Toon posts:

[XP] Exotisch netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al van menig site naar site gehopt en ben al erg ver gekomen. Nattuurlijk houd de fun een keer op zoals nu.

Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een thuis netwerk op Versatel/Tele2 lopen (2ports uitgaand). Hier aan zijn een Linksys WRT54G (met wireless, 4ports) en een Etech RTVP03 (4ports) gekoppeld. D.w.z de draad uit de Versatel zit in Port 1 van de Linksys zowel Etech. Er is veel aangehangen maar de belangrijkste zijn toch wel mijn 2 pc, 2 laptop, Webservertje. Verder wat normale pc's, xbox's, etc.

Ik ben dus al enige tijd bezig geweest met het uitzoeken. Ik heb een aantal vragen waarvan ik hoopte hier het antwoord te vinden. Mocht ik iets verkeerd doen dan hoor ik het graag. Het leek me namelijk beter om het hier te posten dan in Netwerken... vanwege het hoge Windows gehalte.

Let me rephrase
Probleem 1
Ik heb op de webserver, een computer met wat HDD's om intern wat films op te zetten, etc. Het probleem heb ik uitgelegd op t plaatje: Plaatje
Stapje 2 wil ik weghebben.

Probleem 2
Routers, heb ik wel op een juiste manier mijn netwerk geregeld? Op een manier zodat snelheid m.b.t. het internet, snelheid m.b.t. computers onderling, veiligheid het beste zijn! Mijn netwerk: Plaatje
Kan dit beter?

Probleem 3
Wat is de beste maniet om je netwerk te regelen, met tools of alleen windows? Maar op welke manier dan als je met windows werkt.?

Nou heb ik geen verstand van domeinen, of geavanceerde netwerken en vroeg ik me af of jullie mij konden helpen met oplossingen, links, howto, etc. Ik denk dat er namelijk wel wat betere manieren zijn dan ik nu heb. Alle pc's runnen op XP en de Webserver runt apache.

Heel er bedankt als er iets is wat ik fout doe hoor ik het graag! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 21:17 . Reden: Outdates, rephrase ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ehm.. ik heb je verhaal 3 keer gelezen.. je plaatje bekeken..
maar wat is nou het probleem?
Ik zie alleen een hele uitleg van je netwerk, maar geen probleem behalve dat er om usrname en wachtwoord gevraagd wordt door je webserver... maar daar geef je geen volledige netwerklayout lijkt me als dat het enige is

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Ik denk dat het probleem in de benadering van je webserver vanuit buiten, via FTP is dat bijv via poort 80 en dat zal je in je Versatel en E-tech moeten doorzetten. probleem is dan gelijk dat de andere shares niet meer te zien zijn om dat je hem door hebt verwezen naar je webserver. Evt. zou je hier netwerkdrives kunnen aanmaken die gelinkt zijn aan je andere PCs en laptops en kunnen sharen via FTP.

Middels Cute FTP of zoiets als FTP server draaiende op je webserver.

[ Voor 8% gewijzigd door keur0000 op 06-10-2006 12:05 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Via de bomen het bos niet meer zien is hier denk ik van toepassing. :)

Let me rephrase
Probleem 1
Ik heb op de webserver, een computer met wat HDD's om intern wat films op te zetten, etc. Het probleem heb ik uitgelegd op t plaatje: Plaatje

Probleem 2
Routers, heb ik wel op een juiste manier mijn netwerk geregeld? Op een manier zodat snelheid m.b.t. het internet, snelheid m.b.t. computers onderling, veiligheid het beste zijn! Mijn netwerk: Plaatje
Kan dit beter?

Probleem 3
Wat is de beste maniet om je netwerk te regelen, met tools of alleen windows? Maar op welke manier dan als je met windows werkt.?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 21:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik eerst maar eens een non-popup host voor je plaatjes, want ik heb geen zin meer om allerlei popup blockers te moeten gebruiken om een malware-verspreidende hoster te kunnen benaderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje je gaat er niet dood van hoor. Maar ik heb ze vervangen, zonder popups is natuurlijk beter!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

BackSlash32 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:58:
Gebruik eerst maar eens een non-popup host voor je plaatjes, want ik heb geen zin meer om allerlei popup blockers te moeten gebruiken om een malware-verspreidende hoster te kunnen benaderen.
offtopic:
Anders gebruikje ff Firefox?

Goedkoop bellen via VoIP

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anders kijk je even wat er bij m'n nick staat?

ontopic:

Je hebt je hele C-schijf gedeeld?
Dat is waarschijnlijk de reden van je loginprompt, omdat daar ook systeemmappen mee beschikbaar worden gesteld op het netwerk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xzenor

xzenor

BackSlash32 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:50:
[...]
Anders kijk je even wat er bij m'n nick staat?
offtopic:
Opmerking blijft staan lijkt mij..waarom moet iemand anders stoppen met imageshack gebruiken omdat jij te beroerd bent om een browser te nemen die wel popups blockt.. Het is niet ZIJN schuld dat jij dat hele domein geblockt hebt.

