[USB stick] Wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 2.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het forum zijn er meerdere topic met dezelfde titel, maar dit is volgens mij toch het duidelijkst.
Het probleem wat ik ondervind is dat mijn USB stick van de een op de andere dag niet meer herkend wordt.

- Hiervoor leek de oplossing simpel, alle usb stuurprogramma's verwijderen en opnieuw installeren. Dit hielp niks.
- Alle USB apparaten zoals de printer en labelwriter werken perfect ook als ik ze op andere poorten aansluit.
- Het usb stickje wordt op geen van de poorten herkend, wel verschijnen er 2 verschillende meldingen. De ene keer krijg ik geen melding en installeert hij hem als zijnde ' onbekend apparaat' , de andere keer krijg ik ' het apparaat heeft gedisfunctioneerd en kan niet worden herkend...' . Maar dan installeert hij hem alsnog als onbekend apparaat.
- Op andere pc's werkt de usb stick wel meteen. Dus het is een conflict tussen deze pc en mijn stick.

Op de site van ECS (ik heb een P4S5A/DX+) heb ik gezocht naar nieuwe chipset drivers maar die kon ik niet vinden. De USB stick (takeMS) heeft geen driver nodig voor XP... Wat kan ik nog meer proberen (behalve een herinstallatie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Als je in knoppix boot, doet hij het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:46:
Als je in knoppix boot, doet hij het dan wel?
Heb een gevoel van wel (kan het alleen niet proberen omdat ik de cd ervan niet heb). Maar elke andere pc werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Je kan knoppix iso's gewoon downloaden en branden. ;)

http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een andere harddisk inzet en windows opnieuw erop werkt hij wel.
Het is dus echt een conflict met windows, Is er een manier om alle usb apparaten volledige te verwijderen. Dus ook registersleutels ed.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een exact gelijke USB stick gekocht, en deze werkt ook niet... Zelfde probleem...
Maar alleen op die ene machine.

Misschien dat er toevallig iemand is die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat Windows zich niet meer 'herinnerd' dat het apparaat ooit onjuist heet gefunctioneerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat je kan proberen is alle USB apparaten loskoppelen, dan bij de USB controllers in Apparaatbeheer bij allemaal naar nieuwe stuurprogramma's laten zoeken. Dan rebooten en eerst de usb stick erin en kijken wat windows dan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:46:
Wat je kan proberen is alle USB apparaten loskoppelen, dan bij de USB controllers in Apparaatbeheer bij allemaal naar nieuwe stuurprogramma's laten zoeken. Dan rebooten en eerst de usb stick erin en kijken wat windows dan zegt.
Dat heb ik gedaan, maar resultaat is exact gelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Je kan ook nog een herstelinstallatie uitvoeren, dus dat je met je Windows cd de huidige installatie repareert. Dan blijft verder alles hetzelfde alleen alle Windows onderdelen worden weer teruggezet naar die van de cd. Je moet dan ook opnieuw Windows Update doen etcetera. Als de oorzaak ergens in de onderdelen van Windows zit kan je wellicht hiermee het probleem oplossen zonder dat je een complete herinstallatie hoeft uit te voeren (inclusief formatteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 21:04
Je zou het volgende eens in een batchfile kunnen zetten (en uitvoeren), daarna in (door de batchfile geopende) devicemanager de verborgen apparaten laten tonen (menuoptie onder beeld/view) en dan alles wat je van USB-sticks kunt vinden verwijderen ?

set devmgr_show_nonpresent_devices=1
start devmgmt.msc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Geen idee wat voor een USB poorten op jouw bord zitten maar een USB 2.0 stick op een bord pluggen wat geen USB 2.0 poorten heeft kan idd wat problemen en meldingen geven als "apparaat kan sneller" ed (tis niet zo backward compatible als andere USB apparaten merk ik zelf).

Ik denk, zeker omdat je aangeeft dat de stick werkt op andere pc's dat je het daar moet zoeken. Wellicht heb je wel USB 2.0 poorten maar staan deze niet op de goede snelheid (check manual).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1