Toon posts:

JPG foto's bestandgrootte verkleinen in Photoshop Elements??

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik ben niet zo'n ervaren gebruiker van PE.
Ik wil een aantal foto's per email versturen. Nu zijn de foto's ong. 2Mb groot.
Is er wellicht een handige manier om met Photoshop Elements in één keer een aantal foto's tegelijk te verkleinen naar een kwart van de oorspronkelijke grootte?

Alvast dank voor je reactie

Bill

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:43:
hallo,
Is er wellicht een handige manier om met Photoshop Elements in één keer een aantal foto's tegelijk te verkleinen naar een kwart van de oorspronkelijke grootte?

Bill
Is dit echt niet in de help van PE te vinden?
Is dit echt niet via google sneller te achterhalen dan hier de vraag te posten?

Oftewel, wat heb je zelf al geprobeerd?

edit:
Uit de faq:
# Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen).
# Gebruik de search en lees de sub-forum Policy-/FAQ's voordat je een topic opent

[ Voor 18% gewijzigd door Tukk op 06-10-2006 08:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je zelf tuk...?

Uitgaande van je foto zou ik je toch slimmer inschatten.

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
Kijk eens op www.good-tutorials.com, staan een hoop handige tutorials op voor Photoshop. Deze tutorials zijn met enig gezond verstand ook toepasbaar op Photoshop Elements.

Steam: maartenverheijden

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

(Ik werk alleen met Photoshop.)

Maak een 'action' (soort macro) en pas dit toe op alle gewenste foto's.

Zoek in de help maar op het woord 'action'.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:11:
Wat denk je zelf tukk...?

Uitgaande van je foto zou ik je toch slimmer inschatten.
Dat je uit 1 reactie mijn IQ kan bepalen. :/

Je geeft in je TS niet aan zelf wat geprobeerd te hebben, daarbij het je een historie van alleen maar (simpele) vragen. Vind je het dan gek dat ik je er op wijs dat je ook zelf wat kan uitzoeken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Mag ik vragen wat de reden van deze verkleining is?

Ik probeer de foto altijd alles zo orgineel mogelijk te houden. Ik werk zelf met PSE 4.0 maar deze optie (als het er is) heb ik nog nooit gebruikt.

Ik heb zelf Bordermaker draaien. Deze kan ook zo ingesteld worden dat je automatische alles naar een bepaalde grote verkleind en dan gelijk wat USM toepast. Dit gebruik ik alleen voor foto's die ik online plaats. Die hoeven geen 3.5 MB te zijn.

http://www.hroling.nl

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
bolke schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:07:
Mag ik vragen wat de reden van deze verkleining is?

Ik probeer de foto altijd alles zo orgineel mogelijk te houden. Ik werk zelf met PSE 4.0 maar deze optie (als het er is) heb ik nog nooit gebruikt.

Ik heb zelf Bordermaker draaien. Deze kan ook zo ingesteld worden dat je automatische alles naar een bepaalde grote verkleind en dan gelijk wat USM toepast. Dit gebruik ik alleen voor foto's die ik online plaats. Die hoeven geen 3.5 MB te zijn.
Waarschijnlijk omdat ie de foto's per mail wil versturen zoals in zijn startpost staat. Als je 20 mb moet uploaden kan dat met sommige verbindingen lang duren..

Owja, en met Tukk, lees de FAQ, laat merken wat je zelf al geprobeerd hebt en dan wordt je ook beter geholpen hier op GoT. :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:43:
hallo,

Bill
Jawel dat kan. Hoe precies kan je vast wel vinden met google, de eerste hit op de zoekopdracht photoshop elements batch resize levert je waarschijnlijk al voldoende informatie op.

We zijn hier geen vraagbaak en verwachten wel een hoop eigen initiatief voordat je een topic opent. Graag in het vervolg op letten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.