik de laatste weken vaak van Zw-Brabant naar midden-Limburg dezelfde route. Ik zet mijn navigatie dan wel aan omdat ik wanneer het erg druk is ik dan een andere route kan kiezen.

Ik krijg echter steeds dezelfde filemeldingen zodra er verbinding met sateliet/TMC is. en het gebeurt regelmatig dat ik toch in een file sta die ik op de radio hoor, maar die niet vermeld wordt op U70.
Of net andersom, dat hij wel file ziet, maar ik toch verdraaid weinig auto's zie om een file mee te vormen :P

Ik heb dan wel verbinding met TMC zender zie ik.

Hoe is dat bij jullie?
Liefst met U70 natuurlijk, maar ook van andere merken is het wel fijn om te horen hoe TMC werkt.
(zonder er een Sony/Garmin/TomTom etc... wedstrijd ervan te maken natuurlijk)

Of wanneer er tips zijn om het beter te laten werken, ook welkom natuurlijk!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Het nadeel van TomTom is dat deze niet overweg kan met TMC informatie zoals deze uit de lucht geplukt kan worden. Voor TomTom heb je een GPRS verbinding nodig die deze informatie ophaald. Ik heb het zelf slechts een paar keer gebruikt, maar ik ben er niet echt over te spreken. Meestal krijg je de info pas als je al in de file staat :X

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Sherlock schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:44:
Het nadeel van TomTom is dat deze niet overweg kan met TMC informatie zoals deze uit de lucht geplukt kan worden. Voor TomTom heb je een GPRS verbinding nodig die deze informatie ophaald. Ik heb het zelf slechts een paar keer gebruikt, maar ik ben er niet echt over te spreken. Meestal krijg je de info pas als je al in de file staat :X
Je kan nu ook een losse tcm ontvanger kopen voor de GO 710 en 910 voor 99.95 euro ;)

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

DaannO schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:46:
Je kan nu ook een losse tcm ontvanger kopen voor de GO 710 en 910 voor 99.95 euro ;)
Oeps, ik heb de GO serie helemaal buiten beschouwing gelaten! (Ik denk alleen maar aan de PDA versie :o )

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Sherlock schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:49:
[...]
Oeps, ik heb de GO serie helemaal buiten beschouwing gelaten! (Ik denk alleen maar aan de PDA versie :o )
Het was inderdaad niet duidelijk over wat je het nu precies had. Dit aangezien ze voorheen allebei een telefoon nodig hadden om file info op te halen.

Echter staat tcm in Nederland nog redelijk in zijn kinderschoenen. Het is er wel, en over het algemeen is de info ook wel accuraat en snel, maar er kan nog niet worden gegarandeerd dat het altijd klopt. Echter zijn er al genoeg systemen met TCM.

Heb er net een bij de postbank besteld (rentepunten actie) met een TCM ontvanger. Eens kijken hoe die is ;)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 18:08

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb een vdo dayton ms4200 en moet zeggen dat tmc daar wel goed op werkt. Ik vind alleen in de regel wel dat de omleiding die hij aangeeft, weinig voordeel biedt t.o.v. gewoon in de file aansluiten. Misschien dat het anders is als je in files langer dan 15km staat, dat heb ik (gelukkig) nog nooit kunnen testen dus..

I'm not as think as you stoned I am

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Navigon v5.2 heb ik op mijn iPaq draaien. Die heeft standaard support voor TMC. Ik heb dus ook een GPS muis met ingebouwde TMC.

Gaat prima. Ding scanned alle frequenties af opzoek naar TMC info. Gaat je route over een weg met files bijv, dan komt Navigon netjes met de melding "dat ik het statusvenster moet controleren" en even later komt dat schermpje vanzelf tevoorschijn. Geeft aan waar de file staat (ook richting), hoe lang en wat de reden is.

Ik ben er erg mee in mijn sas! _/-\o_

specs | 3360wP met SE3000

• readytoflow
  • Niet online
Toen ik hem net had gaf mijn U70 ook een keer de melding: Let op snelheidscontrole ter hoogte van ...

Toen ik dat zag was ik wel tevreden! Maar ja, daarna die melding nooit meer gezien...
(en wel degelijk mobiele snelheidscontroles tegengekomen)

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 11:27
betreft mio C710 kan ik zeggen dat er paar keer ongeval is opgekomen....ook midden in de nacht...want ik werk altijd s'nachts (belgie)

maar zou eigenlijk graag hebben dat dit er in popup vensterken opkomt

• readytoflow
  • Niet online
Dat is bij de N70 wel dus, op venstertje met keuze [alternatief] [negeren]. Stem wijst je op het venstertje

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben zelf heel tevreden over de TomTom Plus! diensten. Voordat ik wegrijd vernieuw ik de verkeersinformatie en op basis daarvan berekent TomTom eventueel een alternatieve route. Normaal gesproken verandert er vrij weinig in de stand van de files tijdens mijn reis en heb ik als ik eenmaal een route heb gekozen ook geen uitwijkmogelijkheden. Daardoor is de informatie vooraf voor mij voldoende. Ik heb er niet zoveel aan als ik een melding krijg dat er ergens verderop een file ontstaat, terwijl ik die toch al niet meerkan ontwijken door mijn route dynamisch aan te passen.

Het verbinden met de telefoon via bluetooth gaat automatisch en snel. Ook de verbinding over gprs is eenvoudig in te stellen: telefoon en provider selecteren uit een lijst. De rest gaat vanzelf :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1