Toon posts:

Meerder voip lijnen mogelijk bij 1 ADSL/kable provider?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van ADSL of kabel mogelijkheden voor drie aparte 'gezinnen' :) in een woonboederij.

Mijn vraag is of er via 1 ADSL/provider met meerdere voip lijnen (3 in dit geval) gebeld kan worden?
Ik heb op tweakers rond gekeken maar dit is mij niet echt duidelijk geworden.
Het is dan ook de bedoeling dat alle 3 de lijnen apart nummers krijgen. Kan dit of ben ik te ambitieus? ;)

Ik hoor graag mensen die hier ervaring mee hebben.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Kan prima. KPN IPB bijvoorbeeld, max 5 nr's op aparte lijnen, afhankelijk van de snelheid van t abo.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij tele2 krijg je er standaard al twee. Lijkt me dat ze er dan ook nog wel meer leveren als je het wil.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het verglijken van ADSL providers. Is het moeilijk te vinden of er meerdere voip lijnen aangeboden worden en wat de kosten daarvan zijn. Weet iemand een goede vergelijkingssite hiervoor? Of moet je de providers 1 voor 1 afbellen. Er staat op de site niet altijd iets vermeldt over een evt. 2e voiplijn.

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 08:59
_Mystikal_ schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:15:
Kan prima. KPN IPB bijvoorbeeld, max 5 nr's op aparte lijnen, afhankelijk van de snelheid van t abo.
KPN IPB kan max maar 2 analoge aansluitingen hebben, overige lijnen alleen bruikbaar met kpn software of kpn IP telefoon

Verwijderd

Topicstarter
Bij Tiscali kan ik namelijk een nummer krijgen via voip en een nummer via het hoofdnummer. Dan wordt het KPN abbo omgezet en moet ik dus 10 euro in de maand extra gaan betalen. Ik betaal zelf namelijk niet het abbonement van KPN. ;)

Ik ben op zoek naar een aanbieder die ook zo goedkoop is als Tiscali. En daarbij gewoon 2 voip lijnen aanbied zonder dat het hoofdnummer geporteerd hoeft te worden.

Tiscali T6 kost namelijk maar 14,95 en de eerste 6 maanden gratis voip. Snelheid is 6Mbit en 700Kbit. Dit lijkt me aardig als ik het zo vergelijk met andere aanbieders. :P

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:37
Op zich is het mogelijk om een oneindig aantal voip lijnen te hebben, de hoeveelheid is beperkt door de bandbreedte en hoeveel SIP's je tegelijk kan definieren in je modem/telefoons.

Ik heb hier met een Fritz!Box 7050 3 voip lijnen liggen bij verschillende providers. Ik kan bij budgetphone gewoon telefoonnummers bijkopen voor 10 euro p/j. De Fritz!Box ondersteunt 10 lijnen tegelijk!
Pagina: 1