[6800GT] Video-out problemen

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Ik heb hier een probleem met mijn pas nieuw aangeschafte Gainward 6800GT. Op mijn oude Geforce 4 Ti4200 gebruikte ik vaak de TV-out functie via een Svideo kabel naar mijn tv dmv een svideo -> scart blokkie, dit heeft altijd goed gewerkt!

Echter, sinds ik deze nieuwe videokaart heb is het alleen maar gekloot. Als ik mijn tv aanzet op het videokanaal en vervolgens naar de video instellingen van nvidia, zie ik alleen nog maar single display staan (vroeger kon ik kiezen tussen single display, clone en extend ofzo), ik gebruikte altijd de clone functie omdat dan mijn monitor het ook gewoon bleef doen.

Als ik vervolgens de tv selecteer en kies voor single display (kan niks anders kiezen), dan geeft hij bij mijn ene tv geen beeld (waar hij het vroeger altijd prima op deed), en bij een andere tv heel erg flikkerig beeld.

Heeft iemand dit probleem wel eens vaker meegemaakt?

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

- Nieuwe nvidia drivers (geen resultaat, draai nu weer op de laatste NGO drivers)
- Svideo-in geprobeerd op mijn tv (geen resultaat)
- Verse windows installatie (moest toch gebeuren... Geen resultaat!)

Heeft er iemand nog meer ideeen? Ik weet het niet meer!

• Mishmash
Niemand die nog ideeen voor me heeft?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt de kabel permanent aan je tv hangen ? Doe je dat met een convertor van svideo naar composiet ? Is dat wel de originele convertor ? heb je force detection al geprobeerd ?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
- Svideo aangesloten op een Svideo-capable ingang op je tv?
- Eerst aansluiten, tv op svideo zetten, geen monitor en dan PC rebooten?
- Andere kabel geprobeerd?
- coaxiaal geprobeerd?

But I thought YOU did the backups...

• Mishmash
Insanergy schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:15:
- Svideo aangesloten op een Svideo-capable ingang op je tv?
- Eerst aansluiten, tv op svideo zetten, geen monitor en dan PC rebooten?
- Andere kabel geprobeerd?
- coaxiaal geprobeerd?
- Svideo aangesloten op mijn S-video in van mijn tv (geen resultaat)
- HIj is altijd aangesloten, maar zonder mijn monitor kan ik hem niet op tv-out zetten (pc staat in andere kamer)
- Andere kamer zou niet uit mogen maken, deze is nog relatief nieuw en bij mij vorige videokaart werkte hij nog gewoon (is nu ongeveer een week geleden)
- Coaxiaal heb ik het nog niet geprobeerd... Ook de bekabeling niet voor

• Mishmash
KillerAce_NL schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:00:
Je hebt de kabel permanent aan je tv hangen ? Doe je dat met een convertor van svideo naar composiet ? Is dat wel de originele convertor ? heb je force detection al geprobeerd ?
Het is een Svideo kabel die vanuit mijn pc naar mijn tv loopt. Alleen achter op mijn tv zit een svideo -> scart converter.
Force detection heb ik al gedaan, heeft geen resultaat.

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik had voorheen ook een 4200 maar vervangen voor een 6200 met dezelfde problemen.
Volgens mij was het bij mij de bekabeling. Misschien kan je je monitor afkoppelen en naar de andere kamer rennen als je reboot. Als je geen biosmeldingen ed ziet dan is er gewoon geen connectie.
Gebruik je wel het kabeltje van de nieuwe videokaart en niet die van de 4200?
De svideo uitgang op de kaart is volgens mij anders dan die van de 6x00.

But I thought YOU did the backups...

• Mishmash
Insanergy schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:51:
Ik had voorheen ook een 4200 maar vervangen voor een 6200 met dezelfde problemen.
Volgens mij was het bij mij de bekabeling. Misschien kan je je monitor afkoppelen en naar de andere kamer rennen als je reboot. Als je geen biosmeldingen ed ziet dan is er gewoon geen connectie.
Gebruik je wel het kabeltje van de nieuwe videokaart en niet die van de 4200?
De svideo uitgang op de kaart is volgens mij anders dan die van de 6x00.
Svideo is toch gewoon Svideo?! Dan kunnen ze toch niet zomaar eventjes de pin layout gaan wijzigen?!

Ik zal eens het convertertje gaan gebruiken die bij mijn videokaart zat, van svideo naar composit... Toch raar dit allemaal!
Pagina: 1