Maargoed dat je je niet te veel aan google-ads irriteert.. Dan mogen we je straks geen google links meer geven.

On-Topic

Wat je kan doen is een netwerkdrive aanmaken naar die map die om username en wachtwoord vraagt.
Daarmee kan je username en wachtwoord meegeven dus dan zou ie daar niet meer op moeten vragen normaal gesproken.. Kan je de map voortaan ook makkelijk benaderen onder X:\ bijvoorbeeld.. in plaats van \\pcnaam\share

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

possamai schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:49:
Wat je kan doen is een netwerkdrive aanmaken naar die map die om username en wachtwoord vraagt.
Daarmee kan je username en wachtwoord meegeven dus dan zou ie daar niet meer op moeten vragen normaal gesproken.. Kan je de map voortaan ook makkelijk benaderen onder X:\ bijvoorbeeld.. in plaats van \\pcnaam\share
Dat heeft ie nu dus al, en TS wil juist van de user/password prompt af.

Het is daarnaast ook nog eens Home Edition (dus geen password caching mogelijkheid, want geen vinkje, zie plaatje1).

Kan je wel zeuren over browsers, maar goed lezen is ook een vak apart.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Is dit niet gewoon een gevalletje van op beide computers dezelfde username/password combinatie maken? Dan ben je in een werkgroep situatie van die password popup af.

Roomba E5 te koop

• xzenor

xzenor

BackSlash32 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:11:
[...]
Dat heeft ie nu dus al, en TS wil juist van de user/password prompt af.

Het is daarnaast ook nog eens Home Edition (dus geen password caching mogelijkheid, want geen vinkje, zie plaatje1).

Kan je wel zeuren over browsers, maar goed lezen is ook een vak apart.
Sorry hoor maar ik zie nergens iets van een netwerk schijf staan. Hij probeert het geheel via netwerkomgeving te benaderen zoals ik het zie.
En kan je bij de Home edition ook bij het maken van een Nnetwerk schijf" geen user/pass opslaan?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

possamai schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:41:
En kan je bij de Home edition ook bij het maken van een Netwerk schijf" geen user/pass opslaan?
Home edition doet niet aan cached network passwords over logonsessies heen, dus moet je bij elke sessie opnieuw het wachtwoord inkloppen.

Wellicht kan TS nog kijken of de Security accounts manager service (samss) en de secondary logon (seclogon) draait of niet, als ze er al zijn in Home edition..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:48:
Ik ben al van menig site naar site gehopt en ben al erg ver gekomen. Nattuurlijk houd de fun een keer op zoals nu.

Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een thuis netwerk op Versatel/Tele2 lopen (2ports uitgaand). Hier aan zijn een Linksys WRT54G (met wireless, 4ports) en een Etech RTVP03 (4ports) gekoppeld. D.w.z de draad uit de Versatel zit in Port 1 van de Linksys zowel Etech. Er is veel aangehangen maar de belangrijkste zijn toch wel mijn 2 pc, 2 laptop, Webservertje. Verder wat normale pc's, xbox's, etc.

Ik ben dus al enige tijd bezig geweest met het uitzoeken. Ik heb een aantal vragen waarvan ik hoopte hier het antwoord te vinden. Mocht ik iets verkeerd doen dan hoor ik het graag. Het leek me namelijk beter om het hier te posten dan in Netwerken... vanwege het hoge Windows gehalte.

Let me rephrase
Probleem 1
Over het delen van mappen in windows is toch volgens mij onder andere hier op GoT behoorlijk veel te vinden?
Probleem 2
Kan dit beter?
Als ik het goed begrijp heb je van versatel/tele2 een modem/router met 2 netwerkpoortjes die de IP adressen uitdeelt. Daaraan heb je twee routers (linksys en etech) hangen, maar dan steeds aan poortje 1 van de router en dus niet aan de WAN poort? In dat geval werken beide routers enkel als switch en dan is de kans dat ze je netwerk verstoren of vertragen minimaal, dus dat zit wel goed. Al is het wat vreemd dat je daar niet gewoon één of meer pure switches (en een accespoint voor het wireless) voor gebruikt? Voor problemen zal dit echter in principe niet zorgen.
Probleem 3
Wat bedoel je in 's hemelsnaam met het 'regelen' van je netwerk? Daar valt namelijk weinig aan te regelen?
Nou heb ik geen verstand van domeinen, of geavanceerde netwerken en vroeg ik me af of jullie mij konden helpen met oplossingen, links, howto, etc. Ik denk dat er namelijk wel wat betere manieren zijn dan ik nu heb. Alle pc's runnen op XP en de Webserver runt apache.

Heel er bedankt als er iets is wat ik fout doe hoor ik het graag! :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1