Antec TP430W + BF1942 => zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 15:06

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Mijn probleem was als volgt: Tijdens Battlefield 1942 (en soms ook UT2K4) ging mijn beeld constant op zwart en moest ik de PC uit/aan zetten voordat ik weer verder kon. Na lang zoeken (en talloze driver updates) heb ik er een tweede voeding erbij gehangen voor alleen de graka (145W), dit bleek het probleem op te lossen. Echter vraag ik me af waarom mijn eigen voeding het niet trekt, aangezien ik geen bijzonder zware hardware heb, specs:

mobo: Asus P4P800-E
cpu: P4 2.8GHz (533MHz FSB versie) @ 3.3GHz (default vcore)
mem: 2x 1GB PC3200
gfx: XFX GeForce 6800LE
hdd: 2x 7200rpm IDE, 1x SATA
drives: 1x DVD
overige: 6x case fans, 1x smartfan2 voor cpu, 1x NIC

voeding: Antec TruePower 430W (specs)

Sowieso heeft de graka altijd zijn eigen 12V lijntje gehad (verschillende lijnen geprobeerd die toch vrij waren), waar verder geen enkele andere hardware aan vast hing. Verder helpt het ook niet om de cpu op standaard snelheid te zetten.

Asus Probe laat verder ook geen afwijkende voltages zien tijdens BF1942, alle lijnen blijven netjes in spec (afwijkingen < 0.3V voor +12V, < 0.2V voor +5V en +3.3V) tot vlak voordat het beeld op zwart gaat.

Natuurlijk was het niet de bedoeling om de 2de voeding er constant bij te laten hangen, maar voordat ik een nieuwe voeding ga aanschaffen, zou ik toch nog even om advies willen vragen van wat ik eventueel nog zou kunnen proberen om het spul met mijn huidige Antec toch netjes aan het draaien te krijgen, aangezien deze mijn hardware makkelijk draaiende zou moeten kunnen houden.

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Niemand? *bump*

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 22:03

FlyEragon

Alien Monkeys

Heb je het wel eens geprobeerd met je CPU op stock speeds ? Sommige spellen zijn daar gevoeliger voor dan de andere. Dit i.c.m een mogelijk een defecte? voeding zou een probleem kunnen zijn.

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Erkandude schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:55:
Heb je het wel eens geprobeerd met je CPU op stock speeds ? Sommige spellen zijn daar gevoeliger voor dan de andere. Dit i.c.m een mogelijk een defecte? voeding zou een probleem kunnen zijn.
Ja, ik heb de cpu op standaard snelheid geprobeer onder BF1942 (zie ook topic start). Voeding lijkt verder in orde te zijn, aangezien hij op dit moment wel gewoon de rest van mijn (licht overgeklokte) PC draaiende houdt (alle behalve de graka dus). Ik heb helaas geen andere voeding die 400W+ is, waarmee ik eventueel wat zou kunnen testen en aangezien de voltages gewoon in order lijken, heb ik niet het vermoeden dat de voeding defect is, hoogstens dat hij niet het gespecificeerde amperage/wattage levert.